14 کافه های سنتی تهران که حداقل یکبار باید دیدن کنید

کافه گردی یکی از علایق بسیاری از مردم دنیاست به خصوص اگر کافه در دل خانه های قدیمی باشد. برای بعضی ها، هیچ لذتی نمی تواند جای نشستن روی صندلی های چوبی کافه ها، تماشای رفت و آمد مردم در خیابان و نوشیدن فنجانی قهوه را بگیرد. کافه رستوران های تهران به دلیل معماری قدیمی و محیط دلنشین به عنوان محبوب ترین کافه ها در ایران شناخته می شوند. پانی در این مقاله به معرفی تاپ ترین کافه های سنتی تهران می پردازد. پس با ما همراه باشید.

 

بهترین کافه های تهران

 

1_ کافه رومنس

این کافه یکی از قدیمی ترین کافه های سنتی تهران است. در کافه رومنس از تمامی اقشار جامعه از افراد سالخورده گرفته تا جوان‌های قبراق دیده می شوند که برای به دست آوردن تجربه‌های نو پا به این کافه گذاشته‌اند. یکی دیگه از امتیازات این کافه نسبت به کافه های دیگر بساط کارهای فرهنگی مثل نمایش نامه خوانی، نمایشگاه عکس و… است که هر چند وقت یکبار یک گوشه از کافه پهن میشود. در این رستوران عتیقه کاری و کار های بسیار زیبا هک شده است که در کتر کافه های ایرانی به چشم می خورد.

 

کافه رومنس تهران

 

 

آدرس: خیابان فردوسی، پایین‌تر میدان فردوسی، کوچه ضرابی، پلاک ۴

شماره تماس: 02166749574

کافه رومنس در نقشه

 

2_ کافه کتاب دورهمی

یکی از کافه های حوالی میدان انقلاب که در خانه ای قدیمی بر پا شده کافه کتاب دورهمی است و پر است از از حس و حال های خوب. این کافه سنتی دارای فضای داخلی و فضای بیرونی است و در مجاورت آن یک کتابفروشی قرار گرفته است. میز و صندلی های چوبی و پرده های حریر حکایت از اصالت این کافه دارد.

 

کافه کتاب دورهمی

 

 

آدرس کافه کتاب دورهمی: بلوار کشاورز یا (میدان انقلاب)، خ ۱۶آذر کوچه ادوارد براون، پلاک۱۲/۱

شماره تماس: 02166175963

کافه کتاب دورهمی در نقشه

 

مقاله مرتبط: بهترین کبابی تهران

 

 

3_ کافه چای بار

این کافه زیبا در دل یک خانه قدیمی با معماری قاجاری جایی برای فرار از شلوغی شهر است. کیفیت بالای مواد غذایی، رفتار محترمانه پرسنل، خوراکی ها و نوشیدنی های متنوع فضای دنجی را برای دورهمی با دوستان برایتان به ارمغان می آورد. اما خاص ترین بخش منو انواع چای و دمنوش، قهوه، نوشیدنی های سنتی است که محبوب ترین آن ها چای قندپهلوست. این کافی شاپ سنتی تهران که بخشی از آن کافه چای بار قرار گرفته انجمن خوشنویسان هست که امکان دیدار و خرید از اثار را به مشتریان خود ارائه می دهد.

 

کافه چایبار تهران

 

 

آدرس: خیابان دزاشیب، خیابان کریمی، خیابان سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵

شماره تماس: 02122210311

کافه چای بار در نقشه

 

4_ کافه ریبار

یکی از بهترین و لوکس ترین رستوران های تهران محله زعفرانیه، رستوران ریبار است که در داخل موزه زمان قرار دارد. امکانات این کافه رستوران که موجب مراجعه خانواده های زیادی شده امکانات اینترنت رایگان و کارت خوان می باشد. کافه ریبارشامل منویی با تنوع بالاست. صبحانه این کافه معروف است. در کافه رستوران ریبار موزه زمان فضای باز وجود دارد و امکان استعمال دخانیات به دلیل وجود فضای باز در این کافه رستوران مهیا شده است.

 

کافه ریبار تهران

 

 

آدرس: خیابان ولیعصر، ابتدای زعفرانیه، موزه زمان

شماره تماس: 2241 6864021

کافه ریبار در نقشه

 

5_ کافه کتاب کراسه

اگر به دنبال فضایی آرام و دنج برای مطالعه و کتابخوانی هستید کافه کتاب کراسه انتخاب خوبی است. این مجموعه جایی برای آشنایی با کتاب ها و چشیدن طعم دلنشین یک دم نوش را با هم به شما هدیه می دهد. این کافه سنتی در میدان انقلاب تهران واقع شده است. این کافه فضایی دلنشین و ارام برای سرو نوشیدنی و غذا را در کنار دوستان و همکارانتان برای شما به ارمغان می اورد. از دیگر امکانات این کافه محصولاتی فرهنگی زیادی شامل کتاب، ظرف، کیف و برای خرید و دادن هدیه در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

 

کافه کتاب کراسه

 

 

آدرس: ایران تهران تهران بلوار کشاورز، خیابان 16 آذر، خیابان پورسینا، پلاک 21

شماره تماس: 02188975485

کافه کتاب کراسه در نقشه

 

6_ کافه عمارت روشنان

منظره بسته و زیبا با کتابفروشی داخل عمارت هست. این مجموعه شامل 3 حیاط مجزا و حوض و 3 ساختمان است. این مکان با فضایی زیبا به‌جای نشستن، میل مخاطب را به قدم‌ زدن و مشاهده‌ زیاد می‌کند. این کافه شامل غذا و نوشیدنی های متنوع با کیفیت بالاست.

 

کافه عمارت روشنان تهران

 

 

آدرس: بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، خیابان نوری

شماره تماس: 02122206715

کافه عمارت روشنان در نقشه

 

7_ کافه شمرون

اگر اهل گردش در تهران و کافه‌گردی هستید پیشنهاد می کنیم کافه شمرون رو از دست ندید. جایی دور از استرس و کرونا و در عین حال خودمانی و صمیمی که تحسین هر مخاطبی را بر می انگیزد.

 

کافه شمرون تهران

 

 

آدرس: شهرک غرب،خیابان ایران زمین شمالى، رو به روى بیمارستان بهمن، جنب فرهنگسراى ابن سینا

شماره تماس: 02188230930

کافه شمرون در نقشه

 

8_ کافه مجنون

یکی از کافه های سنتی تهران کافه مجنون هست. مکانی دنج و زیبا شامل ساختمان دو طبقه و تراس است. امکاناتی شامل پارکینگ بزرگ، کارت خوان و اینترنت، تنوع در منو با قیمت های مناسب از مزایای این کافه سنتی است که مخاطبان زیادی را به خود جذب می کند.

 

کافه مجنون تهران

 

 

آدرس: تهران، شهرک غرب، ایران زمین، بین چهارم و ششم، باغ راه فدک

شماره تماس: 88378949-021

کافه مجنون در نقشه

 

9_ کافه آنسو

فضایی زیبا، در دل یه خانه قدیمی همراه با منظره ای جذاب است . آنسو شامل یک حیاط زیبا است که دیوارهای آن به طرز زیبایی نقاشی، کاشی‎کاری و گل‎کاری شده است. یک حوض فیروزه‎ای رنگ دلربا میان حیاط خودنمایی می‎کند و گلدان‌های شمعدانی که دورتادور آن و حیاط قرار دارند، زیبایی حیاط را دوچندان کرده‎اند. اولین کافه‌ ایران است که با هنر سفالگری تلفیق شده و در جهت حمایت، حفظ و اعتلای هنرهای کهن این سرزمین گام برمی‌دارد.

 

کافه آنسو تهران

 

 

آدرس: خیابان نجات الهی (خیابان ویلا)، خیابان ورشو، پلاک 11، زنگ 1

شماره تماس: 02188803714

کافه آنسو در نقشه

 

10_ کافه دیاموند

مکانی دنج و آرام در مرکز شهر است. بسیاری از افراد، به دنبال فضایی آرام می‌گردند تا در حین نوشیدن قهوه اسپرسو داغ خود، چند برگ از رمان مورد علاقه‌شان را ورق بزنند و در تنهایی و سکوت از آن لذت ببرند. همچنین باید در نظر داشته باشید که در این کافه انواع غذاهای فست فود نیز سرو می‌شوند تا بدون نگرانی از بابت گرسنگی، بتوانید ساعت‌ها از خواندن کتاب مورد علاقه خود لذت ببرید.

 

کافه دیاموند تهران

 

 

آدرس: میدان فردوسی، خیابان استاد نجات اللهی، پلاک 33

شماره تماس: 88890196021

کافه دایموند در نقشه

 

11_ کافه تهرون باغ نگارستان (کافه روحی)

کافه تهرون در فضای باغ نگارستان در تهران واقع شده است؛ این کافه نیز مانند دیگر مکان های نام برده شده، جزء دسته کافه های سنتی تهران می باشد. فضای که با دیوار های اجری قدیمی شما را به گذشته های دورمی برد. این کافه فضای با صفایی در بخش بیرونی و در فضای آزاد آماده کرده، که حدود ۱۰ میز قدیمی با صندلی های لهستانی کهنه دار دو با اشیا و چیدمان قدیدی بنا شده است. فتحعلی شاه قاجار علاقه ویژه ای به این باغ داشت و تابستان ها زمانی را در این باغ سر می کرد. نوشیدنی ها و خوراکی های این کافه خوش طعم و خوش مزه اند. موسیقی سنتی قدیمی که با حال و هوای کافه تناسب داره پخش می شه و حس خوبی بهتون میده.

 

کافه باغ نگارستان تهران

 

 

آدرس: میدان بهارستان، خیابان دانشسرا ،خیابان شریعتمدار رفیع ،” باغ نگارستان “

شماره تلفن: 02133119586

کافه تهرون در نقشه

 

12_ کافه نادری

وقت دور هم بودن و یاد کردن از گذشته هاست. دورانی که دوران طلایی پدران و مادران ما با خاطره های تلخ و شیرین فراوان است. بهتر است برای لذت بردن از محیطی قدیمی و صمیمی در کنار دوستان و خانواده و تجدید خاطرات گذشته خصوصا در روزهای تابستان به کافه نادری سری بزنید و از غذاها و نوشیدنی های خوش طعم آن لذت ببرید. زیبایی در کنار قدمت تاریخی ارزش یک بار امتحان را دارد. کافه نادری با دکور و فضای قدیمی حس نوستالژی را در شما القا می کند.

 

کافه نادری تهران

 

 

آدرس: خیابان جمهوری، بین سی تیر و چهارراه استامبول، پلاک 524 و 520

شماره تماس: 91035844979

کافه نادری در نقشه

 

13_ کافه عالی قاپو

عالی قاپو یک رستوران سنتی با فضایی دلنشین است. در ای رستوران موسیقی سنتی و گروه های مختلف در دو سانس نواخته می شود. این رستوران با غذای فوق العاده و سرویس عالی و برخورد عالی پرسنل این رستوران را به یکی از بهترین رستوران های تهران تبدیل کرده است. تنوع در منو و کیفیت بالا غذا از دیگر ویژگی های این رستوران است.

 

کافه عالی قاپو تهران

 

 

آدرس: ونک، ابتدای خیابان گاندی

شماره تلفن: 02188777803

کافه عالی قاپو در نقشه

 

14_ کافه موزه مقدم

کافه موزه مقدم نیز یکی از کافه های سنتی تهران در خیابان امام خمینی است. این کافه یکی از ساختمان های قدیمی دوران قاجار است اولین چیزی که در این کافه توجه همه را جلب می کند حوض و شمعدانی و استفاده بسیار زیاد و مناسب و زیبا از رنگٰ‌های شاد مانند فیروزه‌ای، آبی آسمانی و بنفش است. انواع پارچه ها، تابلوهای نقاشی، قلیان ها و اسناد تاریخی در این کافه به نمایش گذاشته شده است.

 

کافه موزه قدیم تهران

 

 

آدرس: خیابان امام خمینی، بعد از شیخ هادی، موزه مقدم

شماره تماس: 0219120157347

کافه موزه مقدم در نقشه

۱۴۰۱/۷/۲۵ ،۰۸:۱۳:۴۶ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه