هرآنچه لازم است درباره طراحی رستوران ایتالیایی بدانید

بسیاری از ما تمایل داریم با طعم غذاهای مرسوم در اقلیم‌های مختلف آشنا شویم و آن‌‌ها را بچشیم، از این رو هر روزه، تعداد رستوران‌هایی که فرهنگ و غذای سایر کشورها را به نمایش می‌گذارند رو به افزایش می‌رود. یکی از انواع رستوران‌هایی که در کشورهای مختلف بسیار پرطرفدار است رستوران‌های ایتالیایی است. ایران نیز جزو کشورهایی است که طراحی‌های خاصی از رستوران‌های ایتالیایی، در شهرهای مختلف خود دارد. در این مقاله سعی داریم به بررسی ایده‌هایی درباره‌ی طراحی رستوران ایتالیایی بپردازیم، پس اگر به عنوان مدیریت رستوران قصد راه‌اندازی یک رستوران ایتالیایی را دارید و می‌خواهید با پیاده‌سازی اصول طراحی دکوراسیون این رستورانها، مشتری‌ها را برای ساعاتی به حال و هوای ایتالیا ببرید، همراه ما باشید.

 

طراحی رستوران ایتالیایی

در کشور ما رستوران‌های گوناگونی از ملل مختلف وجود دارند که از میان آن‌ها می توان به رستوران‌های عربی، فرانسوی، چینی، ترکی، مکزیکی و ایتالیایی اشاره کرد. نوع غذا در اقلیم رستوران‌های مختلف، نقش بسیار مهمی دارد، اما بدون شک می‌توان دکوراسیون داخلی را نیز عامل مهمی در این زمینه دانست. طراحی رستوران ایتالیایی باید به گونه‌ای باشد که مشتری با قدم گذاشتن به محیط آن تصور کند برای صرف غذا به یکی از رستوران‌های میلان یا رم سفر کرده است.

 

طراحی دکور رستوران ایتالیایی

 

 

استفاده از اکسسوری‌های پر زرق و برق روشی ارزان و آسان برای طراحی رستوران ایتالیایی است. البته باید توجه داشت که کدام وسیله با فضای رستوران هماهنگ‌تر است. تزیینات ساده‌ای مثل تابلو‌های قدیمی سردر مغازه‌ها، قاب عکس‌هایی از جاذبه‌های گردشگری ایتالیا، تصاویر سر‌آشپزهای معروف یا عکس‌هایی از فضای رستوران‌های قدیمی ایتالیایی نمونه‌هایی از عناصر جانبی هستند که فضای رستوران را برجسته‌تر نشان می دهند.

از جمله اصول طراحی رستوران استفاده از عناصر طبیعی مانند گیاهان، در کنار نمادهای ایتالیا مثل مجسمه‌های سنگی و تابلوهای نقاشی با سبک دوره رنسانس است. هر چه از المان‌های سبک مدیترانه‌ای، بیش تر در طراحی رستوران ایتالیایی استفاده کنید، فضای رستوران بیشتر حس و حال ایتالیا را القا خواهد کرد. استفاده از رنگ سبز و گیاهان در طراحی این رستورانها امری است به شدت کاربردی. بر مبنای این اصل طراحی رستورانی با دریافت کافی نور طبیعی، تهویه مناسب و فضای سبزی که محیط بیرونی و داخلی رستوران را پوشش دهد می‌تواند بسیار پرطرفدار باشد‌.

در اصول طراحی دکور رستوران ایتالیایی، استفاده از پنجره یا حتی نمای شیشه‌ای برای ایجاد دید به خیابان یا فضای سبز بیرون، ایده‌ای بسیار پرطرفدار به شمار می‌آید. همچنین استفاده از خطوط مستقیم و متریال طبیعی مانند چوب، بتن و سنگ در طراحی رستوران ایتالیایی، باعث ایجاد یک دکوراسیون گرم و خنثی می‌شود که محیطی منحصر به فرد را در مقایسه با سایر رستوران‌ها ایجاد می‌کند.

 

طراحی بیرونی رستوران ایتالیایی

 

 

 

اصول طراحی دکور رستوران ایتالیایی

در واقع ایده‌های بی‌شماری در زمینه طراحی داخلی رستوران سنتی و مدرن ایتالیایی وجود دارد که قابلیت این را دارد مشتری‌ها را هربار بیش از پیش مجذوب خود کند. طراحی رستوران ایتالیایی باید به گونه‌ای انجام شود که نمایانگر ارزش‌های اصلی برند آن یعنی صداقت، روراستی، مهمان نوازی و شادی باشد.

مهمترین عامل در اصول طراحی دکور رستوران ایتالیایی، فضا و اتمسفری است که تمایل دارید در مخاطبین خود ایجاد کنید. در بیشتر موارد، طراحی رستوران ایتالیایی یادآور فضایی دنج و صمیمی‌ است. اما اگر در این زمینه ابتکار عمل بیشتری به خرج دهید می‌توانید فضایی دلباز و وسیع اما صمیمی و خاطره‌انگیز طراحی کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از میز و صندلی‌های چوبی، استفاده از المان‌های طبیعی، طراحی آشپزخانه‌های رو باز و خلق فضایی روستایی، محیطی پر نشاط و منحصر به فرد طراحی کنید.

در سبک معماری ایتالیایی از چوب، آجر و سنگ به وفور استفاده می‌شود. ایجاد بافت‌های ساده در سطح دیوار و کفپوش‌ها و به کار بردن لوسترهای ساده و تک لامپ می‌تواند کاری کند که مشتری‌ها احساس حضور در قلب اروپا را پیدا کنند. از جمله اصول طراحی دکور رستوران ایتالیایی استفاده از مواد طبیعی برای پوشش دیوارها، میزهای پیشخان، کفپوش، عناصر تزیینی و مبلمان است. در مورد انتخاب رنگ هم معمولا سایه‌های طلایی یا طیفی از رنگ‌های خاکی بهترین انتخاب هستند. رنگ‌های سرد مانند رنگ سبز، آبی یا بنفش می‌توانند ابعاد فضا را بزرگتر و دلباز‌تر، نشان دهند. از طرفی استفاده از رنگ‌های گرم و تیره، نمای دنج‌تر و صمیمانه‌تری را به رستوران می‌بخشند.

 

طراحی داخلی رستوران ایتالیایی

 

 

 

طراحی داخلی رستوران ایتالیایی

معمولا در طراحی رستوران ایتالیایی از کاغذ دیواری‌های مرغوب، نورپردازی‌های ملایم، چراغ‌های قدیمی، فرش‌های طرحدار زیبا، دیوارهای آجری قرمز، میله‌های فلزی، طاق‌های ایتالیایی معماری ایتالیایی استفاده می‌شود. همچنین در طراحی داخلی رستوران می‌توان از رنگ‌های گرم برای روکش صندلی‌ها در حالی که با رنگ کفپوش‌ها ست باشند استفاده کرد. استفاده از اکسسوری‌های لوکس مانند لوسترهای کریستالی نیز می‌تواند بسیار جالب باشد.

سعی کنید طراحی رستوران ایتالیایی را به گونه‌ای انجام دهید تا هیچ گوشه و کنج و کریدوری وجود نداشته باشد در عین حال همه چیز نیز در معرض دید باشد. این کار باعث می‌شود مشتری‌ها احساس راحتی و صمیمت بیشتری نسبت به فضای رستوران داشته باشند. استفاده از روکش‌های چوبی برای دیوار یا نقاشی‌های دیواری بزرگ و سرتا سری از نمای یک رستوران قدیمی ایتالیایی یا تصویری از یکی از جاذبه‌های دیدنی ایتالیا، هنگامی که می‌خواهید در طراحی داخلی رستوران تغییراتی ایجاد کنید، می‌تواند فضا را کاملا دگرگون سازد.

همچنین برای ایجاد تغییرات چشم‌گیر در طراحی رستوران می‌توانید با استفاده از تکنیک شستشوی رنگ، دیوارها را با سایه روشن‌هایی از رنگ‌های مختلف رنگ کنید و جلوه‌ای شبیه به گچ‌بری یا صحنه‌ای از یکی از خیابان‌های ایتالیا و یا هر طرح دیگری که متناسب با فضای رستوران شما است، روی دیوار‌ها ایجاد کنید. در صورتی که تمایل دارید برای طراحی رستوران ایتالیایی از تلفیق دو سبک مدرن و کلاسیک با هم استفاده کنید، می‌توانید دکوراسیون داخلی رستوران را به صورت ترکیبی از ظاهر ایتالیای سنتی و مدرن به اجرا درآورید.

 

رستوران ایتالیایی

 

 

 

سخن پایانی

در نهایت می‌توان گفت طراحی رستوران ایتالیایی می‌تواند به اندازه تصورات و ایده‌های مختلف، گسترده و متنوع باشد. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که اگر اصول طراحی دکور رستوران را رعایت کنید، رستوران شما می‌تواند به پاتوقی برای حضور همیشگی مشتری‌ها تبدیل شود.

۱۴۰۱/۸/۱۱ ،۰۷:۳۴:۲۶ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه