20 ایده پولساز برای رستوران شما

غذا جزو اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین نیاز‌های بشر به شمار می‌آید. امروزه اما انسان‌ها نگاهی متفاوت به صنعت غذا دارند. از این رو امروزه هزاران و حتی میلیون‌ها کسب و کار در حوزه‌ی غذا در جهان در حال فعالیت هستند. نکته مثبتی که درباره این کسب و کار وجود دارد، رشد پیوسته و مستمر این حوزه است که امکان پیشرفت را فراهم کرده است. با زیاد شدن تعداد رستوران‌ها در سطح شهر‌ها، رقابت در این کسب و کار بسیار تنگاتنگ و شدید شده است. صاحبان این رستوران‌ها برای دیده شدن و پیشرفت، باید چیزی بیشتر از یک وعده غذا به مردم ارائه دهند تا آن‌ها را به سمت رستوران خود جذب کنند. در این مطلب با عنوان « بررسی 20 ایده پولساز برای رستوران شما» بر آن شدیم تا چند ایده برای رستوران به شما پیشنهاد کنیم که با کمک آن‌ها بتوانید در این تجارت خوشمزه موفق عمل کنید.

 

1. رستوران و گالری نقاشی

در این ایده برای رستوران می‌توانید با یک نقاش قرار داد ببندید و به صورت شریکی کار کنید. در این ایده، بازدید‌کننده‌ها برای دیدن تابلوهای نقاشی می‌آیند و در حین بازدید از تابلوها، غذاهای رستوران نیز اشتهای آن‌ها تحریک کرده و پای سفارش غذا می‌کشاند.

 

ایده برای رستوران

 

 

 

2. رستوران و فروشگاه صنایع دستی

در این ایده برای رستوران می‌توانید یک رستوران کوچک با چند غذای ساده تاسیس کنید و در کنار آن اقدام به فروش محصولات دست‌ساز و صنایع دستی کنید. مشتری‌ها می‌توانند علاوه بر خوردن غذا از صنایع دستی نیز دیدن کنند و هنر دست هنرمندان استان‌های مختلف کشور را خریداری کنند به این ترتیب هم غذای لذیذی میل می‌کنند و هم می‌توانند خرید فوق‌العاده‌ای داشته باشند. برای این کار می‌توانید با کسب و کارهای کوچک خانگی قرارداد ببندید که هم خودتان و هم آن‌ها از این ایده پولساز برای رستوران شما بهره ببرید.

 

3. رستوران کودکان

ارزش صنعت تولید مواد غذایی مخصوص کودکان به رقم قابل توجهی رسیده است و انتظار می‌رود که تا پایان امسال نیز به شدت افزایش یابد. با توجه به اینکه کودکان معمولا بد غذا هستند، در این ایده برای رستوران کودکان، دیزاین مخصوص و غذاهایی با ظاهر زیبا و عروسکی اشتهای کودکان را باز می‌کند و آن‌ها را مشتاق خوردن می‌کند. می‌توانید قبل از اجرایی کردن این ایده برای رستوران، غذاها را برای کودکان بستگان و دوستان خود اماده کنید و نظرشان را برای بهبود خدمات ارائه شده بپرسید.

 

4. سرو نان بیگل

نان بیگل به نان‌های حلقه ای شکل و سفتی گفته می‌شود که آن را پیش از طبخ آب‌پز می‌کنند. این نان برای اولین بار در نیویورک به فروش گذاشته شد اما امروزه تقریبا در تمام دنیا شناخته شده است. در این ایده برای رستوران، می‌تواند نان بیگل را هم در کنار غذاهای مختلف سرو کنید و هم به صورت آزاد آن را به فروش برسانید. این نان با توجه به طرفدارانی که دارد درآمد زیاد نصیب رستوران می‌کند، با این حال باید به حجم بالای کار نیز توجه داشته باشید.

 

5. رستورانی برای ماجراجویان

این ایده برای رستوران کاملا متفاوت است. در این رستوران سرآشپز‌ها و مشتریان را با هم به چالش دعوت می‌کنید. سرآشپزها را به طبخ غذاهای جدید و متفاوت تشویق کنید و برای تست، غذا را برای مشتری‌های ماجراجو سرو کنید. مشتری‌های کنجکاوی که مایلند طعم‌های مختلف را تجربه کنند نظر خود را در رابطه با کیفیت غذا اعلام می‌کنند و در صورت تمایل سفارش می‌دهند. در این مدل رستوران می‌توان یک منو ثابت نیز برای افرادی که تمایلی به این سبک کنجکاوی‌ها ندارند طراحی کنید.

 

ایده پولساز برای رستوران

 

 

 

6. رستوران و گلخانه‌ی گیاهان دارویی

امروزه مردم به دنبال سالم‌خوری و مصرف مواد غذایی ارگانیک هستند. با توجه به این که با استفاده از گیاهان دارویی مناسب، دستورالعمل‌های معمولی پخت غذا به طور معجزه آسایی عالی می‌شوند. در این ایده برای رستوران می‌توانید به پرورش گیاهان دارویی بپردازید و از این گیاهان دارویی در چاشنی غذاها و یا به صورت دمنوش استفاده کنید. یکی از مزیت‌های گیاهان دارویی، عدم نیاز به مزارع و زمین‌های بزرگ برای پرورش آن‌ها است. می‌توانید برای اجرایی کردن این ایده پولساز برای رستوران قسمتی از حیاط رستوران را به این کار اختصاص دهید.

 

7. رستورانی با فضای باز و پرورش گیاهان

در این ایده برای رستوران می‌توانید، حیاط رستوران را با کاشتن سبزی‌ها و گیاهان تزئین کنید. از آن جایی که امروزه تکنولوژی‌های زیادی برای کشت محصولات کشاورزی در داخل خانه به وجود آمده‌اند، می‌توانید از باغچه‌های کوچک گوشه‌ی ساختمان رستوران استفاده کنید. ایده‌ای که این رستوران را خاص می‌کند استفاده از سبزی‌هایی است که خودتان در حیاط آن‌ها را پرورش داده‌اید و در کنار غذاها آن‌ها را سرو می‌کنید و یا به عنوان تزئین بشقاب مشتری، استفاده می‌کنید. با این ایده پولساز برای رستوران، مشتری‌ها می‌توانند در فضای باز رستوران بنشینند و از محصولات ارگانیک و پرورش داده توسط شما، سفارش دهند.

 

پولساز ترین ایده برای رستوران

 

 

 

8. خوراکی‌های فاقد گلوتن سرو کنید

برخی از مردم به گلوتن و گندم آلرژی دارند و بیماری سلیاک یا حساسیت نسبت به گلوتن حال آن‌ها را بد می‌کند. این دسته از افراد همیشه باید مواد غذایی فاقد گلوتن را مصرف کنند اما این امکان همیشه وجود ندارد. در این ایده برای رستوران می‌توانید قسمتی از منو یا تمام آیتم‌های منو خود را به طبخ غذاهای فاقد گلوتن و گندم برای این افراد اختصاص دهید.

 

9. کترینگ و رستوران

حضور کترینگ و افراد باتجربه برای برگزاری مراسمات عروسی، جشن‌ها، افتتاحیه و یا حتی مراسمات رمانتیک می‌تواند کیفیت مراسم را تا حد بسیاری افزایش دهد. در این ایده برای رستوران در صورت تمایل به برگزاری این دست از مراسمات می‌توانید خوراکی‌ها را آماده کنید و درآمد عالی از این شغل بدست آورید.

 

10. رستوران و سرویس کترینگ باربیکیو

برنامه ریزی، سفارش دادن، آماده کردن و پخت غذا برای مهمانان کار بسیار زمانبر و دشواری است، سرویس کترینگ باربیکیو این خلاء را پر می‌کند. اگر می‌خواهید در این ایده برای رستوران موفق شوید، باید غذاهای خود را با کیفیت بالایی ارائه دهید.

 

11. نوشیدنی‌های بهشتی

یک ایده برای رستوران پولساز طراحی نوشیدنی‌های خوشمزه و بهشتی در کنار وعده‌های غذایی و میان وعده‌هاست. بسیار پیش می‌آید که مشتری‌ها به خاطر یک آیتم خاص یک رستوران را به پاتوق همیشگی خود تبدیل می‌کنند. چرا نباید آن رستوران، رستوران شما باشد؟! می‌توانید برای اجرایی کردن این ایده پولساز برای رستوران انواع مختلفی از نوشیدنی‌های فصلی را با کمی خلاقیت و ابتکار در فصل‌های مختلف در کنار غذاهای رستورانتان سرو کنید.

 

12. رستورانی با حضور گربه‌های خانگی

اولین کافه با تم گربه در شهر تای پی، تایوان تاسیس شد و امروز در تمام شهرهای جهان شعبه دارد. شما هم می‌توانید با این ایده برای رستوران فضایی مخصوص گربه‌ها طراحی کنید. مشتری‌های شما می‌توانند همراه با دوستان و گربه خود لحظات شادی را در رستوران شما تجربه کنند و در عین حال نوشیدنی و دیگر غذاها را تست کنند. اگر به گربه ها علاقه داشته باشید، این ایده برای‌تان بسیار پولساز خواهد بود. البته پیش از راه اندازی این ایده پولساز برای رستوران، لازم است قوانین و مقررت شهر محل سکونت خود را در این باره بررسی کنید.

 

13. تهیه چیز کیک‌ها و دسرها

اگر یک آشپز ماهر هستید و به خوبی می‌دانید که چگونه باید یک دسر خوشمزه و دلچسب درست کنید، می‌توانید با این پیشنهاد و ایده برای رستوران خود پولسازی کنید. برای اجرایی کردن این ایده پولساز برای رستوران می‌توانید در فستیوال‌ها و نمایشگاه ها شرکت کنید. با این کار علاوه بر افزایش میزان فروش‌تان شاهد افزایش محبوبیت رستورانتان نیز خواهید بود. به یاد داشته باشید مهم‌ترین مسئله در ایجاد موفقیت، کیفیت است. تولید دسرهای با کیفیت، با جذب مشتری همراه خواهد بود.

 

ایده پولساز برای رستوران

 

 

 

14. MobileCube

MobileCube یک پیشنهاد و ایده برای رستوران و کافی‌شاپ پول‌ساز است. بسیار پیش می‌آید که در دنیای تکنولوژی‌ امروزه شارژ برقی گوشی، تبلت، لب‌تاب و حتی پاور بانک‌ها به اتمام می‌رسد. با طراحی رستوران به شکلی که دارای یک بخش جذاب برای شارژ کردن وسایل الکترونیک باشد، می‌توانید مشتری‌ها را به رستوران خود جذب کنید. حالا در فاصله شارژ شدن وسایل ضروری، مشتری‌ها می‌توانند با یک سفارش هیجان انگیز وقت خود را بگذرانند.

 

15. اجرای برنامه‌ی استندآپ و تردستی

یک ایده برای رستوران پولساز، داشتن برنامه‌های استندآپ و دعوت از کمدین‌ها در رستوران است. بسیار پیش می‌آید که بنا به مشغله و مشکلات بی‌شمار روزمره، افراد غرق در روزمرگی‌ها و مشکلات خود می‌شوند. اجرای یک برنامه‌ی کُمِدی در فاصله‌ی بین آماده‌سازی سفارشات یا چند حرکت تردستی، می‌تواند فرصتی برای تغییر روحیه و حال‌و‌هوای مشتری‌ها شود.

 

16. اجرای موسیقی زنده

بسیار پیش آمده که افراد برای گذراندن وقت و استراحت به رستوران می‌روند یکی از راه‌هایی که به افزایش مشتری و جذب آن‌ها می‌انجامد اجرای موسیقی در رستوران است. اجرای موسیقی زنده به عنوان یک ایده برای رستوران پولساز به شمار می‌آید.

 

ایده برای رستوران

 

 

 

17. مواد غذایی ارگانیک

در سال‌های اخیر شاهد افزایش محبوبیت مواد غذایی ارگانیک بوده‌ایم؛ از این رو، راه اندازی یک رستوران که موادغذایی ارگانیک را سرو می‌کند می‌تواند یک ایده پولساز برای رستوران به شمار آید. در سطح شهر رستوران‌های مختلفی هستند که به ارائه‌ی انواع غذاها می‌پردازند. اما اگر شما یک رستوران تاسیس کنید که تنها به ارائه و فروش غذاهای ارگانیک اختصاص داشته باشد، برای مشتری‌ها جذابیت بیشتری خواهد داشت و مسلما مشتریان زیادی جذب خواهید کرد.

 

18. رستورانی مخصوص ورزشکاران و تناسب اندام

یک ایده برای رستوران پول‌ساز، ترکیب شغل برنامه ریزی غذایی و مربی تغذیه است. یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که مواد غذایی مورد نیاز ورزشکاران و بدن سازان را آماده کنید و در این رستوران سرو کنید. در این ایده پولساز برای رستوران می‌توانید با انجمن‌های سلامت و تناسب اندام آشنا شوید و در عین حال با مراکز تناسب اندام و باشگاه‌ها نیز در ارتباط باشید، بدون شک می‌توانید با این ایده مشتری‌های بسیاری جذب کنید.

 

ایده پولساز برای رستوران

 

 

 

19. پرورش ماهی در آکواریوم رستوران

برای راه اندازی یک مکان برای پرورش ماهی به سرمایه اولیه زیادی نیاز است. اما بعد از این که یک سیستم کاری عالی برای خود راه اندازی کردید، حسابی سود خواهید کرد. برای کاهش این هزینه‌ها ابتدا با یک آکواریوم شروع کنید و به طبخ غذاهای دریا بپردازید. در این ایده پولساز برای رستوران، مدتی بعد، اگر ماهی‌های مناسبی پرورش دهید و مشتری‌ها از غذاهای دریایی شما استقبال کنند می‌توانید تعداد آکواریوم‌ها را افزایش دهید و حتی جداگانه ماهی‌ها را به فروش برسانید.

 

20. تهیه سس‌‌ها

اگر تاکنون سس درست کرده باشید می‌دانید که این کار بسیار زمانبر است. می‌توانید در این ایده برای رستوران چند سس متفاوت اما فوق‌العاده درست کنید. با طراحی این سس و فروش به سایر رستوران‌ها و اغذیه‌سراها می‌توانید درآمد بالایی کسب کنید. اگر سس‌های با کیفیتی تهیه کنید، طولی نمی‌کشد که برند تجاری‌تان بر سر زبان‌ها خواهد افتاد.

 

سخن پایانی

درآمد رستوران تقریبا مهم‌ترین موضوع در رستوران‌داری است. ملموس‌ترین و اولین شاخصی که میزان موفقیت یک مدیر رستوران را مشخص می‌کند میزان درآمد یا سود رستوران است. به همین دلیل بسیاری از مدیریت رستوران های داخل کشور با تلاش برای افزایش فروش رستوران و به کار‌گیری روش‌های مختلف جذب مشتری سعی در افزایش سود رستوران خود دارند. در این مطلب سعی کردیم با نگاهی متفاوت به رستوران‌داری و این تجارت پر رقیب، چندین ایده برای رستوران به شما ارائه دهیم که در عین کاربردی بودن بتواند پول‌ساز نیز باشد. اگر در این مورد، نظر یا پیشنهادی دارید حتما در بخش دیدگاه‌ها، آن را با ما در میان بگذارید.

۱۴۰۱/۸/۱۱ ،۰۷:۳۲:۴۱ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه