آشنایی با طرز تهیه لاهماجون ترکی

در کنار دونر کباب، لاهماجون یک غذای ترکیه‌ ای خوشمزه و پرطرفدار است و نکات زیادی در پختن آن وجود دارد که باید رعایت شود. از آنجایی که طرز تهیه لاهماجون در خانه دشوار به‌نظر می‌رسد، ما در این مطلب یک دستور پخت عالی برای شما آماده کرده‌ایم که بتوانید یک لاهماجون باکیفیت در خانه تهیه کنید. با پانی همراه باشید.

طرز تهیه لاهماجون ترکی

برای پخت لاهماجون نیاز به مواد میانی و خمیر مخصوص داریم. در ادامه مواد لازم برای داخل لاهماجون را به همراه مقدار آن نوشته‌ایم.
مواد میانی

مواد لازم لاهماجون

مواد خمیر

آرد 5 لیوان
آب گرم 2 لیوان
نمک و شکر یک قاشق چای‌خوری

 

دستور تهیه مواد میانی

طرز تهیه لاهماجون ترکی به این‌صورت است که ابتدا باید فلفل قرمز و سبز را به همراه پیاز، گوجه فرنگی و سیر در خردکن ریخته و آن‌ها را پوره کنیم.
سپس جعفری را به مواد اضافه کرده و دوباره میکس می‌کنیم. در این مرحله رب گوجه فرنگی، روغن و گوشت چرخ‌کرده را به بقیه مواد اضافه و ورز می‌دهیم. سپس مواد آماده شده را برای مدتی درون یخچال قرار داده تا استراحت کند.

 

طرز تهیه خمیر

 

طرز تهیه خمیر

برای خمیر لاهماجون ترکی، ابتدا آب را به همراه نمک و شکر در ظرفی ریخته و کم کم آرد را اضافه کنید تا خمیر خود را جمع کند و قوام مناسبی پیدا کند. سپس خمیر را به‌صورت استوانه‌ای حالت داده و به قطعات مساوی تقسیم می‌کنیم. در این مرحله یک پارچه تمیز روی چانه‌های خمیر قرار داده تا کمی استراحت کند.
حال باید به کمک وردنه، خمیرها را باز کنید. دقت کنید قطر آن‌ها باید خیلی نازک باشد. در این مرحله از طرز تهیه لاهماجون، فر را با دمای ۲۵۰ درجه با فن روشن کرده و اجازه دهید به خوبی گرم شود.
سپس باید مواد میانی را که از قبل آماده کرده‌اید روی خمیر پهن کنید و ابتدا خمیر را روی کاغذ روغنی قرار داده و بعد مواد را روی آن پهن می‌کنیم. بعد خمیر را در فر قرار داده و اجازه دهید ۷ الی ۱۰ دقیقه بپزد.
سپس خمیرها را خارج کنید همچنین در هنگام سرو، می‌توانید آن را به‌صورت رول درآورده و با لیمو و سماق میل کنید.

 

لاهماجون با خمیر یوفکا

طرز تهیه لاهماجون با خمیر یوفکا، برای زمان‌هایی که وقت زیادی برای آشپزی و درست‌کردن خمیر ندارید، یک پیشنهاد بسیار مناسب است.
برای این کار باید یک بشقاب با ابعاد مناسب را روی خمیر یوفکا قرار داده و دور آن را برش بزنیم. سپس لایه‌های خمیر را از هم جدا کرده و یک لایه را روی سطح آردپاشی شده، پهن می‌کنیم.
روی خمیر را با قلمو به سفیده تخم مرغ آغشته کرده و لایه دیگری روی آن قرار می‌دهیم. دوباره این کار را تکرار می‌کنیم تا لایه‌ها به سه عدد برسند. در این مرحله مایع آماده شده را روی خمیر پهن کرده و با کاغذ روغنی درون فر قرار می‌دهیم.

 

لاهماجون با خمیر یوفکا

لاهماجون بدون فر

یک راه بسیار ساده‌تر طرز تهیه لاهماجون، پخت آن در ماهیتابه است. نحوه انجام این کار شبیه به پخت بورک گوشت با خمیر یوفکا است که از غذاهای پرطرفدار ترکیه‌ ای به شمار می‌رود.
برای این کار تمام مراحل بالا را انجام داده و سپس برای مرحله پخت، به‌جای فر، ماهیتابه را روی حرارت قرار داده و آن را با در بسته و شعله کم به خوبی گرم می‌کنیم. کمی کف تابه را چرب کرده و سپس خمیرها را در ماهیتابه پهن کرده در آن را می‌گذاریم و تا زمانی که زیر خمیر طلایی رنگ شود اجازه می‌دهیم لاهما جون ترکی ما بپزد.

 

فوت و فن‌های پخت لاهماجون

یک نکته مهم در رابطه با طرز تهیه لاهماجون این است که خمیر باید نرم و کمی چسبناک باشد.
اگر مواد میانی پس از میکس شدن شل و آبکی بود کمی آب آن را خالی کنید.
برای اینکه زمانی که لاهماجون را درون ماهیتابه قرار می‌دهید خمیر سوراخ نشود یا از هم وا نرود، می‌توانید اول خمیر را کف ماهیتابه پهن کنید، سپس مواد میانی را روی آن بریزید.
تا حد ممکن خمیر را نازک باز کنید و اگر خمیر را خودتان آماده می‌کنید ۲۰ دقیقه به آن استراحت دهید.
زمانی که از طرز تهیه لاهماجون در ماهیتابه استفاده می‌کنید، نباید اجازه بدهید در ماهیتابه عرق کند و هر زمان عرق کرد آن را خشک کنید.

 

جمع‌بندی
لاهماجون ترکی یکی از غذاهای پرطرفدار ترکیه ای است. ما در این مطلب از پانی تلاش کردیم طرز تهیه لاهماجون کباب را برای شما قرار دهیم. اگر تا به‌حال این غذای فوق‌العاده آسان و خوشمزه را امتحان نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذا را در منزل آماده کنید و از طعم بی‌نظیر این غذا لذت ببرید و نظرات خود را در این رابطه با ما به اشتراک بگذارید. نوش جان!

۱۴۰۲/۹/۲۱ ،۰۸:۲۷:۵۷ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه