چطور کباب ترکی مخلوط درست کنیم؟

انواع کباب ترکی یکی از غذاهای مشهور و بسیار لذیذ ترکیه ای هستند که با نام دونر کباب نیز شناخته می شود. این کباب را می توان با گوشت قرمز یا گوشت مرغ و یا ترکیبی از هر دو گوشت تهیه کرد. بعد از ترکیه، کشور آلمان بیشترین میزان طرفداران کباب ترکی را داراست. این غذای بسیار لذیذ امروزه در ایران نیز طرفداران زیادی داشته و در بسیاری از فست فودی ها و رستوران ها در شهرهای بزرگ سرو می شود. شما نیز می توانید با استفاده از دستور تهیه این غذا در خانه کباب ترکی تهیه کرده و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید. پانی در ادامه این مطلب به طرز تهیه کباب ترکی مخلوط خواهد پرداخت.

 

دستور پخت کباب ترکی مخلوط

 

 

 

مواد لازم برای تهیه کباب ترکی مخلوط

برای پخت کباب ترکی مخلوط شما به موارد زیر نیاز دارید:

  • گوشت قرمز: 200 گرم
  • سینه مرغ: یک عدد
  • قارچ: 200 گرم
  • فلفل دلمه: 1 عدد
  • سیر: 2 حبه
  • روغن مایع: 2 قاشق غذاخوری
  • پیاز: 2 عدد متوسط
  • کره: 3 قاشق غذاخوری
  • آویشن: نصف قاشق چای خوری
  • نمک و فلفل: به مقدار لازم

 

مقاله مرتبط: انواع کباب

 

طرز تهیه کباب ترکی مخلوط

1_ در مرحله اول تهیه کباب ترکی مخلوط، ابتدا گوشت قرمز و سینه مرغ را به صورت تکه های نازک برش دهید. (بهتر است از قسمت های لخم و یکدست گوشت استفاده کنید).

2_ چون برش دادن گوشت نرم به برش های نازک عملا دشوار است بنابراین بهتر است برای رفع این مشکل گوشت را برای مدتی فریز کنید تا به صورت نیمه منجمد درآید و به راحتی برش بخورد. برای این کار گوشت را پس از شستن و خشک کردن در داخل یک کیسه فریزر گذاشته و به فریزر منتقل کنید.

3_ بعد از اینکه گوشت برای مدت حدود 30 دقیقه الی 1 ساعت در فریزر قرار داده شد، بیرون آورده و آن را به تخته آشپزخانه منتقل کنید. سپس با استفاده از یک چاقوی تیز گوشت نیمه منجمد را به شکل ورقه های نازک برش دهید و در داخل یک ظرف نسبتا بزرگ بریزید.

 

طرز تهیه کباب ترکی مخلوط

 

 

4_ در این مرحله و بعد از برش دادن گوشت ها، نوبت به خرد کردن سایر مواد می رسد. 1 عدد از پیازها را پوست گرفته و بشویید سپس همراه با سیر روی تخته آشپزخانه به صورت خلالی خرد کنید و به همراه روغن مایع، پودر آویشن و مقداری از فلفل سیاه و نمک به ظرف محتوی گوشت بیافزایید.

5_ بعد از اضافه کردن مواد کباب ترکی ( در بالا به آن اشاره کردیم)، تمام مواد را زیر و کرده و کاملا با هم ترکیب می کنید تا مواد افزوده شده به همه قسمت های گوشت رسیده و آنها را طعم دار کند. در ادامه کار روی ظرف مواد را سلفون کشیده و برای استراحت در داخل یخچال قرار می دهید. 2 ساعت برای استراحت گوشت زمان لازم است تا به خوبی مواد را به خود جذب کرده و مزه دار شود.

6_ در این مدت کره را به بیرون از یخچال انتقال دهید تا به دمای محیط رسیده و نرم شود. قارچ ها را با استفاده از یک پارچه نم دار تمیز کرده و درون آّبکش بریزید و خیلی سریع شسته و و کنار بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود.

7_ پیاز باقی مانده را پوست گرفته و به همراه فلفل دلمه شسته و داخل آبکش بگذارید. سپس پیاز را روی تخته آشپزخانه به صورت حلقه ای خرد کنید و قارچ ها و فلفل دلمه ای را ورقه زده یا به شکل خلالی خرد کنید.

8_ حال بعد از گذشت مدت زمان معین شده، ظرف حاوی گوشت را از یخچال بیرون آورده و یک ماهی تابه نسبتا بزرگ را روی شعله قرار دهید. حرارت را کم کرده و کره را داخل ماهی تابه بریزید. اجازه دهید کره آب شود و بعد گوشت را اضافه کنید در این مرحله بایستی حرارت را کم کرده و به طور مرتب گوشت را تفت داده و زیر و رو کنید تا مغز پخت شده و سرخ شود.

9_ نباید گوشت با حرارت زیاد تفت داده شود. زیرا این کار مانع از مغز پخت شدن گوشت می شود. در این مرحله فلفل دلمه را افزوده و به مدت 5 دقیقه با گوشت تفت بدهید. سپس قارچ و پیاز را اضافه کرده و مواد را به طور مرتب تفت بدهید تا بخوبی نرم شده و پخته شوند.

10_ زمانی که گوشت و سبزیجات به مقدار لازم پخته شده و نرم شدند، ماهی تابه را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید. داخل نان باگت را خالی کرده با سس کباب ترکی، سس مایونز یا سس گوجه مزه دار کنید و داخل آن را با سبزیجات دلخواه مانند خیارشور، کاهو و گوجه فرنگی تا حدودی پر کنید.

 

کباب ترکی مخلوط

 

 

همچنین شما می توانید از مقداری جعفری ساطوری شده نیز استفاده کنید یا آن را جایگزین کاهو نمایید. در مرحله پایانی کباب ترکی آماده شده را داخل نان باگت گذاشته و سرو کنید. نوش جان. اصالتا در ترکیه کباب ترکی به همراه پیاز و جعفری خرد شده و داخل نان مخصوص پیتا سرو می شود. لازم به ذکر است که شما می تواند در این ترکیب به جای گوشت راسته از گوشت چرخ کرده نیز استفاده کنید.

 

مقاله مرتبط: طرز تهیه انواع کباب ترکی

۱۴۰۲/۹/۲۱ ،۰۹:۱۲:۳۱ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه