۱۰ نمونه از خوشمزه ترین فست فود های دنیا

در دنیای امروز، فست فود ها جای خود را در زندگی روزانه ی مردم باز کرده اند و غذاهای جدید روز به روز به لیست خوشمزه ترین فست فود های دنیا اضافه می شوند. چه کسانی که سرشان گرم کار و زندگی است و وقت غذا درست کردن را ندارند و چه کسانی که فقط دنبال یک وعده ی غذایی خوشمزه هستند، همگی از فست فود ها استقبال می کنند.

با این وجود، لیست این نوع غذاها به قدری گسترده است که انتخاب می تواند برای بسیاری از ما دشوار باشد. پانی که سایتی جهت اطلاع شما از قیمت دونر کباب می باشد، در ادامه این مطلب، برای شما لیستی از خوشمزه ترین فست فود های دنیا را آماده کرده است. پس با ما همراه باشید.

خوشمزه ترین فست فود های دنیا

احتمالا حدس زده اید که اکثر فست فود های مشهور در جهان، متعلق به کشور آمریکا هستند. آمریکا با وجود نیروی کار فراوان که بخشی از آن را مردم مهاجر تشکیل می دهند، جمعیت زیاد و کافی نبودن وقت خانواده ها برای آماده کردن غذا بیشترین میزان زنجیره ی فست فود ها را دارد. با این وجود سعی کرده ایم تا جایی که می توانیم لیست را به شکلی متنوع دربیاوریم و خوشمزه ترین فست فود های دنیا را به شکل زیر ذکر کنیم:

بهترین فست فود های دنیا

1_ ناگت مرغ

این فست فود محبوب جای خود را در منوی رستوران های بسیاری از کشورهای جهان باز کرده است و طرفداران زیادی دارد. در ابتدا، ناگت مرغ توسط یک پروفسور علوم تغذیه در ایالات متحده ی آمریکا تهیه شد. دستور پخت اولیه دچار اشکالاتی بود که مدتی زمان برد تا آن ها را حل کنند و ناگت های مرغ به شکلی دربیایند که امروزه می توانید آن ها را به صورت داغ در رستوران ها سفارش دهید، و یا به صورت یخ زده از فروشگاه تهیه کنید و خودتان آن را سرخ کنید. در آخر هم نیاز نیست مدام از خودتان بپرسید که چگونه فست فود را سالم کنیم؟ زیرا ناگت مرغ به خودی خود سالم و مفید است.

خوشمزه ترین فست فود های جهان

2_ همبرگرهای مخصوص

زادگاه اصلی این فست فود که یکی از محبوب ترین اعضای لیست خوشمزه ترین فست فود های جهان می باشد به صورت دقیق مشخص نیست. معمولا اختلاف است که یا ایالات متحده آمریکا و یا آلمان صاحب اصلی این دستور پخت هستند. ایده ی اولیه ی این ساندویچ از جایی آمد که مردم نیاز داشتند غذای خود را به صورتی که حمل آن دشوار نباشد به مدرسه، دانشگاه یا محل کار خود ببرند. از آن جایی که این غذا باید انرژی مساوی با یک وعده ی غذایی کامل را فراهم می کرد باید از مواد غذایی پر انرژی تری مانند گوشت و مرغ در آن استفاده کرد؛ هرچند که در دسته همبرگر ها، انواع همبرگر رژیمی نیز وجود دارد. شما با خواندن مقاله طرز تهیه همبرگر خانگی به راحتی می توانید در منزل یک همبرگر فوق العاده درست کنید؛ یا اگر تمایل به درست کردن ندارید، می توانید با جستجو در گوگل بهترین همبرگر های تهران را پیدا کنید و یا از این مقاله از سایت م دیدن کنید.

خوشمزه ترین فست فود های جهان

3_ تاکو

این غذای سنتی مکزیکی هم اکنون جای خود را در میان رستوران های فست فود آمریکا و دیگر کشورها نیز باز کرده است. تاریخچه ی این غذا مربوط به زمانی می شود که اسپانیایی ها وارد خاک مکزیک شدند و متوجه شدند که برخی از محلی های یکی از مناطق مکزیک، نان های مخصوصی را با گوشت ماهی پر می کنند و می خورند. البته امروزه دستور پخت تاکو تنها محدود به ماهی نیست و آن را با عنوان گوشت و سبزیجات نیز پر می کنند.

4_ مرغ سوخاری

این غذا که به عنوان بشقاب اصلی در منوی رستوران های چینی استفاده می شود با ورود به قاره ی آمریکا تا حدی تغییر کاربری داده است و تبدیل به یک پیش غذا شده است. یکی از رسم و رسومات چینی ها این است که این غذا را در مراسم هایی مانند جشن عروسی ها سرو کنند.

5_ کیک برنجی سوخاری

کیک برنجی یکی از مواد غذایی مشهور کره ای است که در بسیاری از بشقاب های سنتی این کشور دیده می شود. در حالت عادی و سنتی، از کیک برنجی در سوپ ها و نودل ها استفاده می شود. با گذشت زمان استفاده از این ماده ی غذایی گسترده تر شده است و آن را به صورت سوخاری نیز سرو می کنند.

6_ فلافل

مطمئنا بسیاری از شما این اسم را شنیده اید. فلافل فست فود سالم، مخصوص و پرطرفدار ترین فست فود خاورمیانه است که ریشه در فرهنگ کشور مصر دارد. هرچند دستور پخت این غذا کمی در کشورهای مختلف این منطقه متفاوت است، با این وجود این تفاوت باعث نمی شود که در لیست خوشمزه ترین فست فود های دنیا قرار نگیرد. به طور مثال، برخی از کشور ها آن را در نان پیتا، و سایرین آن را در نان باگت سرو می کنند. اهمیت این غذا در این بود که در پخت آن در گوشت استفاده نمی شد و این موضوع در زمان جنگ، قحطی یا فقر مردم نکته ی بسیار مهمی به شمار می رفت. اگر تمایل دارید می توانید با خواندن مقاله طرز تهیه فلافل خوزستانی یک فست فود عالی را برای خود درست کنید؛ غذایی که افراد قبل از راه اندازی فست فود باید از دستور پخت آن مطلع باشند.

خوشمزه ترین فست فود

7_ چیبورکی

این غذا که به پیراشکی و بورک های امروزی شباهت دارد، در اصل متعلق به روسیه است. البته شهرت این غذا از مرز های روسیه فراتر رفته است و به ترکیه، ایران، اوکراین و سایر مناطق آسیای مرکزی نیز رسیده است و یکی از غذاهای خیابانی مشهور این نواحی به شمار می رود.

بهترین فست فود

8_ خورش کاری

این غذا در سال های ۱۸۶۸ تا ۱۹۱۲ توسط انگلیسی ها از کشور هند وارد ژاپن شد. با گذشت زمان، ژاپنی ها با اضافه کردن مواد غذایی مختلف و تغییر دستور پخت این غذا، آن را به یکی از مشهورترین فست فود های ژاپنی تبدیل کرد. این غذا به دلیل آسان بودن و طعم خوب آن تبدیل به یکی از خوشمزه ترین فست فود های دنیا شده است.

فست فود های جهان

9_ کتی پیچ

یکی از مشهورترین غذاهای خیابانی هندی که ممکن است با سایر غذاهای شبیه به پیراشکی اشتباه گرفته شود کتی پیچ یا کتی رول است. در اصل این غذا کبابی بود که در نان پیچیده شده است. با گذشت زمان و مشهور بودن ایده ی این غذا، بسیاری از کشورها از آن تقلید کردند و آن را به یکی از خوشمزه ترین فست فود های جهان تبدیل کردند.

10_ پیتزا

مشهور ترین دستور پخت ایتالیایی امروزه به یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین فست فود های دنیا تبدیل شده است. نام پیتزا برای اولین بار در قرن دهم و در یکی از متن های لاتین مورد استفاده قرار گرفته است.

فست فود

لیست ما همین جا به پایان می رسد. امیدواریم توانسته باشیم در خصوص خوشمزه ترین فست فود های جهان اطلاعات لازم را برای شما فراهم کرده باشیم. از توجه و همراهی شما متشکریم.

 

مقاله پیشنهادی: بهداشت کارکنان رستوران

۱۴۰۰/۶/۳ ،۰۷:۳۸:۴۷ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۲ نظر

در باره نویسنده :

۲ نظر

  1. مهراد دی ۵, ۱۴۰۰ در ۷:۰۴ ق.ظ - پاسخ دادن

    واقعا این فسفود ها خوشمزه ترین فست فود های دنیا هستن، البته من دوتاشونو نخوردم 🙂
    یکی تاکو و یکی کتی پیچ از دوستان اگه کسی خورده بگه که فست فود خوشمزه ای بنظر میرسن.

    • Hamin دی ۵, ۱۴۰۰ در ۷:۰۵ ق.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز

      بله ما در این مقاله سعی کردیم اسم فست فود های خوشمزه را به شما معرفی کنیم. به شما پیشنهاد می کنیم که حتما تاکو و کتی پیچ را هم امتحان کنید زیرا جزو لیست خوشمزه ترین غذاهای فست فودی دنیا هستند.

ثبت ديدگاه