شعله های کباب ترکی

برای راه اندازی مغازه کباب ترکی نیاز دارید طرز کار و انواع دستگاه کباب ترکی را بدانید تا بتوانید نوع و مدلی را انتخاب کنید که با شرایط کسب و کار و محل کسبتان هماهنگ باشد. یکی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام خرید یا سفارش دستگاه پخت دونر کباب مد نظر داشته باشید، شعله های کباب ترکی، دوام آنها و کیفیت عملکرد آنهاست.

اصلی ترین بخش هر وسیله پخت و پز، پخش حرارتی آن است. چنانچه شعله ها درست و مطلوب کار نکنند، در کیفیت نهایی غذای طبخ شده اثرات ناخوشایندی خواهند گذاشت. برای مثال ممکن است پخت یکنواختی به غذا ندهند (که در خصوص کباب ترکی این مسئله بسیار مهم است). پس به شما پیشنهاد می کنیم تا آخر این مقاله با پانی که سایتی جهت اطلاع شما از قیمت دونر کباب می باشد، همراه باشید

 

شعله های کباب ترکی

 

قبل از هر کاری شما باید از طرز کار دستگاه کباب ترکی مطلع شوید. برای این کار فقط کافی اسا روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید.

 

انواع شعله کباب ترکی

انواع مختلفی از شعله ها وجود دارد که هریک ویژگی های خاص خود را دارند. از مهم ترین آنها، میتوان شعله های ثابت و متحرک، سرامیکی،  تابشی، سفالی و مورد مشهور به شعله ترک را نام برد.

 

ثابت و متحرک

شعله ها در دستگاه های کباب ترکی از نظر قابلیت حرکت به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم می شوند. این یک تقسیم بندی عمده است و می تواند انواع مختلف شعله کباب ترکی را شامل شود. مثلا همه انواعی که از نظر جنس و ساختار باهم متفاوت اند (سرامیکی، سفالی، تابشی و…) می توانند ثابت یا متحرک باشند. دستگاه کباب ترکی را می توانید مطابق نیاز خود به تولیدکنندگان حاذق سفارش دهید. حین سفارش می توانید از تولیدکننده بخواهید شعله دستگاه کباب ترکی را مطابق خواسته شما و از هر نوع ثابت یا متحرکی که مدنظرتان است، قرار دهد.

مزیت شعله متحرک یا ریلی این است که به آسانی روی دستگاه حرکت می کند و به غذای درحال پخت، نزدیک یا از آن دور می شود و این به شما اجازه می دهد حرارت مورد نیاز غذا را در هر مرحله تنظیم کنید و برای برشته کردن نیز از آن کمک بگیرید. شعله متحرک و ریلی معمولا بیشتر مدنظر سفارش دهندگان و خریداران است و آن را بر نوع ثابت ترجیح می دهند. حتی انواع رومیزی دستگاه کباب ترکی، می توانند مجهز به شعله ریلی باشند.

 

 

شعله های کباب ترکی

 

بر اساس جنس و ساختار

شاید حین خرید یا سفارش دستگاه پخت انواع کباب ترکی، از تولیدکننده یا فروشنده درباره شعله سرامیکی، سفالی، گازی یا تابشی بشنوید. هر یک از این انواع آنها ویژگی های خاص خود را دارد. دوام شعله سرامیکی قطعا مناسب است و به عنوان کالایی که سال های سال از آن بهره خواهید برد، توصیه می شود.

جنس صفحه شعله تابشی از سنگ است. شعله ترک صفحه استیل دارد. تفاوت دیگر شعله ترک با تابشی در اندازه است. شعله ترک کوچک تر است اما شعله تابشی نسبتا پهن تر و بزرگ تر است. دقت کنید که در ساخت سفارشی بهترین دستگاه کباب ترکی، می توان تمام این جزئیات را به سفارش مشتری تغییر داد و مثلا اگر اصل دستگاه دارای شعله سراسر سفالی است، می توان شعله سرامیکی را جایگزین آن کرد یا به جای شعله ترک از شعله تابشی استفاده کرد.

 

تعداد شعله کباب ترکی

تعداد شعله های به کار رفته در دستگاه نیز می تواند متغیر باشد. معمولا 4 تا 5 شعله استفاده می شود. به ازای اضافه شدن سیخ ها در صورت وجود قابلیت در دستگاه، شعله ها نیز افزوده می شوند. تعداد شعله های روشن کباب ترکی حین پخت قابل تنظیم هستند و می توانید بر اساس ارتفاع رول کباب ترکی از آن ها استفاده کنید.

 

قیمت شعله کباب ترکی

تا اینجا دانستیم که شعله های دستگاه کباب ترکی اتوماتیک گوناگون اند و جنس و قابلیت های گوناگونی دارند. طبیعی است که قیمت شعله کباب ترکی بر مبنای همه این موارد می تواند تغییر کند. شعله متحرک و ریلی به دلیل این که ساختار بهتر و کارآمدتری دارد قطعا نسبت به نوع ثابت قیمت بالاتری دارد. با توجه به نوسانات بازار نمیتوان قیمت ثابتی برای آن عنوان کرد اما قیمت ها از 500 هزار تومان به بالا است.

 

شعله کباب ترکی

 

هم چنین جنس شعله هر چه باکیفیت تر و بادوام تر باشند، قیمت بالاتری نیز دارد. در هنگام تهیه یا سفارش دستگاه کباب ترکی، به همه جزئیات و قطعات آنها توجه کنید و آن ها را از هرنوعی انتخاب نکنید. سعی کنید که حتما قبل از خرید یک راهنمای خرید دستگاه کباب ترکی را خوانده باشید. دقت کنید که تا حد امکان محصول دارای اعتبار و ضمانت مناسبی باشد. هر مبلغی که برای تهیه شعله دستگاه کباب ترکی می پردازید، بخشی از سرمایه کار شماست و هرچه در آینده کمتر شما را دچار مشکل کند، وقت و پول بیشتری را حفظ کرده اید. اهمیت آن به اندازه اهمیت کیفیت پخت این غذا و نیز جلب و حفظ مشتری است که در آینده کسب و کار شما تاثیری انکارنشدنی خواهد داشت.

 

مقاله مرتبط: انواع کباب

۱۴۰۱/۴/۲۵ ،۱۲:۰۸:۲۹ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۲ نظر

در باره نویسنده :

۲ نظر

  1. مهراد شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۲ ق.ظ - پاسخ دادن

    مرسی از این مقاله مفیدتون

    • Hamin شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۵ ق.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز

      ممنون بابت انرژی مثبتتان

ثبت ديدگاه