10 ایده جذاب برای طراحی انواع رستوران ایرانی

طراحی داخلی همیشه نقش بسیار مهمی در رونق کسب و کار‌ها یا ورشکستی آن‌ها ایفا می‌کند. این مسئله از آن‌جایی حائز اهمیت است که دکوراسیون داخلی رستوران، اولین چیزی است که هنگام ورود به رستوران توجه مشتریان را به خود جلب می‌کند. به همین دلیل هر مدیر موفقی برای شروع کسب و کار و یا انجام تغییرات در رستوران برای بهبود شرایط کسب و کار، لازم است چند ایده برای رستوران ایرانی و نکاتی درباره‌ی طراحی رستوران ایرانی بداند. در این مقاله هر چه لازم است در این باره بدانید گردآوری شده، پس برای شروع یک بیزینس موفق تا انتها با ما همراه باشید.

 

طراحی رستوران ایرانی

نوع رستوران می‌تواند تعیین کننده دکوراسیون داخلی رستوران باشد. به همین دلیل توجه به نوع رستوران و غذاهایی که در آن جا سرو خواهند شد می‌تواند در طراحی رستوران بسیار حائز اهمیت باشد. در دکوراسیون داخلی تمامی نکات حتی کوچک‌ترین‌ها اگر به درستی کنترل نشوند، پیکره اصلی طراحی دچار مشکلات و نقص‌های بزرگی می‌شود. دقت داشته باشید که برای طراحی رستوران ایرانی بایستی به ۳ فاکتور فضا، ایده و طراحی توجه ویژه داشت. به طور کلی هر رستورانی علاوه بر داشتن غذایی با کیفیت بالا، بایستی فضایی جذاب و ایده آل هم برای سرو آن داشته باشد تا برای مشتری خاطره‌ای ماندگار ایجاد کند. معمولا در دنیا، رستوران با سبک مورد پسند هر کشوری طراحی می‌شود. چرا که نوع مکان رستوران در تعیین سبک و طراحی آن بسیار اثرگذار است.

 

طراحی داخلی رستوران ایرانی

 

 

 

ایده برای طراحی رستوران ایرانی

یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی که باید برای رستوران‌ها در نظر گرفت، توجه به دکوراسیون آن‌ها است. چراکه قبل از هر چیزی مشتری‌ها دکوراسیون و طراحی داخلی محیط را می‌بینند و می‌پسندند. در صورتی که به طراحی داخلی رستوران دقت کافی و لازم نشود، این امکان وجود دارد که مشتری‌ها همان لحظه‌ی ورود، دچار انرژی منفی و احساس نارضایتی شوند. در ادامه چند ایده برای رستوران ایرانی شما، گردآورده‌ایم، که با بکار گیری آن‌ها قطعا تاثیرات شگرفی در کسب و کار خود مشاهده می‌کنید.

 

1_ نورپردازی

اولین ایده برای رستوران ایرانی توجه به نور کافی است. دکوراسیون داخلی رستوران در عین زیبا بودن باید کاربردی نیز باشد، از این‌رو توجه به نور بسیار حائز اهمیت است. به طور کلی نورپردازی و ترکیب نورها در دکوراسیون رستوران با طراحی شیک و جدید بسیار حائز اهمیت است و بایستی با مکان، سبک دکوراسیون، منو و رنگ غذاها هماهنگی داشته باشد. اگر می‌خواهید رستورانی پر زرق و برق و روشن داشته باشید می‌توانید از سیستم‌های نوردهی با توان بالا استفاده کنید.

 

2_ استفاده از فضای سبز

یکی از کاربردی‌ترین ایده‌های طراحی رستوران ایرانی، توجه به گیاهان و فضای سبز است که نه تنها به لحاظ بصری زیبا هستند، بلکه به طراوت محیط و تصفیه هوا نیز کمک می‌کنند. بعلاوه حضور گیاهان به عنوان بخشی از دکوراسیون احساس تازگی و طبیعی بودن غذا‌ها را به مشتریان القا می‌کند. استفاده از گل‌ها، گیاهان، پرچین‌ها، گیاهان مصنوعی و فضای سبز داخلی به عنوان ایده برای رستوران ایرانی می‌تواند در ایجاد احساس آرامش به مشتری‌ها بسیار کارامد باشد.

 

3_ طراحی آشپزخانه

از پرطرفدارترین ایده‌ها در طراحی رستوران ایرانی طراحی آشپزخانه‌ای است که مشتریان در آن می‌توانند بخشی از آشپزخانه یا تمام آن را ببینند. به این ترتیب مشتریان شاهد و ناظر مراحل طبخ و آماده سازی غذای خود خواهند بود. دیدن صحنه‌هایی از اماده سازی سفارشات می‌تواند بسیار اشتها برانگیز باشد.

 

طراحی بیرونی رستوران ایرانی

 

 

 

4_ استفاده‌ی بهینه از محیط

نکته مهمی که باید در طراحی رستوران ایرانی به آن توجه کرد، فضای موجود برای چیدمان است. مدیریت رستوران نباید تنها به پذیرش مشتریان بیشتر توجه کنند. گاهی این ازدحام جمعیت سبب بروز کلافگی و آزار برای مشتریان می‌شود و احساسی منفی در آنان به وجود می‌آورد. در نظر گرفتن یکسری استانداردها در طراحی رستوران می‌تواند از بروز بسیاری از نارضایتی‌ها جلوگیری کند و موجب عبور و مرور راحت‌تر پرسنل و مشتری‌ها از میان صندلی‌ها می‌شود.

 

5_ پنجره‌ها را فراموش نکنید

یکی از بهترین راهکارهای ارتباطی در طراحی رستوران ایرانی، استفاده از پنجره‌ است. خصوصا اگر رستوران‌ در ساختمان‌های مرتفع بنا شده باشد، پنجره می‌تواند بسیار کارآمد باشد. اما همین پنجره نیز در مواقعی که آفتاب شدید می‌تابد، می‌تواند دردسرساز شود. در این مواقع استفاده از پرده‌هایی زیبا هم می‌تواند مشکل آفتاب را حل کند و هم ظاهری زیبا و شکیل در رستوران به وجود آورد. در صورت عدم امکان نصب پنجره، پنجره مجازی گزینه‌ای عالی است.

 

6_ تاثیر دیوارها و سقف

انتخاب جنس، طرح، رنگ و اکسسوری مناسب برای دیوارها و سقف یا حتی کفپوش موضوع بسیار مهمی در طراحی رستوران ایرانی است. اغلب باید جنسی را برای دیوارها، کفپوش و حتی سقف انتخاب کرد که قابل شست و شو و مقاوم باشد تا سریعا به مرمت و بازسازی نیاز پیدا نکند. می‌توانید از تابلوهای متنوع دیواری، آبنماهای دیواری، دیوارکوب، شلف دیواری و نورپردازی مخفی به عنوان ایده برای رستوران ایرانی کمک بگیرید.

 

7_ طراحی تم

در انتخاب رنگ و تم برای طراحی رستوران ایرانی می‌توانید از دو یا سه رنگ متضاد در کنار هم استفاده کنید و طیفی از آن‌ها را به طرز جذابی در کنار هم داشته باشید. به یاد داشته باشید که استفاده‌ی بیش از حد از رنگ‌ها، می‌تواند تاثیر عکس بر جای بگذارد. برخی از طراحان نیز رنگ‌های خنثی را برای طراحی رستوران ترجیح می‌دهند که می‌تواند باعث بزرگتر دیده شدن فضا شود.

 

8_ چیدمان میز و صندلی

یکی دیگر از نکاتی که در طراحی رستوران ایرانی می‌تواند باعث جلب توجه مشتری‌ها شود نحوه چیدمان میز و صندلی‌ هاست. برای نشیمن‌های صندلی‌ها و مبلمان سعی کنید از کوسن‌ها یا بالشتک‌هایی کوچک استفاده کنید تا مشتریان راحتی بیشتری داشته باشند. به یاد داشته باشید طریقه‌ی چیدمان میز و صندلی‌ها و حتی جنس آن‌ها در ایجاد جلوه‌ی بصری مناسب برای مخاطبان می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

 

رستوران ایرانی

 

 

 

9_ آویزهای سقفی جذاب

برای آن که جذابیت طراحی رستوران ایرانی افزایش یابد می‌توانید از آویز‌های سقفی متنوع و متفاوتی استفاده کنید، برای مثال از همان ابزاری که در رستوران استفاده می‌کنید برای ایجاد زیبایی بیشتر در تزئین فضای داخلی رستوران می‌توانید بهره ببرید. رنگ کردن قاشق‌های قدیمی و آویزان کردن از سقف رستوران می‌تواند باعث خلق فضایی جذاب برای مشتری شود.

 

10_ کتابخانه‌ یا کلکسیون

یک ایده برای رستوران ایرانی، ایجاد یک کتابخانه متفاوت و هماهنگ با حال و هوای رستوران است. علاوه بر آن می‌توان با کمی خلاقیت یک کلکسیون زیبا از ماگ‌ها و یا هر وسیله‌ی جذاب دیگری در گوشه‌ای از رستوران احداث کرد.

 

سخن پایانی

تنها کیفیت غذا و پذیرایی یک رستوران باعث نمی‌شود تا آن جا برای مشتری‌ها تبدیل به پاتوق همیشگی شود، گاهی یک طراحی خاص، یک المان، یک ایده، یک خلاقیت باعث می‌شود تا همیشه آن رستوران برای مشتری تبدیل به اولین انتخاب شود. در این مقاله سعی کردیم درباره‌ی طراحی رستوران ایرانی نکاتی کاربردی ارائه دهیم. امیدواریم ایده‌های گفته شده بتوانند تغییرات مثبتی را در کسب و کار شما به وجود آورد.

۱۴۰۱/۸/۱۱ ،۰۷:۳۴:۲۳ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه