ایده های جذاب برای طراحی رستوران چینی

پیاده سازی ایده‌های جذاب برای طراحی رستوران یکی از مهمترین وظایف مدیریت رستوران و همچنین یکی از اصلی ترین اصول در جذب مشتری و داشتن یک تجارت پر سود است. در فرهنگ ما رستوران یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای گذراندن وقت است. با توجه به افزایش تعداد و تنوع در رستوران‌ها خانواده‌ها و جوانان تمایل دارند تا سبک‌های مختلفی از رستوران را تجربه کنند. در این مقاله سعی داریم با ارائه ایده‌های جذاب برای طراحی رستوران چینی به شما در خلق یک فضای کهن و در عین حال خلاقانه کمک کنیم، پس با شرکت پانی که بزرگترین فروشنده کباب ترکی آماده در کشور می باشد، همراه باشید.

 

طراحی داخلی رستوران با الهام از سنت‌های کهن چینی

در طراحی دکوراسیون یک رستوران، موقعیت رستوران، مخاطبین رستوران، منو رستوران، پیشینه رستوران و رنگ‌های به کار رفته در طراحی داخلی آن بسیار حائز اهمیت است. آن چیزی که در طراحی رستوران چینی عنصر معرف و هویتی رستوران به شمار می‌آید رنگ، نوع مبلمان و در نهایت سرو غذاست.

سبک چینی ترکیبی از کارکترهای خاص است، نقش رنگ در طراحی داخلی رستوران چینی نمادین و بسیار پرمفهوم است. زرد، رنگ امپراتوری و رنگ ملی چین است. سبز به معنای آرامش است و آبی نشانه‌ای از نجیب بودن است که با دقت در سطح داخلی اجسام توسط اشرافی‌ها استفاده می‌شده.

 

طراحی داخلی رستوران چینی

 

 

محصولات چینی، چوب و برنز، گل داودی، ارکیده‌ها و پونه‌ها، فانوس‌ها، چوب‌های سیگار، نقاشی با شکوه چینی، کوسن‌های ساتن با گلدوزی، گلدان‌های هریگلیفیک، درخت‌های کوتوله، بامبو، شمع، ظروف چینی، چترها، وسایل جانبی و زینتی هستند که باعث تجلی مفهوم سنت‌های کهن در طراحی رستوران چینی می‌شوند و استفاده از آن‌ها در طراحی داخلی رستوران چینی می‌تواند در ایجاد یک فضای سنتی چینی بسیار تاثیرگذار باشد.

 

طراحی رستوران چینی دنیای زیرآب

شما نیز حتماً هتل‌ها و رستوران‌هایی را دیده‌اید که در زیر آب‌ها ساخته شده‌اند. اما کمتر کسی با رستورانی مواجه شده که در مرکز شهر بنا شده باشد اما همانند رستوران‌های زیر آب از دکوراسیونی منحصر به فرد بهره برده باشد و حس ناب زندگی و حضور در یک زیر دریایی را القا کند‌. استفاده از رنگ‌های روشن و بسیار پرزرق و برق که همگی نشانه‌ای از زندگی در آنها است در طراحی رستوران چینی دنیای زیر آب می‌تواند در ایجاد احساس زندگی و نشاط تاثیرگذار باشد.

در طراحی داخلی رستوران چینی به عنوان یک قاعده، از رنگ‌های روشن برای سقف استفاده می‌شود. سقف‌ها دارای یک طراحی چند سطحی باید باشند تا امکان ایجاد یک توهم حجمی و شبیه سازی با نور خورشید یا آسمان را برای مخاطبان به وجود آورد. در طراحی کف رستوران نیز می‌توان از ایده‌ی معماران Soda در طراحی پر زرق و برق و منحصر به فرد رستوران BLUFISH استفاده کرد و با الهام از سایه‌ها و نقوش زیر آب احساس حضور در اعماق اقیانوس را برای مخاطب پدید آورد.

 

طراحی داخلی رستوران Diaoye Niunan در چین

طراحی رستوران چینی Diaoye Niunan restaurant که در شهر پکن کشور چین واقع شده است، توسط گروه طراحی و معماری Golucci International Design بر اساس هنر دهه 1920 در شانگهای طراحی شده است. ایده‌ این طراحی رستوران مربوط به دوره‌ای است که جنبش با نقوش سنتی چینی ترکیب شد تا سبکی ترکیبی را به وجود آورد.

 

دکوراسیون داخلی رستوران

 

 

طراحی داخلی رستوران چینی بر اساس فرهنگ و سنت چینی انجام شده است. این رستوران دارای فضایی مه آلود است و برای ایجاد این مه مصنوعی طراحان از پارتیشین‌هایی استفاده کرده‌اند، که علاوه بر مات بودن طرح مه و ابر دارند. بازدیدکنندگان از طریق یک درگاه ماه وارد رستوران می‌شوند. این درگاه یک بازشوی متداول در معماری سنتی چینی است که از چوب بلوط رنگ شده به رنگ مشکی ساخته شده‌است و باعث جذابیت بسیار زیاد طراحی رستوران چینی شده است.

 

طراحی داخلی رستوران با الهام از نودل

فضایی بدون دیوار و شفاف ولی بدون شیشه، کانسپتی است که می‌توان برای طراحی داخلی رستوران چینی، با الهام از رشته‌های نودل اجرا کرد. می‌توان شبکه‌ای از لوله‌های فلزی سخت، که یادآور نودل هستند را از سقف آویزان کرد، این ترکیب همچنین می‌تواند یادآور پیکسل‌های گرافیکی کامپیوتر نیز باشد.

 

طراحی داخلی رستوران های چینی با کمک زنجیر‌های رنگی

استفاده از زنجیر‌ها برای طراحی رستوران چینی یک اقدام خلاقانه و در عین حال هوشمندانه است. از زنجیر‌ها می‌توان به طرق مختلف در زیبا سازی و طراحی داخلی رستوران چینی بهره برد. از جالب‌ترین اقداماتی که می‌شود با آن‌ها انجام داد استفاده از زنجیر در تنالیه‌های مختلف برای خلق مجسمه‌های منحصر به فرد و پنهان کردن نورپردازی‌ها، بلندگوها و دوربین‌های استفاده شده در رستوران است.

 

طراحی چینی رستوران

 

 

استفاده از متریال‌های دیگر نیز می‌تواند در طراحی رستوران چینی جالب باشد، استفاده از سنگ‌ها، الوارهای چوبی و وسایلی با رنگ‌های متضاد با زنجیرها تضاد جالبی پدید خواهند آورد و می‌توانند پیشنهاد منحصر به فردی در طراحی داخلی رستوران چینی شما باشد.

 

طراحی دکوراسیون داخلی با پانل‌های فلزی

استفاده از پانل‌های فلزی در طراحی رستوران می‌تواند باعث استفاده‌ی بهتر از فضای داخلی رستوران شود. همچنین پانل‌های فلزی این قابلیت را دارند تا با به کارگیری صحیح آن‌ها، سبب ایجاد یک فضای شخصی برای هر میز شویم. فضای صنعتی حاصل از استفاده از ورقه‌های فلزی در کنار چوب طبیعی کنتراست قوی در فضا به وجود می‌آورد، که می‌تواند باعث ایجاد حسی صمیمانه و جوی گرم در رستوران شود.

 

رستوران چینی

 

 

 

سخن پایانی

طراحی رستوران چینی به گونه‌ای صحیح تاثیر قابل توجهی بر مشتریان خواهد داشت، چرا که دکوراسیون رستوران به عنوان یک استراتژی بازاریابی فوق العاده در نظر گرفته می‌شود.اگر شما هم در زمینه‌ی طراحی داخلی رستوران تجربه‌ای دارید لطفا با ما به اشتراک بگذارید.

۱۴۰۱/۸/۱۱ ،۰۷:۳۴:۲۹ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه