اصول دکوراسیون و طراحی رستوران کلاسیک

دکوراسیون و طراحی رستوران، نقش بسیار مهمی در افزایش مشتری و جلب رضایت مشتری‌ها دارد. رستوران کوچک باشد یا بزرگ، باید به گونه‌ای طراحی شود که در عین حال که بتواند پاسخگوی مشتریان و نیازهای آن‌ها باشد، باعث حفظ مشتری‌ها و افزایش تعداد آن‌ها نیز شود. سبک دکوراسیون رستوران کلاسیک دقیقا قطعه‌ی گم شده‌ی پازل موفقیت رستوران‌ها است.

از نگاه بسیاری از صاحب‌ نظران در حیطه‌ی طراحی داخلی سبک کلاسیک تقریبا همیشه یک برگ برنده محسوب می‌شود. زیرا که این سبک هرگز از مد نمی‌افتد و در عین حال همواره لوکس و ظریف به نظر می‌آید.

در این مطلب سعی داریم در ارتباط با طراحی رستوران کلاسیک صحبت کنیم. اگر شما هم قصد راه‌اندازی یا بازسازی رستوران خود به سبک دکوراسیون رستوران کلاسیک را دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اصول طراحی رستوران کلاسیک

داشتن یک برنامه از طراحی کلی و نحوه چیدمان آیتم‌های مختلف در مورد مکان، اندازه و نحوه قرارگیری میز و صندلی‌ها کمک کننده است.

 

طراحی رستوران کلاسیک چگونه است؟

کلاسیک هنری است که با پایبندی به سنت‌های گذشته، خود را با زندگی امروزی نیز هماهنگ کرده است. اگر چه این سبک برگرفته از کشورهای اروپایی است اما در کشورهای آسیایی از جمله ایران نیز طرفداران بسیاری دارد.

برای دکوراسیون رستوران کلاسیک گام اول کسب اطلاعات لازم در زمینه‌ی اصول طراحی رستوران و پس از آن رفتن به سراغ طراحان و ایده‌های طراحی دکوراسیون رستوران است.

طراحی رستوران کلاسیک علاوه بر دیزاین فضای داخلی، شامل طراحی منو، سبک خدمات و غذاها نیز می‌شود؛ در واقع سبک طراحی که به کار می‌گیرید معرف حال و هوای رستوران و فضای داخلی آن است.

سبک طراحی رستوران کلاسیک بر اساس نظم، تقارن و تعادل است که مربوط به آرمان‌های امپراتوری یونان و رم می‌شود.

برای طراحی دکوراسیون رستوران کلاسیک باید هماهنگی، دقت زیاد و ظرافت بسیاری داشت. همه‌ی این اصول را باید از ابتدا و از کوچکترین بخش‌ها تا آخرین و پیچیده‌ترین جزئیات به صورت کاملا دقیق، درست و ظریف پیش برد.

البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که دیزاین رستوران کلاسیک بیشتر مربوط به گزینه‌هایی می‌شود که برای رستوران‌های لاکچری از آن‌ها استفاده می‌شود. زیرا این سبک از طراحی به فضای بیشتری نیاز دارند و باید برای اجرای آنها هزینه بیشتری را نیز در نظر گرفت.

نحوه چینش و طراحی رستوران کلاسیک

 

اصول طراحی و دکوراسیون رستوران کلاسیک

سبک کلاسیک با ویژگی‌های منحصر به فردش هرگز از مد نمی‌افتد، همیشه لوکس و ظریف به نظر می‌رسد و فضای اشرافی و سلطنتی را در رستوران ایجاد می‌کند.

عنصر اصلی در سبک کلاسیک، استفاده از نقطه کانونی در مرکز رستوران است که اطراف آن با تعادل بصری شکل می‌گیرد، به عنوان مثال یک آکواریوم به همراه میز و صندلی منطبق بر فضا در دو طرف آکواریوم که به ایجاد نقطه کانونی و مرکزی و تقارن فضا کمک می‌کنند.

نمای آکواریوم را می‌توان با سنگ‌های طبیعی و جزئیات منحصر به فرد دکور کرد. برای این کار رستوران‌ها باید علاوه بر توجه به طعم غذا به طراحی دکوراسیون رستوران نیز به عنوان اولین نکته‌ای که به چشم مشتری‌ها خواهد آمد توجه کنند.

 

  • رنگ‌ها در سبک طراحی رستوران کلاسیک

پالت رنگی در طراحی دکوراسیون رستوران کلاسیک اغلب از طبیعت الهام گرفته می‌شود. این رنگ‌ها اکثرا زیبا و آرامش بخش‌اند.

رنگ‌هایی مثل: بژ، کرم، خاکستری، طلایی، هلویی، نقره‌ای، زیتونی و قرمز که باعث می‌شوند فضای رستوران سرشار از حس و حال خوب ومثبت شود.

همچنین می‌توان در طراحی دکوراسیون رستوران کلاسیک از انواع مختلفی از رنگ‌های تنالیته زرد، انواع آبی‌ها، سبزها، قهوه‌ای، رنگ‌های مات مانند خاکستری، قرمز مایل به صورتی و انواع تناژهای سفید استفاده کرد.

تنها نکته‌ای که باید به آن دقت کرد این است که، تمامی رنگ‌ها باید آرام، متین، نرم و گرم باشند و نیز به ایجاد حس صلح طلب، دنج و آرامش بخش در فضای رستوران کمک کنند.

دکوراسیون و طراحی رستوران کلاسیک

 

  • کف و سقف در طراحی رستوران کلاسیک

طراحی سقف باید با سایر قسمت‌های رستوران هماهنگ باشد و از نظر استراتژیک طراحی آن باید به گونه‌ای باشد که گویی ادامه طراحی سایر نقاط رستوران است.

سقف بیشتر در رنگ تنالیته سفید و سایه‌هایی از آن طراحی می‌شود. رنگ‌های فیلی، کرم و شیری مثال‌هایی از آن‌ها هستند.

گچ‌‌کاری نیز از عناصر و المان‌های محبوب و ضروری در دکور سقف به سبک کلاسیک است.

متریال مورد استفاده در کف نیز در سبک کلاسیک به طور معمول شامل پارکت، لمینت و چوب در انواع و اقسام آن می‌باشد.

 

  • تاثیر اکسسوری‌ها در سبک دکوراسیون رستوران کلاسیک

در دکوراسیون رستوران کلاسیک می‌توان برای تزئین فضا از گلدان‌های بزرگ، شمع، لوستر و تابلوهای مجلل استفاده کرد.

تاثیر اکسسوری در طراحی رستوران کلاسیک

 

  • استفاده از گیاهان در چیدمان رستوران کلاسیک

گیاهان در ایجاد فضای آرامش‌بخش و دل‌نشین تاثیر بسزایی داشته و سبب شادابی و آرامش بصری محیط می‌شوند.

اما لازم است قبل از خرید، حتما به نحوه مراقبت از گیاهان و فضای مناسب نگهداری از آنها توجه کنید. در صورتی که گیاهان درستی انتخاب کنید، می‌توانید از آنها به عنوان راهی آسان و مقرون به‌صرفه برای تکمیل دکوراسیون خود بهره ببرید.

 

اصول طراحی مبلمان در طراحی رستوران کلاسیک

در طراحی رستوران کلاسیک نحوه چیدمان مبلمان و نوع مبلمان اهمیت خاصی دارد. نحوه چینش مبلمان در این سبک رستوران به مشتری فضای خصوصی بیشتری می‌دهد.

مبل مناسب در طراحی رستوران کلاسیک باید ظریف، ساده و با دقت انتخاب شود. سبک کلاسیک از شلوغ کاری، ازدحام و شتاب زدگی پرهیز می‌کند.

بهترین رنگی که برای مبلمان در دکوراسیون رستوران کلاسیک استفاده می‌شود، رنگ‌های خنثی است.

رنگ‌های سبز روشن، زیتونی، طلایی، کرم و بژ نیز از جمله کاربرد‌ی‌ترین رنگ‌ها به شمار می‌آیند. این موضوع بیشتر به رنگ حاکم در فضای رستوران شما وابسته است.

چیدمان و طراحی رستوران کلاسیک

 

سخن پایانی

به یاد داشته باشید برای داشتن یک کسب و کار پر رونق باید خلاقیت و سلیقه جامعه‌ی هدف را به عنوان دو عنصر مهم تحت کنترل داشته باشید. در مطلب طراحی رستوران کلاسیک سعی کردیم مهم‌ترین مولفه‌ها‌ی موثر در دکوراسیون رستوران کلاسیک را برای شما برشماریم.

امیدواریم که برای شما مفید بوده باشد. ممنونیم که تا انتهای مطلب با ما همراه بودید.

۱۴۰۱/۸/۱۱ ،۰۷:۳۲:۳۷ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه