طرز تهیه همبرگر خانگی چگونه است؟

همبرگر یکی از غذا هایی می باشد که در دسته ی غذا های فست فودی قرار دارد و همچنین طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. همبرگر یکی از غذا های معروف و ملی ایالات متحده به شمار می آید. طرز تهیه همبرگر خانگی بسیار ساده و راحت می باشد و محتوای اصلی این غذای خوش طعم از یک تکه گوشت چرخ کرده به همراه مخلفات و یک عدد نان گرد ساندویجی می باشد. به طور کل نام همبرگر و یا نام دیگر آن که برگر نام دارد منحصر به تکه گوشتی می باشد که در داخل این غذا استفاده می شود.

همبرگر یکی از غذا هایی می باشد که می توان به عنوان یک وعده غذایی خوب و کامل آن را سرو کرد. با وجود مزه فوق العاده خوبی که این غذا دارد و همچنین دارای طرفداران و متقاضیان زیادی نیز می باشد اما متخصصان تغدیه خوردن این غذا را به مقدار زیاد و در وعده های غذایی مداوم توصیه نمی کند و همچنین گفته است برای پخت این غذا از مقدار 100 گرم گوشت باید استفاده شود و بیش تر این مقدار به علت چربی که گوشت به همراه دارد توصیه نمی شود. در ادامه به بررسی موضوع، صفر تا صد طرز تهیه همبرگر خانگی به صورت مفصل می پردازیم. پس تا پایان این مقاله با پانی که سایتی جهت سفارش کباب ترکی می باشد، همراه باشید.

 

تهیه همبرگر در منزل

 

 

 

طرز تهیه همبرگر خانگی

همان طور که اشاره شد طرز تهیه همبرگر در منزل بسیار ساده و راحت می باشد از این رو شما می توانید در منزل به پخت این غذای خوشمزه نیز بپردازید. در ادامه دستور طرز تهیه همبرگر خانگی را بیان می کنیم:

 

مواد لازم برای طرز تهیه همبرگر خانگی

  • سیر به مقدار 2 عدد
  • تخم مرغ به مقدار 1 عدد
  • پیاز به میزان 1 عدد متوسط
  • گوشت چرخ کردن به مقدار 600 گرم
  • آرد سوخاری به میزان 2 قاشق غذا خوری
  • نمک به میزان لازم
  • فلفل سیاه به میزان لازم

 

مقاله مرتبط: انواع همبرگر رژیمی

 

 

طرز تهیه همبرگر در منزل

برای پخت همبرگر خانگی لازم است که ابتدا پیاز با اندازه متوسط را به خوبی رنده کنید و سپس آب پیاز را به طور کامل بگیرید. در مرحله بعد باید دو عدد سیر را نیز ابتدا پوست کنده و سپس همانند پیاز به خوبی رنده کنید. در ادامه باید گوشت چرخ کرده را بر روی یک عدد صافی انداخته و سپس پیاز و سیر رنده شده را بر روی آن بریزید. سپس باید یک تخم مرغ را به گوشت و پیاز و سیر رنده شده اضافه کنید و به دنبال آن نمک و فلفل سیاه (می توانید طبق میل و سلیقه خود از فلفل قرمر نیز استفاده کنید) را به مواد در صافی اضافه کنید.

در این مرحله از طرز تهیه همبرگر خانگی باید مواد را همراه با گوشت چرخ کرده به خوبی ورز دهید، سپس لازم است آرد سوخاری را به صورت کم کم نه یک دفعه بر روی مواد بریزید و دوباره همه مواد را ورز دهید. این کار را باید تا جایی ادامه داد که مواد حالت شل بودن نداشته باشند و به گونه ای مواد سفت تر شوند. در مرحله بعد باید مواد تشکیل شده را به 4 تا 5 قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را در یک عدد کیسه پلاستیکی قرار دهید و شکل آن را به صورت گرد پهن شده در بیاورید و سپس آن ها را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

 

تهیه همبرگر

 

 

بعد از گدشت یک ساعت، مواد در یخچال را باید در بیاورید و سپس هر قسمت را به صورت جداگانه در تابه به خوبی سرخ کنید. در ابتدا به علت یخ بودن گوشت و مواد که در یخچال بوده اند ممکن است مواد در تابه کمی آب بیندازند، در این جا باید کمی حرارت و شعله زیر تابه را بیشتر کنید تا آب مواد و گوشت خشک شود و سپس شعله را ملایم کنید تا گوشت و مواد به خوبی سرخ شوند. در مرحله آخر طرز تهیه همبرگر خانگی لازم است بر روی نان های همبرگر کمی سس بریزید و سپس با مخلفاتی مانند گوجه، کاهو، خیار شور را در زیر همبرگر قرار دهید و سپس همبرگر ها را روی این مواد جایگذاری کنید. در این مرحله سرو این غذا آماده است، نوش جان.

 

نکات تکمیلی درمورد طرز تهیه همبرگر خانگی

در طرز تهیه همبرگر در منزل لازم است یکی سری نکات را در نظر بگیرید، در نظر گرفتن این نکات باعث پخت یک همبرگر خانگی خوش طعم تری می شوید. برای پخت همبرگر خانگی و استفاده از گوشت در آن لازم است که از گوشت گوساله تا حد امکان استفاده کنید. گوشت گوساله به علت اینکه از یک یکدستی و از همه مهم تر چربی بسیار کمتری برخوردار است گزینه بسیار مناسبی برای همبرگر می باشد.

گوشت گوسفندی به علت چربی بالاتری که دارد زیاد توصیه نمی شود که از این نوع گوشت در طرز تهیه همبرگر استفاده کرد. لازم به ذکر است که شما می توانید گوشت گوساله و همچنین گوشت گوسفندی را نیز با هم مخلوط کنید و از مخلوط این دو عدد گوشت نیز استفاده کنید.

برای خوش طعم تر شدن این غذای فست فودی خوشمزه می توانید در آخر کار یک عدد پیاز سفید شیرین را به صورت حلقه حلقه شده در بیاورید و سپس در مقداری کره با حرارت ملایم تفت دهید و در آخر کار نیز بعد از تفت و حرارت دادن پیاز های حلقه حلقه شده مقداری شکر بر روی آن بریزید، با این کار شما پاز های کاراملی آماده کرده اید و می توانید در کنار همبرگر خود سرو کنید. همچین برای زیبا تر شدن ظاهر این همبرگر خوش طعم و از همه مهم تر برای خوشمزه تر کردن این غذای فست فودی پر طرفدار می توانید چند برگ از ریحان نیز در کنار این غذا سرو کنید.

 

طرز تهیه همبرگر خانگی

 

 

 

اجزای مهم همبرگر

در طرز تهیه همبرگر یک سری بخش های مهمی وجود دارد که با وجود آن ها همبرگر آماده می شود. یکی از بخش های مهم همبرگر، سس همبرگر می باشد. سس هایی که می توان در طرز تهیه همبرگر خانگی استفاده کرد بسیار متنوع هستند و هر کدام دارای طعم های بخصوص خود نیز می باشند. از نمونه سس های همبرگر می توان به سس کچاپ، سس خردل، سس مایونز و مواردی دیگر اشاره کرد.

نان همبرگر از دیگر بخش های اساسی در آماده سازی و طرز تهیه همبرگر می باشد که باید حتما وجود داشته باشد تا این غذای خوش طعم آماده سازی شود. یکی از نکات بسیار مهمی که در نان همبرگر وجود دارد، تازگی و مرغوبیت و همچنین کیفیت آن می باشد. تازه بودن نان های همبرگر این امکان را فراهم می کند تا مزه اصلی این غذا بهتر به زبان بیاید و چشیده شود.

لازم به ذکر است که گفته شود یکی از موارد مهم در تازه بودن نان های همبرگر، آرد استفاده شده در آن ها می باشد. در صورتی که آرد نان های همبرگر از تازگی و کیفیت بالایی برخوردار باشند، نان های همبرگر نیز دارای کیفیت بالایی می شوند. مخلفات همبرگر از دیگر بخش های مهم در طرز تهیه همبرگر خانگی می باشد. از مخلفات مهم در آماده سازی همبرگر می توان به خیارشور، گوجه، کاهو، کلم بنفش، کلم سفید، سبزی های متنوع، کدو، قارچ و مواردی دیگر استفاده کرد.

 

طرز تهیه همبرگر

 

 

 

سخن پایانی

طرز تهیه همبرگر و آماده سازی این غذا جزو غذا هایی می باشد که می توان مطالعه دستور پخت آن به راحتی آن را آماده و سرو کرد. همبرگر می تواند یک غذای پیشنهادی برای زمانی باشد که قرار مهمانی گذاشته شده و در فکر پخت یک غذای مناسب هستید، این غذا یک گزینه مناسبی می باشد. پیشنهاد می شود اگر تاکنون به پخت این غذای خوش طعم نپرداخته اید حتما برای یک بار هم شده این غذای فوق العاده خوشمزه را آماده و سرو کنید.

 

تهیه همبرگر خانگی

۱۴۰۱/۱/۱۴ ،۱۱:۵۶:۰۶ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه