خوشمزه ترین طرز تهیه کباب ترکی با گوشت بوقلمون

یکی از خوشمزه ترین غذاهای بین المللی، کباب ترکی یا دونر کباب است که همان طور که از اسمش پیداست اصالتا به کشور ترکیه تعلق دارد. با توجه به این موضوع که امروزه تنوع پخت غذاهای مختلف بیشتر شده است؛ این مقاله، در خصوص طرز تهیه کباب ترکی با گوشت بوقلمون، هرچیزی که نیاز دارید را برای شما فراهم خواهد کرد. پس با پانی که یکی از بهترین تولید کنندگان کباب ترکی آماده در کشور است، همراه باشید.

طرز تهیه کباب ترکی خوشمزه با گوشت بوقلمون

حالا قدم به قدم پیش می رویم. دقت کنید که تمام این مراحل را به دقت و به درستی انجام دهید و طبق طرز تهیه کباب ترکی با گوشت بوقلمون این مطلب جلو بروید. با ما همراه باشید.

 

قدم اول؛ آماده سازی مواد مورد نیاز

برای داشتن یک کباب ترکی خوشمزه، شما می توانید به راحتی از سلیقه خود استفاده کنید و با داشتن گوشه چشمی به دستور پخت مورد نظرتان، چاشنی ها و برخی مواد مورد علاقه خود را به غذا اضافه کنید.

 

طرز تهیه کباب ترکی با گوشت بوقلمون

 

 

معمولا مواد اصلی که در طرز تهیه کباب ترکی با گوشت بوقلمون استفاده می شود، پیاز و سیر، ادویه هایی مثل نمک و فلفل، روغن زیتون، رب گوجه فرنگی، ماست و … است که می توانید در آن تغییراتی ایجاد کنید و به طور مثال به آن آبلیمو یا فلفل دلمه ای خرد شده اضافه کنید.

 

قدم دوم؛ مخلوط کردن مواد

همان طور که احتمالا می دانید، برای یک کباب ترکی ترد و خوش طعم باید گوشت مورد استفاده ما به صورت ورقه های نازک بریده شده باشد. در ادامه همه این مواد را درون یک کاسه بزرگ مخلوط می کنیم به صورتی که سس کباب تمام تکه های گوشت را فرا بگیرد و آن ها را به خوبی پوشش بدهد.

البته لازم به ذکر است که برای رسیدن به یک طعم خوب باید کمی صبر داشته باشیم. بنابراین؛ روی کاسه گوشت های غرق در سس را با سلفون می پوشانیم. حداقل دو ساعت لازم است تا تمام این موادی که در مراحل قبل در خصوص آن صحبت کردیم به خورد گوشت ها بروند و آن را خوش طعم بسازند. بنابراین پس از ترکیب مواد با هم، در آن را با سلفون می بندیم و باید در این مدت دو ساعته آن را درون فریزر نگهداری کنیم.

 

قدم سوم؛ شکل دادن به گوشت

این مرحله یکی از هیجان انگیز ترین قدم های طرز تهیه کباب ترکی با گوشت بوقلمون است. ابتدا گوشت ها را از فریزر خارج می کنیم و گوشه ای می گذاریم تا یخ آن کمی آب شود. سپس آن را به راحتی برش می دهیم. برش باید به این صورت باشد که نازک باشد تا گوشت به خوبی مغز پخت شود.

 

کباب ترکی با گوشت بوقلمون

 

 

قدم و پایانی؛ سرخ کردن گوشت های آماده شده

مرحله دیگر هم که واضح است. روغن را توی ماهیتابه بریزید و صبر کنید تا ظرف و روغن، هردو داغ شوند و ورقه های نازک کباب ترکی را توی روغن سرخ کنید. حالا کباب ترکی خوش طعم شما آماده است!

 

مناسب ترین گوشت ها برای تهیه کباب ترکی

ممکن است خیلی از افراد گیج شوند که بهترین گوشت هایی که می توان از آن ها در تهیه انواع کباب ترکی استفاده کرد چه هستند؟ درست است که این مقاله در خصوص طرز تهیه کباب ترکی با گوشت بوقلمون است اما این بخش را نیز پوشش خواهد داد.

 

گوشت بوقلمون

 

 

برای تهیه یک کباب ترکی خوشمزه، می توان از ترکیب گوشت چرخ کرده و گوشت بره استفاده کرد. همچنین، بسیاری از افراد در ترکیه، برای درست کردن این غذا از تکه های گوشت و چربی استفاده می کنند. همچنین در این کشور، مدلی از کباب ترکی وجود دارد که در آن، گوشت هایی به شکل کوفته های گرد را در کنار بادمجان کباب می کنند. البته درست کردن این غذا تنها به استفاده از گوشت قرمز محدود نمی شود. می توان از سینه مرغ نیز استفاده کرد و نتیجه خوبی دریافت کرد. بوقلمون نیز یکی از بهترین گزینه ها برای درست کردن این مدل کباب است.

فواید استفاده از گوشت بوقلمون در تهیه کباب ترکی

در پایان این متن تصمیم داریم شما را با فاکتور هایی که باعث می شوند گوشت بوقلمون گزینه مناسبی برای طرز تهیه انواع کباب ترکی باشد آشنا کنیم.

نکته اول این است که گوشت بوقلمون به هنگام پخت حجم خودش را از دست نمی دهد و این امتیاز مثبتی برای آن محسوب می شود. این گوشت نسبت به گوشت بره و مرغ مواد معدنی و ویتامین های بیشتری نیز دارد اما به همین علت طبیعتا از چربی و کالری بالاتری نیز برخوردار است که این چرب بودن خود باعث بهتر شدن طعم غذا می شود. نکته جالب تر این است که گوش بوقلمون برای افراد دیابتی مفید است چرا که به تنظیم قند خون انسان کمک می کند.

 

کباب ترکی بوقلمون

 

در اینجا به پایان متن می رسیم. امیدواریم این طرز تهیه کباب ترکی با گوشت بوقلمون را امتحان کنید و نظر خود را در خصوص نتیجه با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

 

مقاله مرتبط: انواع کباب

۱۴۰۱/۴/۲۵ ،۱۴:۵۹:۱۶ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۲ نظر

در باره نویسنده :

۲ نظر

  1. ساداتی مرداد ۵, ۱۴۰۰ در ۶:۵۰ ق.ظ - پاسخ دادن

    مرسی از مقاله خوبتون
    یک سوال داشتم از شما
    آیا کباب بوقلمون یا همان کباب با گوشت بوقلمون نیز به همین روش درست می شود؟؟؟؟؟

    • Hamin مرداد ۵, ۱۴۰۰ در ۶:۵۴ ق.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز
      خیلی ممنون از لطف شما
      در جواب سوالتان باید بگوییم که بله تفاوت هایی بین درست کردن انواع غذا با بوقلمون و طرز تهیه کباب ترکی با گوشت بوقلمون وجود دارد؛ پس شما نیاز دارید مقاله درباره غذا با گوشت بوقلمون و یا کباب گوشت بوقلمون را نیز بخوانید.

ثبت ديدگاه