طرز تهیه کباب ترکی با دستگاه

کباب ترکی که اصالتی ترکیه ای دارد، اخیرا وارد ایران شده و توانسته طرفداران زیادی برای خود دست و پا کند. کباب ترکی اغلب در لیست منوی فست فودی ها قرار می گیرد. ماده اصلی این غذای خوشمزه گوشت است که می تواند با گوشت قرمز یا گوشت مرغ یا ترکیبی از این دو آماده شود. این غذا به شیوه های مختلفی تهیه می شود که پانی (بهترین تولید کننده دونر کباب) در این مطلب قصد دارد به شما طرز تهیه کباب ترکی با دستگاه را آموزش دهد.

اغلب این کباب سنتی را روی کباب پز سیخی عمودی طبخ می کنند. در تهیه کباب ترکی به وسیله دستگاه، گوشت فصلی انباشته شده به شکل یک مخروط، به آرامی روی دستگاه چرخ دنده که در کنار صفحه حرارتی قرار دارد چرخانده شده و بدین ترتیب لایه های خارجی گوشت پخته شده و به صورت ورقه های نازک برش داده می شوند. دستگاه کباب ترکی از چندین عدد سیخ که به صورت عمودی قرار گرفته اند تشکیل شده است و یک منبع حرارتی و محفظه ای سینی شکل زیر دستگاه تعبیه شده تا محتویات سیخ ها را بتوان به راحتی برداشت.

 

تهیه کباب ترکی با دستگاه

 

 

 

تهیه کباب ترکی با دستگاه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت کباب ترکی در دستگاه نسبتا طولانی تر از پخت آن در دیگر دستگاهها می باشد. بعد از پخت کباب ترکی در دستگاه مخصوص کباب پز، آشپز بوسیله چاقویی تیز، لایه های بیرونی در معرض شعله کباب را به شکل لایه لایه برش داده و سرو می کند. بدین ترتیب لایه های درونی در معرض حرارت دیسک های دستگاه قرار گرفته و حرارت بیشتری دریافت کرده و پخته می شود و این فرایند تا زمانی که یک رول کباب به طور کامل پایان یابد، ادامه پیدا می کند.

 

نحوه کار با دستگاه کباب ترکی

تهیه انواع کباب ترکی با دستگاه، چه به منظور آماده کردن رول های کباب در رستورانتان باشد چه بخواهید یک کباب ترکی خوشمزه را برای خانواده خود تدارک ببینید، در این بخش تشریح خواهد شد. در ادامه ما طرز کار دستگاه کباب ترکی و آماده کردن کباب ترکی با استفاده از این دستگاه را بیان خواهیم کرد.

بعد از آماده شدن مخلوط گوشت یا مرغ، آن را در فویل بپچید، و اجازه دهید گوشت به مدت 12 ساعت استراحت کرده و قوام مورد نیاز را به دست آورد. بعد از این مدت و استراحت گوشت، نوبت به روشن کردن کباب پز می رسد. حرارت روتیسری را به سطح پایین تر از متوسط رسانده و تفت دادن گوشت را شروع کنید. اگر چرخ دنده عمودی دستگاه کباب پز شما دارای عملکرد رول خودکار است، به چرخاندن آن بوسیله دست نیازی نخواهد بود. در غیر این صورت، بایستی انبر را خودتان به آرامی بچرخانید تا زمانی که لایه های گوشت انباشته شده روی هم به صورت یکنواخت پخته و برشته شوند. در ادامه به طرز تهیه کباب ترکی با دستگاه خواهیم پرداخت.

 

طرز تهیه کباب ترکی با دستگاه

 

 

 

دستور پخت کباب ترکی با دستگاه

در ادامه به شما طرز تهیه کباب ترکی با دستگاه و مواد لازم برای این کار را معرفی خواهیم کرد:

 

مواد لازم برای تهیه کباب ترکی با دستگاه

  • راسته گوشت گوسفندی یا گوشت گوساله، یا گوشت مرغ: 400 گرم
  • فلفل دلمه ای : 2 عدد
  • قارچ: 200 گرم
  • گوجه فرنگی: 1 عدد 
  • پیاز متوسط: 2 عدد
  • سیر: 1 حبه
  • زعفران دمکرده: به میزان لازم
  • نمک، آبلیمو و فلفل: به میزان لازم
  • نان باگت: 4 عدد

 

طرز تهیه کباب ترکی با دستگاه

گوشت را در جهت الیاف آن، به شکل ورقه های نازک برش داده و کنار می گذاریم. در مرحله بعد، یک عدد پیاز را پوسته گرفته، شسته و به شکل خلالی برش می دهیم و در ظرف مناسبی می ریزیم. گوشت های برش خورده را به ظرف حاوی پیازها اضافه کرده، آبلیمو، زعفران دمکرده، مقداری فلفل سیاه و در حدود یک قاشق غذاخوری روغن را به ظرف مورد نظر اضافه می کنیم. بهتر است برای جلوگیری از سفت شدن و دیرپز شدن گوشت، نمک را در اواخر پخت اضافه کنیم.

در مرحله بعدی، روی ظرف را سلفون کشیده، اجازه می دهیم برای مدتی استراحت کند. بعد از استراحت گوشت، آنها را با استفاده از سیخ های مخصوص کباب ترکی به سیخ کشیده و روی دستگاه کباب ترکی قرار داده، دستگاه کباب ترکی را روشن می کنیم. لایه اول گوشت که پخت و برشته شد، برش زده و این فرایند را تا زمان اتمام کامل گوشت ادامه می دهیم.

 

کباب ترکی با دستگاه

 

 

در حین پخت گوشت روی دستگاه کباب ترکی، فلفل دلمه، گوجه فرنگی، پیاز باقی مانده و قارچ را می شوییم و سپس به صورت ورقه ای برش داده و در 2 ماهی تابه ای با دو قاشق روغن تفت می دهیم. بعد از اینکه مواد تا حدودی نرم شدند، نمک و فلفل سیاه را اضافه کرده و گوشت های ورقه ای کباب شده را به همراه مواد دیگر تفت می دهیم تا به خوبی میکس شده و مزه دار شوند.

بعد از پخت کباب ها و آماده شدن سایر مواد، نوبت به سرو کباب ترکی می رسد. لازم به ذکر است که برای برش ورقه های گوشت بهتر است از چاقوی مخصوص یا برش دهنده های برقی استفاده شود. سرو دونر کباب اغلب با نان های مخصوص بویژه نان لبنانی و سایر نان های تخت و نازک صورت می گیرد. کباب ترکی آماده شده را در داخل نان باگت قرار داده و به همراه مخلفاتی مانند کاهو، گوجه، پیاز و سس هایی همچون ماست، سس مایونز و سس چیلی سرو می کنیم. نوش جان

 

مقاله مرتبط: انواع کباب

۱۴۰۲/۹/۲۱ ،۰۹:۱۱:۵۹ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه