آموزش طرز تهیه کوفته ترکی استانبولی

دستورهای پخت زیادی برای کوفته وجود دارد ولی کوفته ترکی استانبولی یک غذای ترکیه‌ای اصیل و بسیار خوشمزه است که طعم آن برای شما به‌یادماندنی می‌شود و روش پخت آن هم نسبتا ساده است.
ما در این مطلب از پانی طرز تهیه کوفته ترکی به‌همراه فوت و فن‌های آن را قرار داده‌ایم. همینطور طرز تهیه کوفته برنجی ترکی هم در این مطلب گنجانده شده است.

طرز تهیه کوفته ترکی استانبولی

معمولا انواع کوفته بسیار شبیه به هم هستند ولی ممکن است در مواد مورد نیاز برای پخت، کمی تفاوت وجود داشته باشد. اگر به‌دنبال یک غذا با گوشت چرخ‌کرده هستید، کوفته ترکی را امتحان کنید. در ادامه مواد لازم برای طرز تهیه کوفته ترکی را به‌همراه مقدار آن‌ها را نوشته‌ایم.

 

مواد لازم کوفته ترکی

در مرحله اول در طرز تهیه کوفته ترکی، سیر و پیاز را رنده کرده و آب پیاز را می‌گیریم و در ظرف دیگری گوشت را به‌همراه پودر سوخاری یا نان خشک مخلوط کرده و تخم مرغ را به آن اضافه می‌کنیم. سپس سیر و پیاز رنده شده را به همراه نمک و فلفل و جعفری به مواد اضافه کرده و به‌خوبی ورز می‌دهیم.

در این مرحله مواد آماده شده را به مدت دو ساعت درون یخچال قرار داده تا استراحت کند و مواد به خوبی به خورد هم رفته و جا بیفتد.

پس از طی این مراحل، نوبت به سرخ‌کردن کوفته‌ها می‌رسد که مرحله مهمی در تهیه کوفته ترکی است. دریک تابه مقدار مناسبی از روغن را ریخته و سپس به اندازه یک توپ کوچک از مواد را در کف دست حالت داده و درون روغن قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم با حرارت کم، کاملاً مغزپخت شوند. سپس وقتی هر دو طرف کوفته‌ها سرخ شد از روغن خارج کرده و آماده سرو کردن است.

فوت و فن‌های کوفته ترکی

در این بخش نکات مهم در  تهیه کوفته ترکی را توضیح داده‌ایم.

 

کوفته ترکی استانبولی

 

1. در صورت دلخواه می‌توانید نان خشک یا پودر سوخاری را با یک قاشق سوپ‌خوری شیر مخلوط کرده و سپس به مواد بیافزایید.
2. اگر می‌خواهید کوفته ترکی را با برنج میل کنید می‌توانید یک سس گوجه فرنگی برای آن تهیه کنید.
3. سعی کنید اندازه‌های کوفته‌ها بسیار کوچک باشند.
4. کوفته‌ها را باید در روغن با حرارت ملایم سرخ کرد و در حین پخت حرارت آن را زیاد نکرد.
5. کوفته‌ها هنگام سرخ‌کردن نباید روی هم انباشته شوند و باید فضای کافی برای سرخ شدن هر یک از آن‌ها وجود داشته باشد، در غیر این‌صورت کوفته‌ها وا می‌روند.

طرز تهیه کوفته برنجی ترکی

برای تهیه کوفته برنجی ترکی که بسیار طرز تهیه آسانی دارد ، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید. در ادامه مواد لازم را نام می‌بریم.

مواد لازم
مواد لازم کوفته برنجی

طرز تهیه کوفته ترکی برنجی به این‌صورت است که برنج پخته شده را در ظرفی ریخته و سپس پیاز رنده و سیر له شده را به همراه بقیه مواد اضافه کرده و ورز می‌دهیم. سپس کمی دست خود را به روغن آغشته کرده کوفته‌ها را در دست حالت می‌دهیم، حال آن‌ها را در روغنی که داغ شده است قرار داده تا سرخ شود.
می‌توانید به‌عنوان سس برای این کوفته از ماست یا ماست موسیر استفاده کرده و کوفته‌ها را در ماست فرو برده و سپس سرو کنید.

جمع‌بندی
کوفته ترکی استانبولی یکی از معروف‌ترین و خوش‌مزه‌ترین غذاهای ترکیه‌ای است. ما در این مطلب از پانی تلاش کردیم طرز تهیه کوفته ترکی برای شما قرار دهیم. اگر تا به‌حال این غذای فوق‌العاده آسان و خوشمزه را امتحان نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذا را در منزل آماده کنید و از طعم بی‌نظیر این غذا لذت ببرید و نظرات خود را در این رابطه با ما به اشتراک بگذارید. نوش جان!

۱۴۰۲/۸/۲۹ ،۱۱:۵۵:۴۹ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه