لیست بهترین کبابی‌ های تهران

غذا خوردن یکی از بهترین لذت‌هایی‌ست که بشر می‌تواند تجربه کند. خوردن غذا فقط برای رفع نیاز بدن به مواد مغذی نیست. شما می‌توانید با خوردن غذا فکرتان را از مشغله‌ها و استرس‌های خود، دور کنید و برای چند دقیقه هم که شده بدون هیچ فکری فقط زندگی کنید و لذت ببرید. ایرانی‌ها از جمله مردمانی هستند که برای غذا و خوراک‌شان اهمیت ویژه‌ای قائل می‌شوند. بهترین و لذیذترین غذاها را می‌توانید در ایران پیدا کرده و نوش‌جان کنید. یکی از خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذاهای باستانی ایران، کباب است. کمتر کسی را پیدا می‌کنید که کباب را دوست نداشته باشد. حتی در کشورهای خارجی هم برای کباب‌ لذیذ ایرانی سرودست می‌شکنند. پس برای آشنایی با بهترین کبابی تهران در ادامه با پانی که مسئول پخش کباب ترکی در کشور می باشد، همراه باشید.

این غذای دلچسب علاوه‌بر طعم فوق‌العاده‌ای که دارد، بسیار مقوی‌ست و سرشار از ویتامین‌ها و پروتئین‌های لازم برای بدن است. البته هر کبابی هم خوب نیست. درست کردن کباب علی‌رغم این‌که ساده به نظر می‌رسد؛ اما کار چندان آسانی هم نیست و نکات کوچکی درباره آن وجود دارد که اگر رعایت نشوند طعم خوب کباب را از بین می‌برند. حتماً شما هم کباب‌هایی خوردید که طعم بی‌نظیری داشتند و تا مدت‌ها مزه‌شان زیر زبان‌تان ماندگار شده و یا برعکس کباب‌هایی که اصلاً طعم و کیفیت خوبی نداشتند و بیشتر از چند لقمه نتوانستید از آن بخورید. کباب خوب یک سری ویژگی‌هایی و نکاتی دارد که اگر هنگام آماده‌سازی و طبخ آن رعایت شوند، طعم بی‌نظیری به آن می‌بخشند.

ویژگی‌های کباب خوب

در ادامه این مطلب به شما ویژگی های یک کباب فوق العاده را معرفی می کنیم:

  • مواد اولیه استفاده شده در پختن کباب باید تازه و باکیفیت باشند.
  • گوشت کباب بیش از اندازه چرب یا خشک نباشد.
  • بافتی نرم داشته باشد.
  • در مواد مناسب و مرغوب و به مدت مناسبی خوابانده شده باشد.
  • به خوبی طبخ بشود.
  • اندازه و مقدار مناسب و استاندارد داشته باشد.

 

بهترین کبابی تهران

 

پختن کبابی که همه ویژگی‌های یک کباب خوب را داشته باشد دردسرهای خودش را دارد و به نوعی یک هنر محسوب می‌شود.

کباب خانگی یا رستورانی؟

اکثر اوقات کباب‌های خانگی طعم دلخواه را ندارند. پس بهترین تصمیم برای خوردن یک کباب خوشمزه و لذیذ، سفارش دادن از رستوران‌ها است. اما نه هر رستورانی. رستورانی که می‌خواهید برای صرف غذا به آن مراجعه کنید باید تمیز باشد، دکوراسیون مناسبی داشته باشد، از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد استفاده کند و سرآشپز ماهری داشته باشد تا اوقات خوشی را همراه با صرف غذا برای شما رقم بزند.

کباب‌ها انواع متنوعی دارند و هر نوع از کباب ویژه یک استان است اما کباب‌های معروف‌ترین کبابی‌های تهران همیشه طعم متفاوتی دارند و هرجایی نمی‌توانید کباب‌های بهترین کبابی‌ تهران را پیدا کنید. نکته‌ای که وجود دارد این است که الان در هر محله و خیابانی تعدادی کبابی پیدا خواهید کرد اما کباب جزو آن دسته غذاهایی‌ست که نمی‌شود در هرجایی آن را خورد.

چراکه اگر موارد بهداشتی حین پختن کباب رعایت نشوند و یا از گوشت بی‌کیفیت و فاسد برای پختن کباب استفاده کنند، احتمال مسمومیت و … برای شما وجود دارد. اما اگر به کبابی‌های معروف و شناخته شده برای صرف غذا مراجعه کنید، احتمال اتفاق افتادن موارد ذکر شده به حداقل می‌رسد و به‌غیر از آن شما می‌توانید طعم واقعی و لذیذ کباب را تجربه کنید. در ادامه برخی از معروف‌ترین کبابی‌های تهران برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

معروف‌ترین کبابی‌های تهران

در ادامه شما را با 8 کبابی معروف تهران آشنا خواهیم ساخت:

1_ رستوران البرز

رستوران البرز یکی ازمعروف‎‌ترین و بهترین کبابی تهران است. اگر آدرس بهترین کبابی تهران را از هر کسی حتی کسانی که ساکن تهران نیستند هم بپرسید، احتمالاً رستوران البرز را به شما معرفی خواهند کرد. فضای داخلی رستوران البرز تهران کاملاً بزرگ و مناسب برای برگذاری مهمانی‌ها و مراسم‌های شما طراحی شده است.این رستوران سالادبار هم دارد وشما می‌توانید هرنوع سالادی را در آن‌جا پیدا کنید. همچنین جالب است بدانید اندازه کباب‌های رستوران البرز بسیار بزرگ است و حتی برخی از کباب‌های آن اندازه 50 سانتی متری هم دارند. اگر یک جلسه رسمی و مهم یا یک قرار کاری دارید، رستوران البرز همان جایی‌ست که می‌توانید با خیالی آسوده از سرویس‌دهی و کیفیت غذاها به آن مراجعه کنید.

آدرس رستوران البرز: خیابان سهروردی شمالی، نبش کوچه نیکو قدم (لوکیشن این آدرس)

تلفن: 88534757

 

بهترین کبابی های تهران

 

2_ رستوران مسلم

اگر می‌خواهید یک کباب خوشمزه با تازه‌ترین و باکیفیت‌ترین گوشت را امتحان کنید، بدون فکر کردن به این که کجای تهران هستید به کبابی مسلم بروید. یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین کبابی‌های تهران همین رستوران مسلم است. روزانه هزاران نفر از سرتاسر ایران برای صرف یک کباب دلچسب به رستوران مسلم مراجعه می‌کنند. کبابی مسلم در قلب بازار بزرگ تهران واقع شده و به همین خاطر مسیر رسیدن به آن کمی دشوار است چون با وسیله نقلیه شخصی نمی‌توانید به آن‌جا بروید.
اگر خواستید برای صرف نهار به رستوران مسلم بروید، سعی کنید دیر نروید. چراکه به دلیل تعداد بسیار زیاد مراجعان، غذای این رستوران خیلی زودتر از دیگر رستوران‌ها تمام می‌شود.

آدرس کبابی مسلم: بازار بزرگ تهران، نبش غربی سبزه میدان (لوکیشن این آدرس)

تلفن: 55899835- 55899834

 

3_ رستوران نایب

هر کسی که ساکن تهران باشد، قطعاً نام رستوران نایب به گوشش خورده است. بسیاری از تهرانی‌ها رستوران نایب را یکی از بهترین کبابی های تهران می‌دانند. این رستوران سال‌ها قدمت و سابقه دارد و تعداد زیادی شعب در قسمت‌های مختلف تهران دارد. اما شعبه اصلی رستوران نایب در بازار بزرگ تهران واقع شده است. اگر به رستوران نایب رفتید، حتماً کباب لقمه گوسفندی را امتحان کنید تا طعم بی‌نظیر کباب ایرانی را چشیده باشید.

آدرس: خیابان 15 خرداد، بازار صحاف‌ها (لوکیشن این آدرس)

تلفن:55895201

 

مقاله مرتبط: بهترین کباب ترکی های تهران

 

 

4_ رستوران شرف‌الاسلامی

یکی دیگر از لوکس ترین رستوران های تهران رستوران شرف‌الاسلامی است. این کبابی در بازار بزرگ تهران واقع شده و مانند دیگر کبابی‌های بازار تهران از قدمت و سابقه زیادی برخوردار است. اگر یک روز برای تفریح یا خرید به بازار تهران رفتید، فرصت امتحان طعم کباب‌ کوبیده مخصوص بی‌نظیر رستوران شرف‌الاسلامی را از دست ندهید. نمای قدیمی و بااصالت این رستوران حس تهران قدیم را برای مشتریان خود ایجاد می‌کند. نمای زیبا و اصیل در کنار کیفیت بالای غذا و سرویس‌دهی مناسب باعث حفظ مشتریان این رستوران خوش‌ سابقه در طی سال‌های طولانی شده است.

آدرس: بازار بزرگ تهران، سمت مسجد شاه، داخل حیاط مسجد شاه، راهروی دست راست (لوکیشن این آدرس)

تلفن: 55620957

 

معروف ترین کبابی های تهران

 

 

5_ رستوران ارکیده

اگر می‌خواهید در یک فضای لاکچری و به‌روز کبابی خوش‌طعم را امتحان کنید، پیشنهاد ما به شما رستوران ارکیده تهران است. رستوران ارکیده با بیش از نیم قرن تجربه و سابقه به یکی از بهترین کبابی تهران تبدیل شده است. سرویس‌دهی عالی، دکوراسیون شیک و جذاب و کیفیت فوق‌العاده غذاها هر کسی را ترغیب می‌کند تا برای یک‌بار هم که شده به این رستوران سر بزند. همچنین جالب است بدانید رستوران ارکیده با داشتن سالن‌های VIP و مخصوص پذیرای جشن‌ها و مراسم‌های شماست.
رستوران ارکیده چندین شعب مختلف دارد اما شعبه اصلی آن در خیابان الوند واقع شده است.

آدرس: میدان آرژانتین ابتدای خیابان الوند (لوکیشن این آدرس)

تلفن: 88885300

 

6_ رستوران شاندیز

مگر می‌شود اسم چلوکباب باشد و خبری از رستوران‌های شاندیز نباشد؟ قطعاً شما هم می‌دانید که یکی از معروف‌ترین کبابی‌های تهران رستوران شاندیز است. اگر هوس یک شیشلیک نرم و آب‌داری که خوب طبخ شده را کردید، شیشلیک‌های شاندیز را از دست ندهید. نحوه سرو کباب در رستوران‌ شاندیز به این صورت است که کباب را با سیخ سر میز می‌آورند و برای شما سرو می‌کنند. میزهای 12 نفره و سالن بزرگ رستوران شاندیز دقیقاً همان فضایی را ایجاد کرده که برای مهمانی‌ها و جشن‌های خود به آن نیاز دارید.

آدرس: تهران بلوار صبا (لوکیشن این آدرس)

تلفن: 22054848

 

7_ رستوران خانه کباب شمرون

یکی دیگر از کبابی‌های تهران که یک وعده کباب عالی و تمام عیار را می‌توانید در آن پیدا کرده و میل کنید، خانه کباب شمرون است. اگر می‌خواهید یک پرس کباب بره یا لقمه گوسفندی خوشمزه و باکیفیت را در خانه کباب شمرون نوش‌جان کنید، باید وقت بیشتری را در نظر بگیرید. چرا که این رستوران به دلیل این‌که در یکی از مناطق شلوغ و پررفت‌وآمد واقع شده است و فضای خیلی بزرگی ندارد کمی معطلی دارد و ممکن است لازم باشد تا شما صبر کنید میزهای آن خالی شود. اما گوشت صددرصد گوسفندی و تازه در کنار طبخ عالی کباب‌های این رستوران باعث شده این مشکلات به چشم نیاید و خانه کباب شمرون همیشه شلوغ باشد.

آدرس: ضلع شمال شرقی میدان تجریش (لوکیشن این آدرس)

تلفن: 22746008- 22746007

 

معروف ترین کبابی تهران

 

 

8_ کبابی ریحون

یکی از معروف‌ترین کبابی‌های تهران کباب‌سرای ریحون است که علاوه‌بر کباب غذاهایی چون ماهی، زرشک‌پلو و… را هم سرو می‌کند. یکی از مزایای کبابی ریحون این است که هر نوع کبابی که بخواهید را با بهترین کیفیت و البته قیمتی مناسب می‌توانید در آن پیدا کرده و میل کنید.

آدرس: خیابان جردن، بالاتر از تونل نیایش، خیابان کاج آبادی (لوکیشن این آدرس)

تلفن: 22031000

 

کلام آخر

کبابی‌های بسیار زیادی در تهران وجود دارند اما ما سعی کردیم بهترین و معروف ترین کبابی های تهران را به شما معرفی کنیم تا یک پرس لذت و طعم خوب را تجربه کنید. اگر می‌خواهید بهترین نوع غذای باستانی خود را تجربه کنید، هر جای ایران که زندگی می‌کنید به شما توصیه می‌کنم برای یک‌بار هم که شده به معروف‌ترین کبابی‌های تهران بروید و طعم واقعی کباب را با تمام وجود لمس کنید.

 

مقاله مرتبط: بهترین همبرگری های تهران

۱۴۰۱/۸/۱۱ ،۰۷:۳۴:۵۵ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه