طرز تهیه پاتلیجانلی کباب ترکی با سس مخصوص

ترکیب گوشت و بادمجان کبابی برای همه‌ی ما ایرانی‌ها ترکیبی برنده و نوستالژیک است و همه‌ی ما در مهمانی‌ها و مجالس خانوادگی یک غذای لذیذ با گوشت و بادمجان را می‌پسندیم. یکی از بهترین غذاهایی که می‌شود با گوشت و بادمجان درست کرد، پاتلیجان کباب است. طرز تهیه پاتلیجانلی کباب یکی از آسان‌ترین غذاهای ترکی است.
در این مطلب طرز تهیه این غذای منحصر به فرد را به شما آموزش می‌دهیم و نکاتی را برای بهتر شدن طعم این غذا به شما پیشنهاد می‌کنیم. بنابراین اگر تمایل دارید طرز تهیه‌ی این غذای لذیذ را بیاموزید،  با بزرگترین شرکت پخش کباب ترکی تا پایان این مقاله همراه باشید. همراه باشید.

طرز تهیه پاتلیجانلی کباب

معمولا این غذای ترکی در عامه با سایر غذاهای ترکی معروف مثل دونر کباب،کباب ترکی یا آدانا کباب اشتباه گرفته می‌شود. این در حالی است که در طرز تهیه کباب ترکی ذغالی و طرز تهیه آدانا کباب از مواد اولیه متفاوتی استفاده می‌شود.
کباب پاتلیجان معمولا از دو ماده‌ی اولیه‌ی گوشت و بادمجان آماده می‌شود. با این‌حال در طرز تهیه پاتلیجانلی کباب به روش سنتی از گوجه و فلفل دلمه‌ای به علاوه‌ی پیاز و سیر هم استفاده می‌شود.

مواد لازم برای پخت کباب پاتلیجان برای شش نفر

 

مواد لازم برای پاتلیجان کباب

 

دستور پخت کباب پاتلیجان ترکی

۱. در ابتدای طرز تهیه پاتلیجانلی کباب، بادمجان‌ها را پوست گرفته و به روش معمول درون آب نمک قرار داده و پس از چند دقیقه آبکش و خشک کنید.

۲. پس از آن در تابه گرم شده و با روغن کم، پیاز‌های نگینی را سرخ کرده و به آن سیر له شده اضافه کنید و صبر کنید تا پیازها کاملا سرخ شوند.

۳. در مرحله‌ی بعد فلفل دلمه‌ای و فلفل سبز را خرد کرده و به پیاز‌ها اضافه کنید و تفت دهید تا سبک شوند. پس از اینکه مواد کاملا سرخ شدند، آن‌ها را کنار بگذارید.

 

نکات پخت پاتلیجانلی کباب

 

۴. در این مرحله نوبت به آماده کردن گوشت چرخ‌کرده می‌رسد. گوشت را به تابه اضافه کنید و آن را تفت دهید. به گوشت نمک و فلفل اضافه کنید. اگر مایل هستید می‌توانید به گوشت، پاپریکا، پودر سیر یا ادویه‌های مد نظرتان را اضافه کنید.

۵. حالا وقت اضافه کردن مخلوط پیاز و فلفل دلمه‌ای با گوشت است. به این مخلوط پس از تفت دادن، رب گوجه اضافه کنید و با حرارت کم بپزید.

۶. در یک تابه‌ی دیگر بادمجان‌ها را سرخ کنید. مطمئن شوید که بادمجان‌ها کاملا نرم و طلایی شده‌اند و سپس آن‌ها را با مخلوط گوشت و پیاز تفت دهید. توجه کنید که در پروسه طرز تهیه پاتلیجانلی کباب، مواد خیلی خشک یا خیلی رقیق نشود.

۷. در پایان، مواد را پس از پنج دقیقه تفت دادن، درون ظرفی مناسب فر بریزید و پس از اضافه کردن سس پاتلیجان کباب به آن، روی مواد را با پنیر مورد نظر بپوشانید و درون فر ۱۸۰ درجه قرار دهید. پس از ۱۰ دقیقه که پنیر آب شد، آن را سرو‌ کنید!

 

طرز تهیه سس پاتلیجان کباب

 

برای تهیه‌ی این سس به مواد زیر نیاز دارید:
• پیاز ۱ عدد
• گوجه ۳ عدد
• رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
• ادویه شامل پودر سیر، پول بیبر، زیره، نمک و فلفل
• عصاره مرغ

در طرز تهیه پاتلیجانلی کباب، برای خوشمزه‌تر کردن این غذای بی‌نظیر بهتر است از سس مخصوص آن استفاده کنید. برای تهیه‌ی این سس بی‌نظیر فقط کافی است که تمامی مواد را در بلندر یا گوشت کوب برقی با هم مخلوط کنید. توجه کنید که اگر سس خیلی غلیظ است به آن آب اضافه کنید.

 

سس پاتلیجان کباب

 

فوت و فن های پاتلیجان کباب که هر کسی نمی‌داند!

در بخش زیر چند نکته‌ی مهم در پخت پاتلیجانلی کباب مطرح می‌کنیم که توجه به آن‌ها هنگام پخت کباب پاتلیجان، باعث بهتر شدن طعم و مزه‌ی این کباب می‌شود.

1. هنگام پخت مواد گفته شده در طرز تهیه پاتلیجانلی کباب، بهتر است که درب قابلمه یا تابه را ببندید تا مواد جا بیفتد و خوشمزه‌تر شود.

2. اگر دوست دارید می‌توانید برای سالم‌تر شدن غذا از پنیر موزارلا‌ی بدون چربی برای تاپینگ استفاده کنید.

3. برای سالم‌تر شدن بادمجان‌ها می‌توانید آن‌ها را درون فر گریل کنید.

4. سعی کنید از مواد و سبزیجات تازه برای پخت این غذا استفاده کنید.

5. علاوه بر این‌ها شما می‌توانید برای طعم اصیل‌تر بادمجان‌ها را درون فر دودی کنید، این باعث طعم بهتر غذا می‌شود.

 

جمع‌بندی
کباب پاتلیجان یکی از معروف‌ترین و خوش‌مزه‌ترین غذاهای ترکیه‌ای است. ما در این مطلب از پانی تلاش کردیم طرز تهیه پاتلیجانلی کباب را برای شما قرار دهیم. اگر تا به‌حال این غذای فوق‌العاده آسان و خوشمزه را امتحان نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذا را در منزل آماده کنید و از طعم بی‌نظیر این غذا لذت ببرید و نظرات خود را در این رابطه با ما به اشتراک بگذارید. نوش جان!

۱۴۰۳/۱/۸ ،۱۱:۱۰:۳۲ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه