آشنایی با انواع سبک طراحی رستوران

امروزه یکی از هیجان انگیز‌ترین تفریحات ایرانی‌ها، این است که غذاها و نوشیدنی‌های مختلف و جدید را در انواع مختلف سبک طراحی رستوران ها، در کنار دوستان و خانواده‌هایشان تجربه کنند.

همین تغییر در فرهنگ و عقیده‌ی مردم باعث شده این کسب و کار بسیار پرطرفدار شود و تعداد زیادی رستوران در نقاط مختلف شهر‌ها تاسیس شود.

اولین دغدغه‌ی افرادی که قصد راه اندازی رستوران را دارند معمولا انتخاب سبک دکوراسیون رستوران است.

اگر شما هم قصد تاسیس رستوران و یا تغییر دکوراسیون رستوران خود را دارید، پیشنهاد میکنم این مطلب را با عنوان معرفی سبک‌های مختلف طراحی رستوران از دست ندهید.

معمولا رستوران‌های خانوادگی با رنگ‌های ملایم و رستوران‌هایی که جامعه هدفشان جوانان است، از رنگ‌های شاد و جیغ در طراحی داخلی رستوران استفاده می‌کنند.

آشنایی باسبک طراحی رستوران

معرفی انواع سبک های طراحی رستوران

علاوه بر طعم غذا که باعث ایجاد خاطره‌ای ماندگاری در ذهن مشتریان می‌شود، طراحی دکوراسیون رستوران اولین نکته‌ای است که به چشم افراد خواهد خورد و در خاطر ثبت می‌شود.

تقریبا تمام مشتریان بر این باورند حتی اگر رستورانی طعم غذا و کیفیت مطلوبی نیز داشته باشد اما از ظاهر زیبا و پاکیزه‌ای برخوردار نباشد شانسی برای دوباره مراجعه کردن به آن وجود ندارد.

طراحی داخلی رستوران کلید جذب و حفظ مشتری‌ها‌ست. یک طراحی جذاب رهگذران را به ورود ترغیب کرده و باعث ماندگاری آن‌ها در رستوران می‌شود.

در ادامه به بررسی انواع سبک طراحی رستوران می‌پردازیم و شما را با طیف وسیعی از انواع سبک دکوراسیون رستوران آشنا می‌کنیم.

سبک دکوراسیون و طراحی رستوران

  • سبک طراحی رستوران ایرانی

سبک طراحی رستوران ایرانی سنتی دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و متفاوت با سایر سبک‌ها است.

در طراحی رستوران سنتی باید از مصالح و وسایل متناسب با رستوران سنتی استفاده کرد.

از نمونه این وسایل می‌توان به هنرهای دستی چوبی مانند منبت کاری‌های زیبا، استفاده از سنگ و کاشی کاری‌های سنتی با طراحی‌های سنتی و قدیمی و همچنین استفاده از معرق‌کاری‌ها اشاره کرد.

سبک طراحی رستوران ایرانی

  • طراحی رستوران مدرن

ایجاد نورپردازی ایده‌آل و مناسب، استفاده از مبلمان و صندلی‌های مدرن و رنگ‌بندی مناسب از مهم‌ترین نکاتی است که باید در سبک طراحی رستوران مدرن مورد توجه قرار داد.

سبک طراحی رستوران مدرن

  • سبک طراحی رستوران کلاسیک

نظم، تقارن و تعادل از ویژگی‌های سبک دکوراسیون رستوران کلاسیک به شمار می‌رود. این سبک به سبک سلطنتی و تجمل گرایی دوران روم و یونان باستان معروف است.

استفاده از رنگ‌ها و متریال طبیعی در فضا و استفاده از تزیینات بی‌شمار در فضا به طوریکه در تضاد با سبک مینیمال باشد همگی جزو سبک طراحی رستوران کلاسیک به شمار می‌روند.

انواع سبک طراحی رستوران

  • طراحی رستوران صنعتی

طراحی تجهیزات و فضای کار در سبک طراحی رستوران صنعتی از مهم‌ترین بخش‌ها در رستوران صنعتی به شمار می‌رود.

در طراحی سبک دکوراسیون رستوران صنعتی اگر اصول و استانداردها به درستی رعایت شوند، باعث بهره‌وری بالا و استفاده بهینه از نیروی انسانی و فضای موجود خواهد شد و پروسه پخت و پز و آماده سازی غذاها به بهترین صورت ممکن پیش خواهد رفت.

  • سبک طراحی رستوران عربی

سبک طراحی رستوران عربی یکی از زیر مجموعه‌های طراحی رستوران سنتی و ترکیبی از سبک‌های طراحی رستوران مراکشی، مدیترانه‌ای و اسلامی است.

دیزاین این سبک دکوراسیون رستوران با قالی‌های پشمی، اکسسوری‌های پرزرق و برق، بالش‌ها، دونده‌های راهرو و پرتاب‌ها باعث خلق یک فضای عربی جذاب می‌شود.

در رستوران عربی، می‌توان از صندلی‌های عربی و نیمکت‌ها به همراه بالشتک‌های کف استفاده کرد و فضایی صمیمی و دوستانه در رستوران خلق کرد.

سبک طراحی رستوران عربی

  • طراحی رستوران چینی

در سبک طراحی رستوران چینی رنگ‌ها بسیار تاثیرگذارند، تا حدی که هر رنگ مفهومی مخصوص به خود دارد.

استفاده از اکسسوری‌های چینی برای تزئین دیوارها، به کار‌گیری چوب و برنز، گل داودی، ارکیده‌ها، فانوس‌ها، نقاشی‌های با شکوه چینی، کوسن‌های ساتن با گلدوزی، درخت‌های کوتوله، بامبو، شمع، ظروف چینی همگی باعث تجلی مفهوم سنت‌های کهن در طراحی رستوران چینی می‌شوند.

کانسپت و طراحی سبک رستوران تعیین کننده نوع دکوراسیون انتخابی شما است.

  • طراحی رستوران در فضای باز

در شهرهای شلوغ که بیشتر جمعیت در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند، وقت گذرانی به همراه صرف غذا در محیط‌های باز و سرسبز به یکی از علاقه‌های مردم تبدیل شده است.

امروزه به دلیل تراکم ساختمان‌ها در شهرهای بزرگ امکان ایجاد فضاهای باز برای همه رستوران‌ها امکان پذیر نیست، به همین علت می‌توان از فضای پشت بام برای این کار استفاده کرد.

منظره بی‌نظیر شهر در ارتفاع یکی از مزیت‌های این خلاقیت است که می‌تواند مشتری‌های زیادی را برای شما جذب کند.

سبک طراحی رستوران در فضای باز

  • فضای مشترک در رستوران‌ها

درچندین سال گذشته استقبال مردم از فضاهای باز و مشترک برای صرف غذا طراحان دکوراسیون رستوران را به این سمت سوق داد که امروزه مردم ترجیح می‌دهند در کنار صرف غذا با یکدیگر تعامل داشته باشند.

بنابراین ایجاد فضایی باز با میزهای بزرگ و مشترک غذا خوری در رستوران‌ها که مشتری‌ها بتوانند در زمینه‌های مختلف گفت و گو کنند. حتی با هم بازی‌های گروهی انجام دهند می‌تواند منجر به افزایش مشتری‌ها شود و حتی آن‌ها را برای مدت طولانی‌تری در رستوران شما نگه دارد.

خلاق باشید و از عناصر متمایز منطقه خود در دکوراسیون داخلی رستوران بهره ببرید.

معرفی سبک های طراحی رستوران

کلام پایانی

سبک طراحی رستوران معمولا بر اساس سلیقه شخصی و سنت‌های محلی انجام می‌شود.

در هر حال فرقی نمی‌کند چه سبکی را برای طراحی انتخاب می‌کنید، مولفه‌های اصلی یک طراحی جذاب در تمام سبک‌ها یکسان بوده و فقط در جزئیات و سبک و سیاق با یکدیگر متفاوت هستند.

اگر شما هم در زمینه‌ی سبک‌های مختلف طراحی رستوران ایده‌ای دارید، باعث افتخار ماست که آن را با ما به اشتراک بگذارید.

۱۴۰۱/۸/۱۱ ،۰۷:۳۲:۳۹ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه