آموزش طرز تهیه آدانا کباب ترکی

اگر شماهم جزو افرادی هستید که همه کباب‌های ترکیه را به اسم کباب ترکی می‌شناسید، این مطلب را از دست ندهید. کباب ترکی در ترکیه متفاوت است و در انواع و طعم‌های مختلفی تهیه می‌شود. یکی از معروف‌ترین کباب‌های ترکیه، آدانا کباب است. در ادامه طرز تهیه آدانا کباب را به صورت مرحله مرحله به شما آموزش خواهیم داد.

تاریخچه آدانا کباب استانبول

کباب ترکی آدانا، یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع کباب ترکی است که ریشه و نام خود را از شهر آدانا در جنوب ترکیه گرفته است. این کباب ترکی مزه تند و متفاوتی با سایر کباب‌های کشور ترکبه دارد با این‌حال طرز تهیه آدانا کباب ساده و آسان است.

آدانا کباب ترکی

این کباب از گوشت چرخ کرده گوسفندی یا مخلوط گوسفند و گاو تهیه و با نان پیتا و سس سیر و گوجه در تمام رستوران‌های استانبول سرو می شود.
قیمت این دونر کباب با توجه به نوع رستوران و دورچین همراه غذا متفاوت است.

مواد تشکیل دهنده آدانا کباب

مواد آداناکباب ترکی

 

طرز تهیه آدانا کباب

بهترین قسمت گوشت برای کباب ترکی، گردن یا راسته گوسفندی‌است. این قسمت از گوشت چربی زیادی دارد که باعث نرم و آبدارشدن کباب شود. البته برای تهیه آدانا کباب ترکی می‌توان از گوشت گاو یا ترکیبی از آن دو هم استفاده کرد.

• طرز تهیه آدانا کباب بسیار ساده و آسان است. ابتدا پیاز و فلفل دلمه‌ای را رنده و فلفل سبز را به قطعات ریز خرد کنید.

• سپس گوشت چرخ کرده، پیاز، فلفل دلمه‌ای، فلفل سبز، سیر، جعفری، نمک، فلفل، پابریکا، پودر زیره، سماق و پودر داریچین را در یک کاسه بزرگ با یکیدگر مخلوط کنید. مواد را بین 7 تا 8 دقیقه خوب ورز دهید تا مواد یکدست شود و یک مخلوط چسبناک بدست بیاید.

• جهت طعم‌دار شدن مخلوط گوشت،  آن را به  مدت 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید.

• در گام بعدی گوشت  به 4 تا 6 قسمت مساوی تقسیم شود.

•  هر قسمت را به دورسیخ شکل دهید. برای این‌که مواد آدانا کباب ترکی به دست‌هایتان نچسبد، یک ظرف آب کنار خود قرار دهید و قبل از سیخ کردن دستتان را با آب خیس کنید.

• بعد از سیخ‌ کردن کباب‌ها می‌توانید آن‌ها را روی ماهیتابه یا زغال کباب کنید و دقت کنید هر دو طرف آدانا کباب ترکی کاملا پخته شود.

• در پایان می‌توانید این کباب ترکی خوش‌مزه را با سس کباب ترکی، نان پیتا، گوجه کبابی یا ساده، فلفل کبابی، پیاز قرمز، ماست و غیره سرو کنید.

 

طرز تهیه سس آدانا کباب

سس آدانا کباب

 

برای تهیه سس کباب ترکی، ابتدا همه مواد را با درون یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط با یکیدگر مخلوط کنید. سپس اجازه دهید مواد کاملا بایکیدگر مخلوط شوند. حدود 10 دقیقه صبر کنید تا مواد بجوشد تا سس غلیظ شود. سس آدانا کباب ترکی به همین سرعت و آسانی آماده شد و می‌توانید آن را همراه این کباب لذیذ سرو کنید.

کلام پایانی
در این مطلب از پانی، طرز تهیه آدانا کباب ترکی را به شما آموزش دادیم. طعم این کباب با سایر کباب ترکی‌ها متفاوت است پس تجربه خوردن این کباب لذیذ را از دست ندهید. امیدواریم به کمک این آموزش آدانا کباب را در خانه درست کنید.
لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

۱۴۰۲/۷/۲۴ ،۰۹:۰۹:۴۰ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه