طرز تهیه کباب ترکی مرغ چگونه است؟

تقریبا تمامی افراد، تنوع غذایی را دوست دارند، همین امر سبب شده تا به چشیدن طعم برخی از غذاهای دیگر کشورها نیز تمایل پیدا کنند. کباب ترکی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که برای اولین بار در آلمان، درست شد و اکنون در ایران نیز طرفداران زیادی دارد. ماده اصلی برای تهیه انواع کباب ترکی، گوشت قرمز گوساله و یا گوشت مرغ می‌باشد و افراد مختلف با توجه به ذائقه غذایی خود، برای تهیه آن از یکی از آن‌ها و یا ترکیبی از هر دو، استفاده می‌کنند. ما در این مقاله قصد داریم طرز تهیه کباب ترکی مرغ را به طور کامل بیان کنیم تا در صورت تمایل بتوانید به راحتی آن را تهیه کرده و در کنار دیگر عزیزان خود، نوش جان کنید. با پانی که فروشنده رول کباب ترکی می باشد، همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه کباب ترکی مرغ

بگذارید قبل از اینکه طرز تهیه کباب ترکی مرغ را بیان کنیم، مواد مورد نیاز برای طبخ این غذای خوشمزه را ذکر کنیم تا در صورت تمایل، آن‌ها را تهیه کرده و سپس در چند گام ساده، این غذای خوشمزه را درست نمایید و در کنار عزیزان خود، خاطره ای خوش و به یاد ماندنی، ثبت کنید.

 

طرز تهیه کباب ترکی با مرغ

 

 

همانطور که در مقدمه نیز به آن اشاره نمودیم، مرغ، ماده اصلی برای تهیه کباب ترکی مرغ می‌باشد که بسته به تعداد اعضای خانواده، مقدار آن متفاوت می‌باشد. اما برای اینکه نسبت هر یک از این مواد مورد نیاز برای تهیه کباب ترکی مرغ، دستتان بیاید، مقدار هر یک را برای تعداد 4 نفر بیان خواهیم نمود تا شما بتوانید با توجه به این مقدار برای 4 نفر، برای هر تعداد آن را طبخ کنید. مقدار مرغ مورد نیاز برای تهیه کباب ترکی مرغ، 600 گرم است.

از دیگر مواد کباب ترکی با استفاده از گوشت مرغ، قارچ به مقدار 200 گرم، یک عدد پیاز متوسط، یک عدد گوجه فرنگی بزرگ و نصف فلفل دلمه ای می‌باشد. از جمله ادویه‌های مورد نیاز برای طبخ کباب ترکی مرغ نیز نمک، فلفل و پودر سیر به میزان لازم است. روغن زیتون، پودر آویشن، روغن، خیارشور، سبزی جعفری و سس هزار جزیره نیز هر یک به میزان لازم از مواد مورد نیاز برای تهیه کباب ترکی مرغ به شمار می‌روند. به طور کلی مواد لازم برای تهیه کباب ترکی مرغ عبارت است از:

  • مرغ (فیله مرغ)
  • گوجه فرنگی
  • پیاز
  • فلفل دلمه ای
  • پودر آویشن، پودر سیر، نمک و فلفل
  • خیار شور
  • سبزی جعفری
  • روغن سرخ کردنی و روغن زیتون
  • سس هزار جزیره یا سس کباب ترکی

 

تهیه کباب ترکی مرغ

 

 

طرز تهیه کباب ترکی مرغ

اکنون پس از معرفی مواد لازم برای طرز تهیه انواع کباب ترکی با استفاده از گوشت مرغ، وقت آن رسیده که طرز تهیه کباب ترکی مرغ را آموزش ببینید. همانطور که به آن اشاره نمودیم و حتما می‌دانید، مقدار مواد لازم برای تهیه هر غذا به تعداد اعضای خانواده، بستگی دارد و می‌توانید با توجه به مقداری که در قسمت قبلی (مواد لازم برای تهیه کباب ترکی مرغ)، بیان نمودیم، نسبت هر یک از مواد را بدست آورده و با آموزش طرز تهیه کباب ترکی مرغ، آن را برای هر تعدادی، درست کنید.

ابتدا یک سینه مرغ را به خوبی شسته و آن را به قطعات کوچکتری حدود نیم سانتی، تقسیم کنید. سپس آن را داخل ظرفی درب دار ریخته و پس از افزودن نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و روغن زیتون به آن به خوبی با هم مخلوط کنید. پس از آن درب ظرف را بسته و آن را داخل یخچال قرار دهید، بگذارید ظرف و مواد داخل آن، حداقل 2 ساعت به همین حالت داخل یخچال بماند تا گوشت به خوبی طعم دار شود. پس از اینکه ساعاتی گذشت، کف سینی فر را با استفاده از مقدار کمی روغن، چرب کرده، فیله‌های مرغ را یکی یکی برداشته و روی سینی فر قرار دهید. دمای فر را روی 200 درجه سانتی گراد، تنظیم کنید و سپس سینی فر را داخل آن قرار دهید. بگذارید فیله‌های مرغ 20 الی 25 دقیقه داخل فر با همان دمای 200 درجه سانتی گراد، بماند تا درست شوند.

در این مدت می‌توانید سبزیجات مورد نیاز برای تهیه کباب ترکی مرغ را که شامل قارچ، فلفل دلمه ای، پیاز و گوجه فرنگی می‌باشد را به صورت خلالی، برش دهید و پس از اینکه چیزی حدود 25 دقیقه از پخت اولیه فیله‌های مرغ داخل فر گذشت، خلال سبزیجات را روی فیله‌های مرغ ریخته، دمای فر را حدود 20 درجه سانتی گراد کمتر از قبل تنظیم نمایید و فیله‌های مرغ را به همراه سبزیجات اضافه شده روی آن، داخل فر قرار دهید و بگذارید حدود 10 دقیقه داخل فر با دمای 180 درجه سانتی گراد باقی بماند.
همانطور که تا به اینجا مشاهده نمودید، طرز تهیه کباب ترکی مرغ، بسیار ساده است و به راحتی می‌توانید آن را درست کنید.

در نهایت مواد را از داخل فر بیرون آورده و مخلوط آماده شده را روی نان پیتا (نان مدیترانه ای) قرا دهید. در صورت تمایل می‌توانید خیار شور، گوجه فرنگی، سبزی جعفری و پیاز را نیز به نان اضافه کرده و در نهایت بر روی مواد تهیه شده به مقدار لازم سس هزار جزیره بریزید.

 

کباب ترکی مرغ

 

 

سخن پایانی

اکنون آموزش طرز تهیه کباب ترکی مرغ به پایان رسید و شما می‌توانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن، این غذای بسیار لذیذ را درست نمایید و لذت ببرید. از اینکه وقت ارزشمندتان را برای خواندن این مطلب، صرف نمودید، بی نهایت متشکریم. همچنین در پایان این مقاله شما عزیزان می‌توانید سوالات و یا تجربیات خود از تهیه کباب ترکی مرغ را با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

 

مقاله مرتبط: انواع کباب

۱۴۰۱/۴/۲۵ ،۱۴:۵۱:۲۲ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه