راه اندازی مغازه کباب ترکی

از آن جا که معمولا در اغذیه فروشی ها باید قدری تنوع وجود داشته باشد، فست فود هایی که انواع ساندویچ ها را آماده می کنند، اقدام به خرید دستگاه کباب ترکی نیز می کنند تا مشتری های زیادی را با سلایق مختلف جذب کنند و از فضای خود نیز نهایت استفاده را ببرند اما این کسب و کار نیز همانند بسیاری کسب و کارهای دیگر نیاز به طی مراحل و اخذ مجوزهای قانونی دارد. پانی که سایتی برای ثبت سفارش کباب ترکی شماست، در این مطلب شما را ابتدا با این مراحل آشنا می کند و سپس درباره تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز برای راه اندازی مغازه کباب ترکی توضیح خواهد داد.

 

مغازه کباب ترکی

 

یکی از پر رونق ترین کسب و کارها که معمولا خیلی زود جذب سود می کند، دایر کردن مغازه های اغذیه فروشی به ویژه انواع فست فود است. برای داشتن یک کسب و کار پر فروش و پر مشتری، راه اندازی مغازه کباب ترکی توصیه می شود زیرا این غذا با ذائقه های افراد گوناگون هماهنگ است و خصوصا چنانچه واحد تهیه و فروش آن را در محیطی پر تردد راه اندازی کنید، خیلی زود بازگشت سرمایه خواهید داشت و سود فراوانی کسب خواهید کرد.

 

مقاله مرتبط: انواع کباب

 

 

مراحل قانونی راه اندازی مجوز مغازه کباب ترکی و فست فود

پیش از اقدام برای اخذ مجوز راه اندازی مغازه خود باید این شرایط و مدارکِ گواه بر آن ها را داشته باشید:

  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی عدم اعتیاد
  • تکمیل فرم درخواست عضویت
  • اصل و کپی قرارداد اجاره، مبایعه نامه عادی (با پذیرش مسئولیت کیفری و حقوقی به دلیل عدم تطبیق مدارک ارائه شده با موازین قانونی) یا رسمی و یا حکم قطعی الزام تنظیم سند به نام شخص متقاضی از طرف دادگاه
  • اصل و کپی سند مالکیت و پروانه کسب
  • اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه و پشت و روی کارت ملی
  • اصل و کپی کارت پایان خدمت برای آقایان متولد 1338 به بعد
  • 12 قطعه عکس پرسنلی پشت نویسی شده مربوط به سال جاری
  • کسب موافقت نامه از اداره نظارت بر اماکن
  • ارائه سوابق کاربری اداری، تجاری یا کارگاهی واحد صنفی
  • ارائه مدارک مربوط به پرداخت مالیات سال های قبل
  • ارائه ی آخرین مدرک تحصیلی (به استثنای افراد بالای 50 سال، حداقل مدرک تحصیلی برای راه اندازی مغازه کباب ترکی، تحصیلات ابتدایی یا سواد خواندن و نوشتن است).

 

زدن مغازه کبابی

 

 

نکاتی در خصوص اخذ مجوز راه اندازی مغازه کباب ترکی

در ادامه به شما نکاتی درباره اخذ مجوز و مراحل راه اندازی کبابی و مغازه کباب ترکی را گوشزد خواهیم کرد:

● به این منظور که طی مراحل قانونی راه اندازی کباب ترکی بیش از اندازه ی لازم از شما زمان نگیرد، لازم است همه مدارک مورد نیاز را تهیه کنید و سپس برای آغاز مراحل اقدام نمایید.

● برای افراد حقیقی یا حقوقی، صدور پروانه کسب با وکالت نامه غیر قانونی و ممنوع است.

● حضور شخص متقاضی برای تکمیل فرم الزامی است.

● از زمان ارائه درخواست عضویت، حدود 15 روز کاری زمان لازم است تا نظر اتحادیه اعلام شود و پس از موافقت اتحادیه، متقاضی سه ماه زمان دارد تا همه ی مدارک مورد نیاز را فراهم نموده و به اتحادیه تحویل دهد.

● برای انجام بررسی ها و بازرسی ها و تطبیق مدارک، مبالغی از متقاضی دریافت می شود.

 

مغازه کبابی

 

 

هزینه ها و تجهیزات لازم برای مغازه کباب ترکی

چنانچه مالک مغازه هستید، برای راه اندازی کسب و کارتان، نگرانی های کمتری خواهید داشت اما اگر مالک نیستید، باید هزینه رهن و اجاره مغازه را در نظر بگیرید که به محل مورد نظرتان بستگی دارد. در مرحله بعد باید بسته به ابعاد فضا و این که واحد صنفی بیرون بر است یا نیاز به محیطی برای سرو دارد، درمورد دکور، میز و صندلی و سایر وسایل داخلی تصمیم بگیرید. همچنین هزینه هایی چون تابلوی رستوران، سیستم فروش (شامل کامپیوتر، پرینتر، برنامه فروش، کیوسک سفارش گیر و اعلام نوبت) جعبه و پاکت سرو غذا برای انواع بیرون بر و نیز ظروف و وسایل سرو مخصوص برای داخل رستوران لازم است.

خرید تجهیزات مورد نیاز برای خط ساندویچ به علاوه خط کباب ترکی بسته به منویی که قصد ارائه آن را دارید از 8 میلیون تومان تا 250 میلیون تومان متغیر است. (هزینه خط کباب ترکی به تنهایی از 2 تا 120 میلیون تومان متغیر است.) برای راه اندازی مغازه کباب ترکی به صورت اختصاصی، نیاز به دستگاه مخصوص طبخ کباب ترکی دارید که انواع گوناگونی دارد و قیمت های آن نیز متفاوت است. همچنین به یخچال و فریزر مخصوص برای نگهداری مواد غذایی اولیه نیاز دارید. خرید مواد غذایی اولیه برای راه اندازی این کسب و کار را می توانید ابتدا از حجم های کمتر شروع کنید. تهیه کاردهای مناسب و تخصصی برای برش کباب ترکی نیز فوت کوزه گری این کار است!

 

 

مغازه کباب ترکی

 

 

رول آماده کباب ترکی پانی

پیش از راه اندازی مغازه کباب ترکی در نظر داشته باشید که مهارت طرز تهیه کباب ترکی در منزل تا حد زیادی از سایر ساندویچ ها دشوار تر است. چنانچه مراحل آماده سازی کباب ترکی را به صورت دستی در مغازه یا منزل تجربه کرده باشید، این دشواری را نیز به خوبی درک خواهید کرد. برای این کار نیاز به نیروی کار ماهری دارید که قطعا سطح بالاتری از دستمزد را نسبت به نیروی کار عادی مطالبه خواهند کرد. همچنین مبلغ پرداختی شما در بازار برای گوشت متغیر خواهد بود. چه صرفه جویی خوبی در زمان و هزینه نیروی کار رخ خواهد داد وقتی رول های کباب ترکی شما از قبل آماده شده باشد و تنها کار لازم، روشن کردن دستگاه کباب ترکی و طبخ آن باشد.

یکی از شرکت های فعال و دارای سال ها تجربه در زمینه تولید فرآروده های گوشتی با کیفیت فوق العاده، شرکت پانی است. این شرکت برای اولین بار در ایران رول کباب ترکی پانی را در انواع گوناگون تهیه و روانه بازار کرده است. این گوشت ها دارای مجوز معتبر بهداشت هستند. تمامی فرآورده های گوشتی پانی از مواد اولیه تازه و بدون مواد نگهدارنده تهیه می شوند. استفاده از رول کباب ترکی پانی در آغاز راه اندازی مغازه کباب ترکی کمک شایانی به شما خواهد کرد به ویژه که برای هریک از انواع رول، بهترین ادویه کباب ترکی استفاده می شود که طعم منحصر به فرد آن را حفظ کرده و در جلب مشتری بیشتر برای شما موثر خواهد بود.

 

مقاله پیشنهادی: انواع کباب ترکی

۱۴۰۱/۴/۲۵ ،۱۱:۴۹:۵۹ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۲ نظر

در باره نویسنده :

۲ نظر

  1. دیانا شهریور ۲۲, ۱۴۰۰ در ۸:۱۶ ق.ظ - پاسخ دادن

    من خیلی ترس دارم از اینکه سود مغازه کبابی به اندازه دلخواه من نباشه یا مثلا هزینه راه اندازی کبابی زیاد باشه و آموزش شغل کبابی برای من سخت باشه و از پسش بر نیام خلاصه که خیلی دوست دارم راه اندازی کبابی کوچک رو یاد بگیرم. لطفا یه راهنمایی کنید.

    • Hamin شهریور ۲۲, ۱۴۰۰ در ۸:۱۷ ق.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز

      زدن مغازه کباب ترکی سختی های خودش را دارد. به هر حال شما باید شروع کنید و ترس را کنار بگذارید؛ فقط تمرکزتان را برای یادگیری مراحل راه اندازی کبابی بگذارید. در کل به شما خواند این مقاله را قبل از شرو کار کبابی پیشنهاد می کنیم.

ثبت ديدگاه