3 روش فوق العاده برای طراحی رستوران عربی

از دیرباز طراحی داخلی ساختمان‌ها در زیبایی شناختی و جذب مشتری از اهمیت بسزایی برخوردار بوده است. زیرا همه ی افراد پیش از هر چیزی در رویارویی با یک رستوران به سبک و همچنین مدل طراحی ساختمان توجه می‌کنند. طراحی رستوران عربی یکی از زیر مجموعه‌های طراحی رستوران سنتی و ترکیبی از سبک‌های مختلف است که هر یک ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. در این مقاله قصد داریم که در رابطه با طراحی این رستوران ها در سبک‌های اسلامی، مدیترانه‌ای و خوزستانی با شما صحبت کنید. با ما همراه باشید.

 

طراحی رستوران عربی

طراحی رستوران عربی براساس ارتباط فضاهای مختلف، تجهیزات به کار رفته و فضای در دسترس، تقسیم بندی می‌گردد. در طراحی دکوراسیون این نوع رستوران ها ارتباط کلیه فضاها و همچنین ارتباط فضای داخل و محوطه بیرون باید مد نظر قرار گرفته شود. در طراحی رستوران عربی پیشخوان یا قسمتی برای صرف قلیان، طراحی می‌شود که تا حدودی در دید مخاطب قرار دارد و این خود جنبه‌ای از جذابیت رستوران عربی می‌باشد.

 

طراحی دکوراسیون رستوران عربی

 

 

در طراحی دکوراسیون رستوران عربی می‌توان از المان‌های سبک کلاسیک عربی بهره گرفت. به طور مثال استفاده از قالی‌های پشم، بالشتک‌ها یا برپایی سیاه چادر در رستوران همگی از عناصر جذاب طراحی این نوع رستوران ها به شمار می‌آیند. لازم به یاداوری است با توجه به رقابتی شدن رستوران‌های عربی، مشتری‌ها خواهان اتفاقاتی فراتر از سرو غذای لذیذ و با کیفیت هستند. پس فضایی لازم است که بتواند مردم را هیجان زده کند و تجربه‌ای تازه خلق کند، تا مشتری‌ها بتوانند در مورد آن برای دوستان خود تعریف کنند و یا حتی بتوانند این تجربه را در شبکه‌های اجتماعی به اشراک بگذارند.

 

طراحی رستوران عربی به سبک اسلامی

در طراحی رستوران عربی به سبک اسلامی، طراحان به منظور زیبایی بیشتر رستوران از عناصر اسلامی الهام می‌گیرند. قوس‌ها، ستون‌ها، گره‌ها، کاربندی و مقرنس و همچنین کتیبه‌ها از عناصر اسلامی محسوب می‌شوند که به رستوران عربی نمایی اسلامی می‌دهند. مصالح به کار برده شده در طراحی رستوران جنوبی به سبک اسلامی بیشتر از جنس سنگ، کاشی و همچنین آجر است. سبک اسلامی ترکیبی از هندسه سفت و سخت، طرح‌هایی با دقت و فلسفه فضای باز است.

 

طراحی رستوران عربی به سبک اسلامی

 

 

در طراحی رستوران عربی هدف، نشان دادن بزرگ و متعالی بودن ساختمان است. در طراحی این نوع رستوران ها به سبک اسلامی می‌توان از ترکیب اندرونی قوس دار، طاق‌های بزرگ همراه با ایوان ها و رواق‌های زیبا استفاده کرد. در طراحی رستوران عربی به سبک اسلامی باید به مواردی مانند هندسه، تناسب، عناصر طراحی و رنگ دقت داشته باشیم. پله‌های سبک اسلامی در طراحی این نوع رستوران ها بسیار متداول هستند. استفاده از کاشی‌های پیچیده هندسی، خطاطی در دیوارها و رنگ‌های گرم و روشن همگی از جمله عناصر مهم در سبک طراحی رستوران عربی به سبک اسلامی به شمار می‌روند.

 

طراحی رستوران عربی به سبک مدیترانه‌ای

طراحی رستوران عربی به سبک مدیترانه‌ای، بیشتر در کشورهای حاشیه دریای مدیترانه نظیر اسپانیا، ایتالیا و فرانسه یافت می‌شود. رستوران عربی به سبک مدیترانه‌ای بیشتر طراحی باز را نشان می‌دهد که زیبایی و سرزندگی را در خود نشان می‌دهد. آجرها، طرح و نقش‌های بومی، میز و مبلمان از جنس چوب زیتون و کاشی‌های رنگی در کنار یکدیگر علاوه بر اینکه محیطی مناسب را برای سرو غذا فراهم می‌کنند، باعث ایجاد فضایی گرم و صمیمی می‌شوند. از جمله مشخصات اصلی طراحی رستوران عربی به سبک مدیترانه‌ای شامل اندرونی باز با محیط‌های سرزنده، گچ بری کناره‌ها، پاسیوهای مرکزی و ورودی‌های قوس‌دار است.

 

طراحی رستوران عربی به سبک مدیترانه‌ای

 

 

استفاده از طاق‌ها، آجر، گیاهان، کاشی بیانگر حس و حال مردم و طراحی‌های سبک مدیترانه‌ای می‌باشد. مواد و متریال طبیعی مانند چوب، آجر، کاشی به همراه گیاهان، طراحی فضای رستوران مدیترانه‌ای را یکپارچه و متوازن نموده‌اند. به طوری‌که در نگاه اول یادآورد طبیعت و وجود رستورانی در دل طبیعت می‌باشد.

 

طراحی رستوران عربی به سبک خوزستانی

دکوراسیون داخلی رستوران باید به طور کامل مرتبط با تم خوزستانی باشد. برای دستیابی به این هدف باید از المان‌های مربوط به طراحی دکوراسیون این نوع رستوران ها برای نزدیک‌تر شدن فضا به تم مورد نظر استفاده شود. نورپردازی، رنگ و مواد به کار رفته در طراحی رستوران جنوبی به سبک خوزستانی از جایگاه خاصی برخوردار است. رنگ‌ها به دلیل قدرت نفوذ روانی بسیار بالایی که دارند در طراحی رستوران عربی می‌توانند باعث جذب و حتی دفع مشتری‌ها شوند.

استفاده از رنگ‌های گرم، مواد ارگانیک و طبیعی مانند چوب درختان، پوست حیوانات و تابلوهایی از خط خوش همگی در این سبک پرکاربرد هستند. به کار گیری اکسسوری‌هایی از کشتی‌ها، تورهای ماهیگیری و صدف‌های دریایی نیز می‌تواند در طراحی رستوران عربی به سبک خوزستانی ایده‌ی جذابی باشد. یکی از مهمترین مشخصه‌های سبک مدیترانه‌ای ورودی‌های قوس‌دار است.

 

طراحی رستوران عربی به سبک خوزستانی

 

 

 

سخن پایانی

رستوران عربی سبکی بین‌الملی و پر‌طرفدار است که با توجه به زیبایی و تنوع بالای آن می‌تواند ظرفیت بی‌نظیری برای طراحی دکوراسیون داشته باشد. در این متن سعی کردیم اطلاعاتی هرچند مختصر اما مفید درباره‌ی سبک‌های مختلف طراحی رستوران عربی به شما ارائه دهیم. اگر شما هم در این زمینه تجربه‌ای دارید لطفا با ما به اشتراک بگذارید.

 

مقاله مرتبط: مدیریت رستوران

۱۴۰۱/۸/۱۱ ،۰۷:۳۳:۰۰ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه