رسپی برای پخت بهترین بورک گوشت با خمیر یوفکا

برای شما پیش آمده که بخواهید برای پذیرایی در مجالس و مهمانی های خود، یک غذای ساده و سریع با گوشت چرخ کرده آماده کنید؟ در این صورت حتما ایده‌ی بورک گوشت با خمیر یوفکا به ذهن‌تان خطور کرده است. بورک گوشت یکی از معروف‌ترین غذاهای خاورمیانه است که قدمتی چند صد ساله دارد.

بورک مراحل پخت بسیار آسانی دارد و به راحتی با روش‌های مختلف و حداقل‌ترین امکانات قابل تهیه است. بنابراین اگر شما هم ایده‌ی پخت بورک گوشت با خمیر یوفکا یا انواع نان‌های در دسترس را در ذهن خود دارید و دوست دارید با رسپی های مختلف امتحانش کنید، پیشنهاد می‌کنیم ما را در ادامه‌ی این مطلب از پانی همراهی کنید.

 

بورک گوشت با خمیر یوفکا

 

مواد لازم برای فیلینگ بورک گوشت

قبل از هرچیز باید مواد لازم برای بورک گوشت با خمیر یوفکا را آماده کنید، اکثر این مواد به‌غیر از خمیر یوفکا در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند و احتمالا نیازی به خرید و صرف هزینه‌ی زیادی برای این غذا ندارید. موارد مورد نیاز برای طرز تهیه بورک گوشت با خمیر یوفکا به شرح زیر است، لازم به ذکر است که این غذا با گوشت چرخ کرده تهیه می‌شود.

 

مواد لازم بورک گوشت

 

توجه کنید که این مواد در بورک گوشت با خمیر یوفکا کاملا سلیقه‌ای هستند و شما به می‌توانید به فیلینگ خود، سبزیجات یا انواع ادویه‌ها را اضافه کنید.

 

مراحل پخت فیلینگ بورک گوشت با خمیر یوفکا

ابتدا به ماهیتابه خود روغن را به مقدار لازم اضافه کنید. سپس تمامی مواد را به نوبت اضافه کرده و خوب تفت دهید. پس از اینکه ادویه‌ها و رب گوجه خوب به خورد مواد رفتند، مواد را از روی شعله بردارید و اجازه دهید سرد شوند.

آماده کردن خمیر یوفکا

در مراحل طرز تهیه بورک گوشت با خمیر یوفکا، این بخش سختی چندانی ندارد و فقط کافی است که چهار لایه خمیر یوفکا را که با کره چرب کرده‌اید، روی هم قرار دهید و مواد را روی خمیر یوفکا پخش کنید. حالا دو طرف خمیر را کمی تا بزنید که وقتی خمیر را رول می‌کنید، مواد از بورک بیرون نریزند. بعد از تا کردن دو لبه‌ی سمت راست و چپ، خمیر را رول کنید. به همین راحتی!

شما می توانید بورک‌ گوشت با خمیر یوفکا را درون روغن داغ سرخ کنید ولی اگر خیلی اهل سرخ کردنی نیستید، می‌توانید بورک‌ها در فر قرار دهید.

 

طرز تهیه فینگرفود بورک گوشت با خمیر یوفکا مثلثی

از بورک گوشت هم مانند خیلی از غذاهای آسیایی دیگر برای پخت انواع فینگر فود سوخاری هم استفاده می‌کنند. برای پخت فینگر فود فقط کافی است که همان مراحل طرز تهیه بورک گوشت با خمیر یوفکا را برای خمیر یوفکا مثلثی هم تکرار کنید.

با این تفاوت که برای تهیه‌ی فینگرفود فقط کافی است که هر یک مثلث خمیر یوفکا را به دو قسمت یا سه قسمت مثلثی شکل برش بزنید و بورک‌هایی کوچک‌تر درست کنید.

 

طرز تهیه بورک گوشت با خمیر خانگی

برای پخت بورک با خمیر خانگی شما به مواد زیر نیاز دارید.

• آب : ۱۲۰ گرم
• آرد قنادی:  ۲۵۰ گرم
• نمک:  به مقدار لازم

آرد و نمک را با یکدیگر مخلوط کرده و به آن کم کم آب را اضافه کنید. توجه کنید که آب را به یکباره اضافه نکنید که باعث چسبندگی خمیر بشود. خمیر را ورز دهید تا به یک بافت لطیف و نرم برسید. سپس آن را درون یخچال به مدت یک ساعت استراحت دهید.

پس از یک ساعت خمیر را به چانه‌های مساوی تقسیم کرده و همانطور که قبلا در بورک گوشت با خمیر یوفکا آموزش داده شد، رول کنید، سپس بورک را درون روغن سرخ کنید.

 

بورک گوشت با خمیر خانگی

 

بورک گوشت با نان لواش

یکی از مواردی که شما می‌توانید با آن بورک گوشت درست کنید نان لواش است. بله درست خواندید! نان لواش از دیگر نان‌ها در دسترس‌تر است و کار کردن با آن بسیار راحت است. برای این‌کار فقط کافی است که نان لواش را به دو قسمت تقسیم کنید و به آن کره‌ی آب شده بمالید.

سپس مواد فیلینگ را درون نان لواش خود قرار دهید و نان را به روش مخصوص بورک که در قسمت طرز تهیه بورک گوشت با خمیر یوفکا آموزش داده شد، رول کنید و درون روغن سرخ کنید.

 

سخن آخر
از بورک‌ گوشت می‌توانید به عنوان فینگر فود تولد و مجالس استفاده کنید و در عین حال پخت آن بسیار ساده است. بورک گوشت با خمیر یوفکا معمولا سریع آماده می‌شود اما شما مواد میانی این بورک را به راحتی می‌توانید براساس سلیقه‌ی خود تغییر دهید.

به شما توصیه می کنیم حتما این رسپی لذیذ را امتحان کنید و در بخش نظرات تجربه‌ی خود را از امتحان کردن این غذای محبوب با ما به اشتراک بگذارید.

۱۴۰۲/۹/۲۱ ،۰۸:۴۳:۳۲ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه