انواع فستیوال (جشنواره) غذا در دنیا

برای مسافران مشتاق، کشف غذاهای محلی یکی از بهترین راه ها برای تجربه فرهنگ محلی در هر منطقه است و چه راهی بهتر برای انتقال این فرهنگها با حضور در جشنواره های غذا و لذت بردن از انواع غذاها به همراه سرگرمی های مختلف آن وجود دارد؟ در اینجا پانی که پخش کباب ترکی در کشور اصلی ترین وظیفه آن می باشد به شما انواع جشنواره غذا در جهان را معرفی می کند.

 

جشنواره غذا پیتزا، ایتالیا

شهر ناپل در ماه سپتامبر به پذیرایی از میهمانان در جشن غذای محبوب خود یعنی پیتزا مشغول است. بازدید کنندگان در طول یک هفته از انواع پیتزا در این جشنواره بازدید می‌کنند. علاوه بر این، می توانند برای کارگاه های پیتزا نیز ثبت نام کنند، آشپزخانه های بازدید کننده را تماشا کنند و با یکدیگر در مسابقات قهرمانی پیتزا در جهان رقابت کنند و از سرگرمی های آن لذت ببرند.

 

جشنواره پیتزا ایتالیا

 

 

جشنواره غذا پوتین (Poutine)، اتاوا، کانادا

این غذای سنتی که امروزه جزئی جدا نشدنی از فرهنگ مردم کانادا است از سیب زمینی سرخ شده، چاشنی تند و پنیر درست می شود. هر ساله در ماه می شهر اتاوا برای جشن غذای محلی محبوب مردم این سرزمین آماده می شود. رستوران های زیادی به صورت سنتی و عجیب و غریب به ارائه از این غذا می‌پردازند. بازدیدکنندگان همچنین می توانند در فعالیت های سرگرم کننده مانند نقاشی روی صورت، کارگاه های آشپزی و مسابقات خوردن خوراک شرکت کنند.

 

جشنواره سیب زمینی کانادا

 

 

مقاله پیشنهادی: اشتباهات بازاریابی رستوران

 

 

جشنواره گیاهخواری، تایلند

کلیه جشنواره‌های غذایی را نمی‌توان مرتبط با فرآورده‌های گوشتی دانست. جشن گیاهخواری تایلندی بخشی از یک سم زدایی کلی ذهن و بدن است. در این رابطه، هر ساله جشنواره ۹ روزه‌ای در بانکوک تایلند برای گیاهخواران برگزار می‌شود که در آن غذاهای متنوعی مانند سوسیس توفو (نوعی پنیر) و… به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود. همچنین، در پایان هر روز شرکت‌کنندگان می‌توانند به اپرای چینی گوش داده و از سایر سرگرمی‌ها مانند رنگ کردن صورت استفاده کنند. این فستیوال یکی از بزرگترین فستیوال هایی هست که همه غذاهای آن جزو دسته غذای سالم می باشند و مختص گیاهخواران می باشد.

 

جشنواره گیاه خواری تایلند

 

 

جشنواره غذا سالن شکلاتی، فرانسه

نمایشگاه شکلات هر ساله در اواخر اکتبر و اوایل نوامبر در پاریس برگزار می شود. سرآشپزهای شیرینی، قنادی ها و متخصصان صنعت شکلات، و همچنین کشورهای تولید کننده، سرآشپزها، طراحان و کارشناسان کاکائو با یکدیگر همکاری می کنند تا بتوانند لحظات شاد و خوشمزه ای را برای بازدیدکنندگان رقم بزنند. این جشنواره فرصتی برای خلق طعم های سرآشپزهای شیرینی و لذت بردن از مزه تمام آنها است. برجسته ترین قسمت این جشنواره، رژه مد با لباس های ساخته شده از شکلات است که به بهترین شکلات سال جاری جوایز شکلات داده می شود. حتی اگر گردشگری به شکلات علاقه‌‌ ای نداشته باشد تماشای این جشنواره دلپذیر خواهد بود.

 

جشنواره شکلات فرانسه

جشنواره دامپلینگ، چین

امروزه چینی ها در سراسر جهان جشنواره Dumpling را برگزار می کنند. این جشنواره سالانه در روز پنجم، ماه پنجم تقویم چینی‌ها است. این جشن شامل بسیاری از dumplings و البته جشن با خانواده و دوستان است. دامپلینگ خمیری شامل برنج قهوه ای می باشد که با پر کردن گوشت، قارچ، شاه بلوط و بادام زمینی پخته می شود و آن را در برگ های بامبو پیچیده و بخار می دهند. امروزه، بسیاری از گونه های خلاقانه حتی برای گیاهخواران نیز سرو می شود. درواقع می توانیم جشنواره دامپلینگ را یکی از بهترین انواع جشنواره غذا در جهان معرفی کرد.

 

جشنواره چینی

 

نمونه ای از این تورها در ایران نیز وجود دارد به عنوان مثال تور شکم گردی در تهران که طرفداران بسیاری دارد و حتی باعث جذب توریست نیز در کشور عزیزمان ایران نیز می شود.

 

مقاله بعدی: طرز تهیه کباب ترکی گوشت

۱۴۰۰/۱۱/۱۶ ،۱۱:۱۱:۰۵ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۲ نظر

در باره نویسنده :

۲ نظر

  1. بهرامی آبان ۲۲, ۱۴۰۰ در ۱:۵۶ ب.ظ - پاسخ دادن

    اگه میتونستین چندتا غذا برای جشنواره غذا معرفی کنید خیلی خوب می شد. یا اگه جشنواره پیتزا ایرانی رو معرفی می کردین عالی بود. درکل ممنون از مقاله خوبتون

    • Hamin آبان ۲۲, ۱۴۰۰ در ۲:۰۶ ب.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز

      ممنون بابت نظر و انرژی مثبتتان

      قصد نوشتن این مقاله معرفی انواع جشنواره غذایی به شما بود؛ اما چشم حتما سعی می کنیم در بروزرسانی های بعدی در باره این موضعات صحبت کنیم.

ثبت ديدگاه