انواع فست فود خانگی

فست فود یکی از محبوب‌ترین انواع غذا در سراسر جهان است. این غذاها خوشمزه‌ با پخت سریع و آسان هستند به همین دلیل طرفدارن بسیاری دارند. اما فست فودهای بیرونی در مقابل فست فود خانگی اغلب دارای ارزش غذایی پایینی هستند و می‌توانند باعث چاقی، اضافه وزن و سایر مشکلات سلامتی شوند.

در این مقاله، انواع فست فود خانگی ساده و فست فود سالم  را به شما معرفی می‌کنیم و شما می‌توانید بدون نگرانی، از خوردن این فست فودها لذت ببرید.

 

غذای فست فود خانگی

 

 

لیست غذاهای فست فود خانگی

در این قسمت لیستی از محبوب‌ترین فست فودهای خانگی را برای شما قرار داده‌ایم:

• ساندویچ:

ساندوچ‌های همبرگر، ساندویچ هات داگ، شاورما، انواع فلافل و غیره

• پیتزا:

پیتزای خانگی با انوا سس و پنیر

• سالادها:

سالاد سزار، سالاد مکزیکی، انواع سالاد پاستا و غیره.

• دورچین‌ و پیش غذا:

سیب زمینی سرخ کرده، ناگت مرغ، قارچ شکم پر و غیره.

 

 

غذاهای فست فودی فریزری

یکی از راه‌های تهیه فست فود خانگی، استفاده از مواد غذایی فریزری است. این مواد غذایی معمولاً آماده هستند و می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه‌ها خریداری کنید. برای تهیه این سری غذاها فقط کافیست آن‌ها را در روغن سرخ کنید یا در فر یا ماکروفر قرار دهید.

• شامل همبرگرهای یخ زده و فریزری

• ناگت مرغ و گوشت نیمه آماده

• سیب زمینی سرخ کرده فریزری

• کباب لقمه آماده

همبرگر، پر طرفدارترین فست فود

بر اساس یک نظرسنجی، پر طرفدارترین فست فود در جهان، همبرگر است. همبرگر یک ساندویچ است که معمولاً از گوشت چرخ کرده، نان همبرگر، پنیر، کاهو، گوجه فرنگی و خیارشور تشکیل شده است. همبرگر را می‌توان به صورت سرخ شده یا گریل شده سرو کرد.
اگر شماهم طرفدار همبرگر هستید می‌توانید با طرز تهیه همبرگر، یک همبرگر خوشمزه خانگی را جایگزین همبرگرهای فریزری کنید.

 

ناگت مرغ

غذاهای فست فود خانگی با سیب زمینی

سیب زمینی یکی از مواد اولیه محبوب در فست فود است. از سیب زمینی می‌توان برای تهیه انواع غذاهای فست فود سالم در خانه استفاده کرد.
در اینجا، به معرفی برخی از غذاهای فست فود خانگی ساده با سیب زمینی می‌پردازیم:

1. سیب زمینی سرخ کرده

2. سیب زمینی تنوری

3. چیپس سیب زمینی

4. سیب زمینی شکم پر

5. کوکو سیب زمینی

 

طرز تهیه سیب زمینی تنوری با سبزیجات

برای تهیه این فست فود خانگی ساده، ابتدا سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی و پیاز را هم به صورت نگینی خرد کنید. سپس روغن زیتون را در یک تابه بریزید و روی حرارت متوسط گرم کنید.

سیب زمینی، فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی و پیاز را به تابه اضافه کنید و تفت دهید. نمک و فلفل را به مقدار لازم به مواد اضافه کنید. در مرحله آخر، مواد را در یک ظرف پیرکس بریزید و به مدت 30 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید. این غذا یک فست فود سالم خانگی است که می‌توانید آن را برای میان وعده یا شام میل کنید.

 

طرز تهیه سیب زمینی شکم پر

سیب زمینی شکم پر از خوشمزه‌ ترین فست فود های دنیا است. برای تهیه این غذا، سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و به صورت افقی از وسط نصف کنید. سیب زمینی‌ها را با قاشق خالی کنید. در مرحله بعد باید مواد میانی را تهیه کنید.

برای این کار، سیب زمینی که در مرحله قبل جدا کردید را با مواد دلخواه مانند گوشت چرخ کرده، پنیر، سبزیجات و ادویه جات مخلوط کنید. مخلوط مواد را داخل سیب زمینی‌ها بریزید و با پنیر بپوشانید. سیب زمینی‌ها را در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 30 دقیقه قرار دهید تا پنیر ذوب شود.

 

سیب زمینی شکم پر

 

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

کوکو سیب زمینی یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین فست فودهای خانگی است. برای تهیه این فست فود خانگی ساده و سالم، تعدادی سیب زمینی را آبپز و سپس رنده کنید. پیاز و سیر (در صورت دلخواه) را به سیب زمینی اضافه کنید. نمک، فلفل سیاه و مقداری زردچوبه و کمی زعفران را به مواد اضافه و کاملا مخلوط کنید.

در مرحله بعد متناسب با تعداد سیب زمینی‌ها تخم مرغ را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شوند. در مرحله آخر، مقداری روغن زیتون در تابه بریزید تا داغ شود. مایه کوکو را در تابه بریزید و سطح آن را صاف کنید و اجازه دهید تا دو طرف آن طلایی رنگ شود. همچنین می‌توانید مقداری پنیر پیتزا به مواد این کوکو اضافه کنید تا خوشمزه‌تر شود.

 

کلام پایانی
در این مقاله از پانی شما را با انواع فست فود خانگی آشنا کردیم. این غذاها از خوشمزه ترین فست فود های دنیا هستند و طرفداران بسیاری دارند.

فست فود موردعلاقه شما چیست؟ منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

 

 

۱۴۰۲/۷/۱۷ ،۰۹:۲۵:۳۴ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه