معرفی 10 کباب ترکی معروف در کشور ترکیه

کباب ترکی،یکی از غذا های بسیار پرطرفدار در بین اکثر افراد می باشد. بسیاری از مردم این غذا را با نام معروف و شناخته شده کباب ترکی فقط می شناسند اما باید گفته شود که نام دیگر این غذا کباب دونر نیزمی باشد. همچنین می توان گفت کباب ترکی یکی از غذا های بسیار معروف در ترکیه نیز می باشد. طعم خوب و دلبچسب کباب ترکی در ترکیه باعث جذب طرفداران آن شده است. محتوای اصلی این غذای خوش طعم، گوشت گوساله و یا گوشت مرغ می باشد اما در برخی از جا ها گوشت مرغ و گوشت گوساله را با یکدیگر ترکیب نیز می کنند.  کباب ترکی در ترکیه علاوه بر معروفیت زیاد در ترکیه، در کشور آلمان نیز دارای محبوبیت زیادی نیز می باشد. واژه دونر در زبان ترکیه به معنای چرخنده و گردان می باشد. در ادامه به بررسی دقیق موضوع معرفی 10 کباب ترکی معروف در ترکیه می پردازیم. پس با پانی که فروشگاهی جهت سفارش کباب ترکی می باشد همراه باشید.

 

آشنایی با 10 مدل کباب ترکی در ترکیه

کباب ترکی در ترکیه دارای مدل های متفاوتی می باشد و هر سبک از این غذای خوشمزه دارای مزه متفاوتی می باشد. در ادامه به چند مدل متنوع از کباب ترکی در ترکیه اشاره می کنیم:

 

1_ کباب تپسی

کباب ترکی تپسی یکی از نمونه های معروف کباب ترکی در ترکیه می باشد. این مدل از کباب ترکی در سینی پخته می شود و حالت پهن شده دارد و همانند همان کباب تابه ای در ایران می باشد. ماده اصلی این غذای خوشمزه، گوشت چرخ کرده می باشد که همراه با ادویه های مختلف و همچنین جعفری تازه به کار برده می شود.

 

کباب ترکی در ترکیه

 

 

 

2_ پاتلیجان کباب

در زبان ترکی پاتلیجان به معنای بادمجان می باشد و این غذای خوشمزه با بادمجان ارتباط نزدیکی دارد.این کباب ترکی یکی از غذا های خوش طعم و مخصوص جنوب شرقی ترکیه به حساب می آید و بیشتر در فصول سرد سال این غذا سرو می شود. مواد اصلی این کباب ترکی از گوشت چرخ کرده و همچنین بادمجان می باشد.

 

3_ کباب اورمان

یکی دیگر از مدل های کباب ترکی در ترکیه،کباب ترکی اورمان می باشد. در زبان ترکی اورمان به معنای جنگل می باشد. این مدل از کباب ترکی نیز همانند دیگر مدل های متنوع کباب ترکی، ماده اصلی آن از گوشت قرمز می باشد.

 

4_ بیتی کباب

بیتی کباب از دیگر مدل های مختلف و خوش طعم کباب ترکی در ترکیه می باشد. این کباب از گوشت چرخ کرده همراه با انواع ادویه ها در داخل خمیر یوفکا آماده می شود. خمیر یوفکا یکی از خمیر های بسیار کاربردی و خوش طعمی می باشد که در ترکیه در تهیه برخی نان های خوشمزه ترکی به کار می رود و همچنین زنان ترک در آماده کردن این خمیر تبحر زیادی دارند.

 

کباب ترکی ترکیه

 

 

 

5_ شیش کباب

از نمونه های معروف کباب ترکی می توان به شیش کباب اشاره ویژه ای کرد. این کباب ترکی دارای مزه فوق العاده خوشمزه ای می باشد.برای پختن این کباب ترکی خوش طعم لازم است که کباب های آماده شده را بر روی سیخ های فلزی زده و روی منقل به پخت آن مشغول شوید. برای خوش طعم شدن این کباب ترکی شیش کباب می توان از مقداری روغن زیتون تازه و طبیعی ترکیه بر روی آن ها استفاده کرد. روغن زیتون مزه این غذا را بسیار لذیذ تر و خوش طعم تر می کند.

 

6_ اسکندر کباب

اسکند کباب یکی از خوشمزه ترنی مدل های کباب ترکی در ترکیه می باشد. اکثر افرادی که طرفدار کباب ترکی هستند، علاقه آن ها بیشتر به خاطر این مدل از کباب ترکی می باشد. اسکندر کباب دارای یک سس مخصوصی می باشد که در آخر کار بعد از پخته شدن همراه با کره داغ آب شده بر روی آن ریخته می شود.

 

7_ آدانا کباب

آدانا یکی از شهر های ترکیه می باشد. مردم این شهر به پختن این غذای معروف در شهر خوب می پردازند. این نوع از کباب ترکی دارای مزه تند و خاصی می باشد و تقریبا با دیگر مدل های کباب ترکی در ترکیه کمی متفاوت از نظر مزه می باشد.

 

کباب ترکی معروف در ترکیه

 

 

 

8_ دونر کباب ترکی

دونر کباب دارای یک مزه فوق العاده خوش طعمی می باشد.سرو این غذا به این صورت است که یک ورقه نازکی از گوشت را از که به صورت مخروطی شکل بر روی آتش پخته شده است را جدا می کنند و سرو می شود.

 

9_ چوکورتمه کباب

چوکورتمه کباب ،از کباب ترکی های معروف بودروم در نواحی استانبوم می باشد. هضم این غذا در بین دیگر کباب ترکی ها بسیار راحتر و آسان تر می باشد. برای پخت این غذا از گوشت گوساله و یا گوشت گاو استفاده می شود.

 

10_ تاوک شیش کباب

این کباب ترکی با گوشت مرغ پخته می شود. این مدل از کباب ترکی تنها تفاوتی که با دیگر مدل های کباب ترکی در ترکیه دارد این می باشد که اکثر مدل های کباب ترکی با گوشت تهیه می شوند اما محتوای اصلی این غذا، از گوشت مرغ می باشد.

 

کباب ترکی

 

 

 

محتویات کباب ترکی

مواد اصلی و عمده یک کباب ترکی در ترکیه شامل،گوشت گوساله و یا گوشت فیله مرغ، پیاز خرد شده به مقدار لازم، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی های خرد شده، سیر در صورت دلخواه، زعفران به میزان لازم، روغن مایع و یا می توان از روغن زیتون نیز استفاده کرد، آب لیمو به مقدار لازم و انواع ادویه جات های متنوع و نمک و فلفل به مقدار لازم می باشد. برای پخت این لازم است این مواد نام برده شده را در دسترس داشته باشید.

لازم به ذکر است که گفته شود این غذا به علت داشتن مواد مختلف از نظر چربی در رده بالایی قرار دارد و برای افرادی که وزن بالایی دارند زیاد توضیه نمی شود. سعی کنید برای پخت این غذای خوش طعم از روغن کمی استفاده کنید و این کباب ترکی را در روغن زیاد سرخ نکنید و فقط در حد یک تف دادن به آن زمان بدهید.

کباب ترکی یکی از غذا هایی می باشد که به علت داشتن مواد مختلف و همچنین برخورداری از انواع سبزی ها یک منبع بسیار خوب از ویتامین ها می باشد. داشتن گوشت در این غذا این امکان را فراهم می کند تا افرادی که کمبود آهن دارند با مصرف این غذا بخشی از آهن خون آن ها تامین می شود.

 

سخن پایانی

کباب ترکی در ترکیه، دارای معروفیت بسیار زیادی می باشد و افراد بسیاری در سفر خود به ترکیه حتما به سراغ سرو این غذای لذیذ می روند. کباب ترکی به علت حجم بالایی که دارد یک غذای بسیار کامل و سیر کنند می باشد و همچنین توصیه می شود به علت چربی بالایی که دارد سعی کنید سرو این غذا را در وعده ناهار خود قرار دهید و خوردن این غذا به عنوان وعده شام خود تا می توانید خودداری کنید.

 

کباب ترکیه

 

 

پیشنهاد می شود اگر قصد سفر به شهر زیبای ترکیه را دارید، حداقل برای یک بار کباب های ترکی این کشور را امتحان کنید مطمئن باشید طرفدار پر و پا قرص آن ها می شوید.

۱۴۰۰/۵/۳۰ ،۱۰:۲۴:۰۷ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه