۳۰ مورد از جذاب‌ترین ترفندها و ایده برای آشپزی آسان

آشپزی کاری سخت اما شیرین است که همواره باید ایده های جالب آشپزی را برای بهبود دستپخت خود و سریعتر انجام شدن روند کارها بکار بگیرید. آشپزی و خانه داری، مانند سفری است که دائما در آن تجربه کسب کرده و ترفندها و تکنیک‌های جدیدی یاد می‌گیرید. چه یک فرد حرفه‌ای با تجربه باشید یا تازه کار، همیشه ترفندهایی برای آشپزی آسان وجود دارد تا وقت کمتری را در آشپزخانه صرف کنید و زمان بیشتری برای لذت بردن از خلاقیت های خوشمزه بگذارید. در این مقاله می‌خواهیم 30 مورد ایده برای آشپزی آسان به شما معرفی کنیم.

ایده های آسان آشپزی

معرفی 15 ایده برای آشپزی آسان

1. در طول فرآیند پخت و پز مزه‌ها را کم کم به غذا اضافه کنید تا شور یا بی نمک نشود، قبل از سرو حتما غذا را بچشید اگر چیزی کم داشت، مانند: نمک، آبلیمو، سرکه و … به آن اضافه کنید.
2. اگر سیر زیادی داشتید، می‌توانید آنها را پوست بگیرید و در غذاساز یا مخلوط کن بریزید، سپس سیرها را در کیسه پلاستیکی پهن کنید و در فریزر نگهداری کنید هر زمان نیاز داشتید از فریزر بردارید و استفاده کنید.

ایده برای آشپزی آسان
3. اگر زنجبیل تازه دارید، می‌توانید آن را رنده کرده و در فریزر نگهدارید، هر زمان که لازم داشتید می‌توانید استفاده کنید.
4. بخارپز کردن قارچ ها در کمی آب قبل از سرخ کردن، می‌تواند بافت و طعم آن را بهبود ببخشد، همچنین می‌توانید برای صرفه جویی در زمان فقط با مقدار کمی آب آنها را بپزید، عالی می‌شوند.

ایده آشپزی آسان
5. اگر یک دستمال کاغذی خشک را در کیسه اسفناج یا کلم پیچ قرار دهید، به جای یک هفته، می‌توانید برای مدت طولانی‌تری آن را در یخچال نگهدارید، این کار از پژمرده و خراب شدن سبزیجات جلوگیری می‌کند.
6. طعم تندی سیر در غذا بستگی به فرآیند پخت آن دارد، برای طعم ملایم باید آن را زودتر به غذا اضافه کنید و اگر می‌خواهید طعم تندتری داشته باشد‌، دیرتر اضافه کنبد.
7. اگر مطمئن نیستید که غذای شما به چه چاشنی نیاز دارد ( نمک، سرکه، سس، شکر و …) مقدار کمی از غذا را در یک ظرف قرار دهید و آن را با طعمی که فکر می‌کنید خوشمزه می‌شود، مزه دار کنید (برای ایده‌های بیشتر جهت خوشمزه تر کردن غذا این مطلب را مطالعه نمایید). اگر طعم بهتری پیدا کرد، می‌توانید به کل غذا همین چاشنی را اضافه کنید. انجام این آزمایش به شما این امکان را می‌دهد که خطر خراب شدن کل غذا برایتان وجود نداشته باشد.

ایده های آشپزی آسان
8. هیچوقت ادویه‌جات را در قفسه‌ی بالای گاز نگذارید، چون به دلیل حرارتی که در آنجا وجود دارد، عطر و طعم خودشان را از دست می‌دهند. به همین دلیل باید ادویه ها در مکانی سرد و خشک نگهداری کنید.
9. برای اینکه بفهمید برنج پخت است، یک دانه از آن را زیر دندان بگذارید، اگر مغز برنج کمی سفت بود یا به دندان چسبید، یعنی هنوز آماده نشده است.
10. برای اینکه سریع‌تر آب قابلمه به جوش بیاید، 2 نکته وجود دارد، اول اینکه کمی به آن نمک اضافه کنید، دوم اینکه در قابلمه را بگذارید.
11. برای آبکش کردن ماکارانی یا برنج، به جای اینکه محتویات قابلمه را در آبکش بریزید و راهکار آسان‌تر این است که آبکش را داخل قابلمه بگذارید.

ترفند و ایده برای آشپزی
12. هیچوقت ماهیتابه را بیش از حد پر نکنید، چون مواد به خوبی سرخ نمی‌شوند و آب می‌اندازند، اگر مقدار موادتان زیاد بود می‌توانید در دو ماهیتابه جدا یا در دو نوبت سرخ کنید.
13. اگر می‌خواهید یک ته دیگ خیلی خوب درست کنید، نان را کمی مرطوب کنید تا به دیگ نچسبد.
14. ادویه فلفل مانند نمک چاشنی خنثی ندارد، پس باید هنگام استفاده از آن خیلی دقت کنید تا غذا تند نشود.
15. به این نکته توجه کنید، هرگز برای مهمان غذایی که تا بحال درست نکرده‌اید را درست کنید، غذایی برای مهمان تدارک ببینید که در آن تبحر داشته باشید.

 

15 مورد از ایده های جالب آشپزی

در این بخش به ایده های آسان آشپزی می‌پردازیم، با ما تا انتها همراه باشید.
۱. در طرز تهیه دستور غذاها عجله نکنید
می‌دانیم که عجله کردن در تهیه دستور غذا ممکن است، شما را به اشتباه بی‌اندازد و باعث شود هزینه بیشتری برایتان به همراه داشته باشد، حتی ممکن است یکی از مراحل دستور غذا را فراموش کنید که در این صورت وقت و هزینه شما هدر می‌رود و برایتان خوشایند نیست.
۲. یک ست چاقو خوب بخرید
ابزار کار خوب کمک زیادی به شما می‌کند. خرید یک ست چاقو باکیفیت ممکن است کمی گران قیمت باشد، اما ارزش دارد چون به شما کمک می‌کند، سریع‌تر کارهایتان را پیش ببرید.

ایده های آشپزی
۳. همه چیز را از قبل آماده کنید
قبل از شروع تهیه غذا همه چیز را آماده کنید تا وقتتان تلف نشود. اگر چیزی دارید که باید خرد کرد، پوست کند یا مخلوط کرد، انجام دهید. این کار باعث صرفه‌ جویی در زمان شده و هنگام پخت و پز کارتان آسان‌تر می‌شود و استرس‌تان کاهش پیدا می‌کند.
۴. نیاز نیست همه چیز را پوست بگیرید
به خودتان زحمت ندهید تا همه چیز را پوست بگیرید، چون بیشتر مواد مغذی را در پوست سبزیجات می‌توان یافت که برای بدن شما مفید است. همچنین این کار باعث صرفه جویی در زمان می‌شود.
۵. از طعم خوشمزه گوجه در غذاهایتان غافل نشوید
یک ایده برای آشپزی جهت تازه نگه داشتن گوجه فرنگی، این است که می‌توانید مقداری گوجه فرنگی را رنده کنید، مقداری از آنها را داخل کیسه های پلاستیکی بریزید و داخل فریزر بگذارید، هر زمان که نیاز داشتید یک بسته از گوجه های رنده شده را داخل غذاهای مختلف استفاده کنید، فوق‌العاده طعم غذا خوشمزه می‌شود.

ایده برای آشپزی
۶. سرخ کردن را سخت نگیرید
در اکثر دستورالعمل های آشپزی نوشته شده که قبل از پخت، گوشت خود را سرخ کنید. اگر برای انجام این مرحله وقت کافی ندارید. می‌توانید با اضافه کردن کمی سس سویا و سس گوجه فرنگی به گوشت، همان طعم و رنگ را ایجاد کنید.
۷. غذاهای فصل را بپزید
سعی کنید با محصولات فصل آشپزی کنید، چون به راحتی در مغازه‌ها یافت شده و ارزان‌تر است، علاوه‌بر این آماده سازی آنها راحت‌تر بوده و در زمان هم صرفه جویی می‌شود.
۸. قابلمه ها و تابه های باکیفیت تهیه کنید
علاوه‌بر خرید چاقوهای تیز و مرغوب، باید قابلمه ها و تابه های باکیفیت خریداری کنید، چون ارزش سرمایه گذاری دارد و فرآیند پخت غذا را برای شما سریع و آسان می‌کند، چون نچسب هستند مواد به طور یکنواخت و باکیفیت بالاتری پخته می‌شود.
۹. چغندر را پوست نکنید
وقت خود را برای پوست کندن چغندر تلف نکنید، راه آسان‌تری وجود دارد، می‌توانید چغندرها را داخل فویل بپیچید و مستیقما در فر قرار دهید. پس از اتمام کار به راحتی پوست آنها جدا خواهد شد.

ایده آشپزی
۱۰. سفیده تخم مرغ را قبل از زرده با همزن بزنید
اگر دستور آشپزی دارید که باید سفیده‌ها و زرده‌ها را از هم جدا کنید، ابتدا سفیده را با همزن بزنید، چون اگر زرده‌ها را اول بزنید، می‌تواند بر حجم سفیده‌ها تأثیر منفی بگذارد.
۱۱. مغز گردو را سالم در بیاورید
برای سالم در آوردن مغز گردو، باید آن را به مدت 12 ساعت در آب نمک خیس کنید و سپس بشکنید.
۱۲. از چسبیدن کیک به قالب جلوگیری کنید
اگر می‌خواهید مایه کیک به قالب نچسبد، مقداری روغن مایع، کره و آرد ته قالب بریزید.

ایده های جالب آشپزی
۱۳. آب بیشتری از لیمو ترش بگیرید
برای اینکه بتوانید از لیمو تازه آب بیشتری بگیرید، باید قبل از اینکه آن را برش دهید، قسمت‌های مختلف لیمو را کمی فشار داده و روی سطح میز بغلتانید، سپس برش دهید و آب آن را بگیرید.
۱۴. رنگ سبزیجات را حفظ کنید
برای حفظ رنگ سبزیجاتی مانند گل کلم قرمز، موقع پخت مقداری آب لیمو ترش به آن اضافه کنید. اسیدیته موجود در لیمو به حفظ رنگدانه و فلاوانوئید کمک می‌کند.
۱۵. از بوی فلفل بر روی دستتان جلوگیری کنید
وقتی می‌خواهید فلفل های تند را خرد کنید، دستتان به شدت طعم و بوی فلفل می‌گیرد که این تندی جذب پوست خواهد شد، برای جلوگیری از تند شدن دست و بو گرفتن آن هنگام خرد کردن فلفل، دست‌هایتان را با کمی روغن چرب کنید.

سخن آخر
در این مقاله از فروگاه خرید رول کباب ترکی پانی از  30 ایده در آشپزی به شما معرفی کردیم، تا ایده ها و ترفندهای آسان آشپزی را یاد بگیرید و مهارت بیشتری در این زمینه کسب کنید. اگر نکته یا تکنیک مفیدی یاد گرفته‌اید با ما در در نظرات به اشتراک بگذارید.

۱۴۰۲/۲/۱۱ ،۱۳:۰۷:۳۴ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه