همه چیز درباره طراحی رستوران مدرن

همه رستوران‌ها با چالش جذب مشتری مواجه هستند از این رو صاحبان کسب و کارها به دیزاین رستوران که یکی از عوامل مهم در جذب مشتری است حساسیت ویژه‌ای نشان می‌دهند. در این مقاله قصد د اریم با معرفی جدیدترین ایده‌ها در جهت طراحی رستوران مدرن به شما کمک کنیم. همراه ما باشید.

 

طراحی رستوران مدرن

یکی از عوامل موفقیت رستوران‌ها علاوه بر داشتن کیفیت غذا، طراحی رستوران مدرن است که دارای اهمیت چشم گیری است. داشتن دکوراسیون داخلی مناسب از سیاست‌های کاری صاحبان کسب و کار به شمار می‌آید که باعث حفظ مشتری‌های قدیمی و جذب مشتری‌های جدید می‌شود. برای داشتن یک طراحی رستوران شیک باید علاوه بر توجه به زیبایی و جذابیت نمای داخلی و بیرونی رستوران به کارایی و ایجاد فضایی مناسب و راحت هم برای مشتری‌ها و هم برای کارمندان خود رستوران نیز توجه نمود.

 

طراحی رستوران شیک

 

 

دکوراسیون داخلی رستوران باید از هر لحاظ مناسب برای پذیرایی و صرف غذا باشد به گونه‌ای که مشتری از حضور در محیط رستوران نه تنها خسته و کسل نشود بلکه مشتاق باشد تا زمان بیشتری را نیز در آن‌جا بگذراند و این رستوران به پاتوق همیشگی‌اش برای صرف غذا تبدیل شود. از این رو به کار‌گیری خلاقیت و ابتکار در طراحی رستوران مدرن امری بسیار مهم و تاثیرگذار به شمار می‌آید که دقت و خلاقیت بسیار زیادی را می‌طلبد.

 

طراحی داخلی رستوران مدرن

بارها شنیده‌ایم که دکوراسیون داخلی رستوران در جلب مشتری بسیار مهم است. اما برای طراحی رستوران شیک ما به چند ایده و نکته نیاز داریم تا با الگو گرفتن از آن‌ها بتوانیم یک طراحی رستوران مدرن داشته باشیم.

 

توجه به نورپردازی

نورپردازی مناسب در نمای داخلی رستوران از مهم‌ترین نکات در طراحی رستوران شیک به شمار می‌آید. میزان نورپردازی یک امر سلیقه‌ای‌ است، با این حال حتی اگر تمایل به یک طراحی تیره و رمانتیک دارید لازم است به یک‌سری استانداردها برای داشتن دید مناسب توجه کنید. به یاد داشته باشید، نور کافی در درون فضای رستوران می‌تواند آرامش را به مشتریان منتقل کند و محیطی متفاوت را برای سرو غذا در درون رستوران به وجود آورد.

 

تهویه مناسب

یکی از وظایف مدیریت رستوران راه اندازی سیستم تهویه مناسب در رستوران می باشد. رستوران‌ها با توجه به سبک‌های مختلف، غذاهای متفاوتی سرو می‌کنند، طراحی یک طراحی رستوران شیک باید به گونه‌ای باشد تا تهویه مناسب هوا در آن انجام شود و بوی مناسب و مطبوعی فضای غذاخوری و رستوران را پر کند تا افراد از حضور در آن احساس لذت و سرزندگی کنند.

 

کاغذ دیواری و رنگ مناسب دیوار‌ها

انتخاب رنگ دیوارها در طراحی رستوران مدرن از اهمیت زیادی برخوردار است. برای لوکس شدن دیوارهای رستوران استفاده از کاغذ دیواری‌های زیبا می‌تواند بهترین ایده باشد. رنگ‌های دیوار‌ها نقش مهمی در طراحی رستوران لاکچری دارند چرا که با استفاده از به کارگیری ترکیب رنگ‌های مناسب می‌توان یک رستوران کوچک را تبدیل به محیطی دلباز و لاکچری کرد. در عین حال استفاده از ترکیب رنگ‌های نامناسب و ناهمگون دیوار‌ها می‌تواند تمام طراحی را زیر سوال ببرد.

 

طراحی رستوران لاکچری

 

 

 

توجه به میز و صندلی‌های رستوران

در طراحی رستوران مدرن میز و صندلی‌ها از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه شود. راحتی صندلی‌ها و مبلمان باعث ایجاد نوعی حس آسودگی و آرامش در افراد می‌شود که آن‌ها را زمان طولانی‌تری در رستوران نگه می‌دارد. نکته‌‌ای که در طراحی رستوران شیک لازم است به آن توجه شود استفاده از میزهایی با لبه‌ی گرد است تا در صورت برخورد مشتری‌ها و یا کادر رستوران آسیبی به کسی وارد نشود. می‌توان با توجه به سبک دکوراسیون از انواع میز و صندلی‌های ساده، لاکچری، مدرن و …. استفاده کرد.

 

طراحی رستوران لاکچری

بررسی‌ها نشان می‌دهند بیشتر افراد برای گذران وقت و صرف غذای دل‌چسب اغلب به سراغ رستوران‌هایی می‌روند که علاوه بر غذای باکیفیت و قیمت مناسب در آن‌جا بیشتر احساس آرامش و راحتی می‌کنند. در طراحی رستوران لاکچری توجه به نوع دیزاین پرده‌ها، دیزاین دیوارها، کف‌پوش‌ها و پنجره‌ها می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. یکی از المان‌هایی که در طراحی رستوران لاکچری می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد استفاده از گیاهان و گلدان‌ها است که فضایی با نشاط و سرزنده را خلق می‌کند.

طرح کف پوش نیز در زیبایی و جذابیت رستوران بسیار حائز اهمیت است. ست کردن رنگ و طرح کف پوش‌ها با بقیه وسایل و رنگ‌های موجود در رستوران باعث ایجاد یک هارمونی جذاب می‌کند. همچنین استفاده از قفسه‌های باز بر روی دیوار‌ها برای قراردادن چاشنی‌های غذا مانند ادویه، سس و… . می‌تواند ایده‌ی جذابی برای طراحی رستوران مدرن باشد. در طراحی رستوران شیک استفاده آثار هنری در جلب نگاه‌ها و لذت روح افراد می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. طراحی چند قفسه به عنوان کتابخانه یا کلکسیونی از ماگ‌ها یا فنجان‌ها همگی می‌توانند رستوران را به مکانی خاص و منحصر به فرد تبدیل کنند.

 

طراحی درونی رستوران مدرن

 

 

معمولا در طراحی رستوران مدرن برای فضای غذا خوری از رنگ‌های تیره استفاده می‌شود تا مشتری‌ها حالت آرامش و سکون بیشتری را احساس کنند. یکی از مهمترین عواملی که در طراحی رستوران مدرن از اهمیت زیادی برخوردار است توجه به ابعاد رستوران است که تا حد زیادی تعیین کننده طراحی و دیزاین داخلی رستوران است. بعضی از رستوران‌ها ممکن است از لحاظ مکانی کوچک باشند، نوع طراحی و رنگی که در صندلی‌ها، نوع پرده‌ها و چیدمان میزها وجود دارد می‌تواند باعث شود تا رستوران دلباز‌تر به نظرآید.

 

طراحی بیرونی رستوران مدرن

علاوه بر دکوراسیون داخلی، فضا و نمای بیرونی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، از این رو بهتر است در هنگام دیزاین نمای بیرونی رستوران همانند درون رستوران حساسیت و دقت لازم را به خرج دهید. تابلوی رستوران یکی از نقاط مهم در طراحی بیرونی رستوران مدرن محسوب می‌شود، از این رو برای جلب توجه مشتری، زیبایی و نورپردازی ایده‌آل تابلو رستوران مهم است. تابلو زیبا و تاثیرگذار می‌تواند حتی آنان که قصد خوردن غذای رستورانی را ندارند وادار به دست کم یکبار تجربه‌ی رستوران شما کند، پس آن را دست کم نگیرید. دقت داشته باشید که در بهار و تابستان بیشتر افراد تمایل دارند غذای خود را در فضای باز بخورند، پس دکوراسیون بیرون رستوران می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

 

طراحی نمای خارجی رستوران مدرن

 

 

 

سخن پایانی

شما می‌توانید دکوراسیون رستوران خود را با کمترین هزینه‌ها شیک، زیبا و مدرن چیدمان کنید، به شرطی که بدانید چه نوع دکوراسیونی را برای فضای خود انتخاب کنید. ما در این متن سعی کردیم تا شما را با طراحی رستوران مدرن آشنا کنیم، امیدواریم با الگوبرداری از این ایده‌ها بتوانید به ایده آل‌ترین طراحی رستوران شیک دست یابید.

۱۴۰۱/۸/۱۱ ،۰۷:۳۴:۲۱ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه