7 اشتباهی که نباید در بازاریابی رستوران انجام دهید

همان‌طور که میدانیم بازاریابی جزء جدایی‌ناپذیر موفقیت شما در راه اندازی یک رستوران است. تمامی کسانی که قصد راه‌اندازی یک رستوران یا فست‌فود را دارند می‌دانند که با عملیات مشکلی مواجه خواهند شد. از طرفی سرمایه‌گذاری برای این کار با ریسک بسیار بالایی همراه می‌باشد، زیرا متأسفانه میزان شکست در این کسب‌وکار خیلی زیاد است. پس با توجه به فضای رقابتی این حرفه روش‌های بازاریابی را بشناسید، برای بازاریابی رستورانتان برنامه‌ریزی کنید و در مسیر موفقیت گام بردارید. درواقع فقدان تمرکز بر اصول بازاریابی در رستوران می‌تواند در بلندمدت تأثیر منفی بر کل کسب‌وکار شما داشته باشد. پانی که فروشگاهی برای خرید رول کباب ترکی و کباب ترکی آماده می باشد، در ادامه اشتباهات بازاریابی رستوران را برای شما بررسی خواهد کرد.

اشتباهات بازاریابی در رستوران ها

اشتباهات بازاریابی رستوران و نحوه اجتناب از آن‌ها

فراموش نکنید تنها داشتن یک استراتژی بازاریابی در رستوران درآمد شما را افزایش نخواهد داد، اگر عملیات بازاریابی را به‌درستی انجام ندهید، ممکن است به رستوران خود آسیب وارد کنید. در این صورت فرصت‌های کسب‌وکارتان را ازدست‌داده و زمان و منابع را نیز هدر می‌دهید. شما می توانید علاوه بر خواندن این مطلب از مقاله افزایش فروش در رستوران پانی نیز دیدن کنید و فروشتان را به حداکثر برسانید.

عدم توجه به موقعیت مکانی رستوران

موقعیت مکانی رستوران یک عامل حیاتی در تعیین موفقیت شماست. حتی اگر بهترین غذا را ارائه دهید ولی رستورانتان دسترسی مناسبی نداشته باشد خیلی طول میکشد تا شناخته شده و هیچ وقت به تعداد مشتری بالایی دست پیدا نمی کنید. مگر اینکه رستورانتان یک رستوران بسیار خاص باشد؛ البته رستوران خاص هم اگر دسترسی مناسبی داشته باشد قطعا از مشتریان بیشتری میتواند بهره مند شود. مشتریان ترجیح می‌دهند مکان‌هایی که دسترسی‌شان به آنجا راحت‌تر است را برای صرف غذا انتخاب کنند. به معنی دقیق‌تر درصورتی‌که رستوران برای مشتریان قابل‌رؤیت باشد، آن‌ها رستوران شمارا دیده و به رستورانتان می‌آیند. فراموش نکنید که کیفیت غذا و خدمات در درجه دوم اهمیت قرار می‌گیرند.

عدم پرداخت هزینه برای بازاریابی

یکی از اقداماتی که باید انجام دهید تا کسب‌وکارتان با موفقیت همراه شود، این است که بودجه ای را به بازاریابی رستورانتان اختصاص دهید. انجمن ملی رستوران تصویب کرده است که رستوران‌ها معمولاً حدود 3% از درآمد ماهانه خود را در برنامه‌های بازاریابی صرف می‌کنند. معمولاً این مقدار از 2 تا 10 درصد متغیر است. بسیاری از متخصصان صاحبان رستوران‌ها را تشویق می‌کنند تا بر بازاریابی دیجیتال، بازاریابی موبایل، به‌ویژه بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) و حضور در رسانه‌های اجتماعی تمرکز کنند. مگر اینکه این عملیات را به متخصصان ازجمله مدیر روابط عمومی، مدیر بازاریابی دیجیتال، مدیر رسانه‌های اجتماعی و طراح بسپارید. علاوه بر اینها شما می توانید با راه اندازی یک پیج جدید اینستاگرامی برای رستورانتان و مدیریت پیج اینستاگرام رستوران تا حدود زیادی فروش خود را بالا ببرید.

 

مقاله مرتبط: مدیریت رستوران

 

استخدام افراد نامناسب

اغراق نکرده‌ایم اگر بگوییم کارکنان به‌عنوان ستون فقرات کل ساختار رستوران هستند. همچنین هویت رستوران شما توسط کیفیت غذاهایی که سرآشپز آماده می‌کند تعیین می‌شود. این افراد نقش اساسی در عملکرد رستوران‌دارند، بنابراین قبل از استخدام کارکنان و سرآشپز رستوران عملکرد آن‌ها را با دقت ارزیابی کنید. یکی از کارهایی که می توانید در این زمینه انجام دهید، گوشزد کردن رعایت بهداشت کارکنان رستوران است؛ پس سعی کنید همیشه پاکیزگی را به کارکنان و پرسنل گوشزد کنید.

اشتباهات رستوران داری

عدم توجه به آموزش کارکنان

آموزش کارکنان قبل از آغاز کار دیگر نکته مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد. معمولاً رستوران‌دارها هیجان‌زده شده و عجله دارند تا رستورانشان را هرچه زودتر راه‌اندازی کنند؛ اما همین کار باعث می‌شود در میانه‌ی راه با شکست مواجه شوند. قبل از راه‌اندازی رستوران، یک دوره آموزشی برای کارکنان تنظیم کرده و در آن دوره تمامی جزییاتی را که نیاز است کارکنان نیز بدانند، ذکر کنید.

عدم ثبات کارکنان در ارائه خدمات

یکی دیگر از اشتباهاتی که ممکن است در هنگام بازاریابی رستوران اتفاق بیفتد، نداشتن ثبات کارکنان در ارائه خدمات است. عملکرد کارکنان نباید با عملکرد ماه‌های اول راه‌اندازی رستوران متفاوت باشد. باید به این نکته توجه کرد که مشتریان تنها به امید اینکه غذا و سرویس‌دهی شما همانند ماه‌های اول می‌باشد بازهم به رستوران شما می‌آیند. اگر عملکردتان تغییر کند در این صورت خودتان مشتریان را به سمت رقبا روانه کرده‌اید. پیشنهاد می‌کنیم اگر حتی اشتباهی از کارکنان سر زد آن را با ظرف غذای رایگان یا ارائه تخفیف به مشتریان جبران کنید. باید خاطرنشان کرد که تنها وظیفه‌ی شما تمرکز روی مشتری و رضایت او از غذاها و خدمات شماست.

جذب مشتری برای رستوران ها

عدم انجام عملیات بازاریابی

قاعدتاً برای جشن افتتاحیه رستوران هزینه‌ی زیادی را صرف کرده‌اید. با انجام عملیات بازاریابی مشتریان بیشتری را به رستوران خود کشانده و این هزینه‌ها را جبران کنید. در حقیقت بازاریابی ویروسی به‌تنهایی برای افزایش فروش شما کافی نمی‌باشد، بلکه حضور در فضای دیجیتال نیز ضروری است؛ بنابراین کانال‌های متفاوتی که از طریق آن‌ها می‌توانید برای رستورانتان بازاریابی کنید را بشناسید و شروع به تبلیغ در این فضاها کنید. پس برای اینکه ایده های زیادی در این باره داشته باشید، به شما خواندن مقاله ایده برای افتتاحیه رستوران را پیشنهاد می کنیم.

عدم ثبت رستوران در گوگل

به سایت Google My Business رفته و اطلاعات رستوران را از نقشه گوگل پیدا کنید. زمانی که رستوران شما در نقشه گوگل ثبت شود می‌توانید تمامی اطلاعات مربوط به رستوران ازجمله منو، آدرس حقیقی وب‌سایت رستوران و ساعت‌های کاری را در آن ثبت کنید. حتی با بهینه‌سازی سایت رستوران می‌توانید جز رتبه‌های برتر گوگل باشید. توسط این روش هر زمان که کسب‌وکار شما در فضای آنلاین جستجو شود تمامی این اطلاعات به‌سرعت نمایش داده می‌شوند.

 

ثبت رستورا ن در گوگل

 

در آخر هم امیدواریم که از مقاله اشتباهات بازاریابی رستوران نهایت استفاده را برده باشید و همچنین امید داریم که هیچ وقت این اشتباهات را در بازاریابی رستورانتان انجام ندهید و همیشه موفق و پیروز باشید.

 

مقاله پیشنهادی: پر طرفدار ترین فست فود

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ،۱۴:۰۱:۴۹ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۲ نظر

در باره نویسنده :

۲ نظر

  1. فرهاد مهر ۲۸, ۱۴۰۰ در ۱:۵۰ ب.ظ - پاسخ دادن

    ممنون از مقاله بازاریابی رستورانتون واقعا کمکم کرد

    • Hamin مهر ۲۸, ۱۴۰۰ در ۱:۵۲ ب.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز

      ممنون بابت انرژی مثبتتان

ثبت ديدگاه