طرز تهیه سوپ جو قرمز به شکل رستورانی به همراه نکات

از جمله سوپ‌های پرطرفدار ایرانی می‌توان به سوپ جو اشاره کرد. سوپ جو قرمز از انواع سوپ جو میباشدکه در اکثر رستوران‌ها به عنوان پیش غذا سرو می‌شود. این سوپ به دلیل وجود ویتامین‌ها و مواد معدنی که در آن وجود دارد یک غذای کامل است.در این مطلب با طرز تهیه سوپ جو قرمز آشنا خواهید شد.

این سوپ پر فایده و خوش‌مزه را می‌توانید درتمام ایام سال به ویژه در فصل سرد برای خانواده به عنوان یک غذای کامل تهیه کنید. پخت سوپ جو بسیار آسان است و قطعا با چند بار پختن سوپ جو قرمز در منزل می‌توانید با سوپ‌های خوش رنگ و لعاب موجود در رستوران‌ها رقابت کنید.
در ادامه با ما همراه باشید تا با مواد لازم و طرز تهیه سوپ جو قرمز آشنا شوید.

 

این سوپ را میتوان در کنار انواع غذاها برای مثال کنار انواع کباب سرو کرد.

 

مواد لازم برای تهیه سوپ جو قرمز

 

جو پوست کنده یک پیمانه متوسط

سینه مرغ نصف یک سینه کامل

هویج یک عدد متوسط

پیاز دو عدد متوسط

رب گوجه فرنگی دو قاشق غذا خوری

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

زردچوبه و روغن مایع به اندازه کافی

لیمو ترش یک عدد

جعفری مقدار کمی برای تزیین

 

مراحل پخت و طرز تهیه سوپ جو قرمز

 

مرحله یک

اولین مرحله برای تهیه سوپ جو قرمز این است که حتما از چند ساعت قبل جو را بخیسانید. حتی بهتر است جو را از شب قبل بخیسانید تا به خوبی خیس بخورد و راحت‌تر پخته شود. پس از گذشت این مدت جو پوست کنده را به همراه چند لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید.

البته در زمان پخت جو باید حواستان به قابلمه باشد و هر چند وقت یکبار جو را هم بزنید تا ته نگیرد. حدود یک ساعت زمان نیاز است تا جو به تنهایی روی حرارت ملایم بپزد تا نرم شود و لعاب بیندازد.

 

طرز تهیه سوپ جو قرمز

 

مرحله دو

در ادامه سینه مرغ را به همراه یکی از پیازها و کمی ادویه زردچوبه و آب داخل یک قابلمه کوچک بگذارید تا بپزد و بعد ریش ریش کنید و کنار بگذارید.

 

مرحله سه

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و با کمی روغن مایع در یک قابلمه‌ای که برای تهیه سوپ در نظر گرفته‌اید روی حرارت بگذارید و ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع به آن اضافه کنید. پیاز را تفت دهید تا نرم و شفاف شود. توجه داشته باشید که باید از روغن کمی در این مرحله استفاده کنید زیرا زیاد بودن روغن باعث می شود سوپ شما چرب شود.

 

مرحله چهار

پس از اینکه پیاز نرم شد، هویج ها را به صورت نگینی ریز خرد کنید و به پیاز تفت داده شده اضافه کنید و چند دقیقه با پیاز تفت دهید. کمی زردچوبه و فلفل سیاه و ادویه دلخواه به پیاز و هویج اضافه کنید. یک دقیقه دیگر مواد را تفت دهید تا با ادویه‌ها یکدست شوند سپس آن‌ها را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

 

مرحله پنج

سینه مرغ پخته و ریش ریش شده را به قابلمه حاوی پیاز و هویج اضافه کنید و کمی تفت دهید تا مواد یکدست شوند و قطعات مرغ هم کمی سرخ شوند. در این مرحله رب گوجه فرنگی را هم اضافه کنید و خوب تفت دهید تا کاملا سرخ شود. سرخ کردن رب گوجه فرنگی باعث می شود طعم و رنگ سوپ در پایان پخت عالی شود.

 

مرحله شش

در این مرحله جو که از قبل روی حرارت ملایم پخته شده است را به باقی مواد داخل قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید سوپ با حرارت بسیار ملایم حدود یک تا یک و نیم ساعت دیگر بپزد و جا بیفتد.

 

مرحله هفت

یک نکته مهم در طرز تهیه سوپ رستورانی این است که هر چقدر با حرارت ملایم تری و زمان بیشتری بپزد خوشمزه‌تر خواهد شد. در ۵ دقیقه پایانی پخت سوپ، جعفری را خرد کنید و روی سوپ بریزید. پس از اضافه کردن جعفری دیگر در قابلمه را نگذارید زیرا باعث بدرنگ شدن جعفری می‌شود. در ۱۵ دقیقه پایانی پخت سوپ نمک و فلفل آنرا اندازه کنید، می‌توانید آب لیمو ترش را هم در این مرحله اضافه کنید یا اینکه پس از کشیدن سوپ در کنار آن سرو کنید.

 

طرز تهیه سوپ جو

 

 

نکاتی برای لعاب ‌دار شدن سوپ جو قرمز

 

برای اینکه سوپ جو شما لعاب دار شود باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

• از جو مناسب برای سوپ جو استفاده کنید: اصلا از بلغور جو یا جو پرک برای پخت این سوپ استفاده نکنید زیرا علاوه بر اینکه لعاب کمتری دارند، روی ظاهر سوپ هم تاثیر منفی می‌گذارند. برای پخت این سوپ بهترین گزینه جو پوست کنده است که اگر به مدت طولانی روی حرارت ملایم بپزد لعاب خوبی به سوپ می‌دهد.

• با استفاده از رشته به سوپ لعاب بدهید: اگر برای پخت سوپ زمان کمی دارید و نمی‌توانید منتظر بمانید تا سوپ لعاب بیندازد، می‌توانید برای لعاب دادن به سوپ از رشته سوپ ورمیشل استفاده کنید. توجه داشته باشید که حتما رشته ورمیشل را پودر یا خیلی ریز خرد کنید و نکته مهم دیگر که باید در نظر داشته باشید این است که مقدار کمی رشته ورمیشل اضافه کنید زیرا اگر بیش از حد رشته ورمیشل اضافه کنید سوپ شما خیلی سریع سفت می‌شود.

 

سخن پایانی
قطعا با رعایت کردن این نکات و انجام دادن تمام مراحل یک سوپ جو قرمز عالی خواهید داشت. همین الان درست کنید و میل کنید، نوش جان .

۱۴۰۰/۱/۱۵ ،۱۱:۵۱:۵۴ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه