اصول طراحی تابلوی سر در رستوران

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که نصب تابلو سر در رستوران و فست فود اهمیت چندانی ندارد و همین که بر روی تابلو نام مغازه درج شود کافی است.

در صورتی که دنیای تبلیغات، بسیار پیچیده است و باید از ابزارهای مختلفی برای سبقت از رقبا استفاده کرد.

خصوصا اگر بخواهید قبل از اینکه مشتریان پا به ستوران تازه تاسیس شما بگذارند به صورت کاملا شناخته شده مطرح شوید، می‌بایست یک تابلو تبلیغاتی زیبا و درخور توجه داشته باشید.

در این مطلب قصد داریم درباره‌ی طراحی سر در رستوران  صحبت کنیم.

پس اگر به تازگی قصد تاسیس یک رستوران را دارید و یا می‌خواهید باعث ایجاد تغییری در کسب و کارتان شوید و مشتری‌های بیشتری جذب کنید، پیشنهاد می‌کنم این مطلب را از دست ندهید.

 

طراحی تابلوی سر در رستوران

یکی از روش‌های تبلیغاتی برای کسب درآمد، تابلو سر در رستوران‌هاست.

 

تابلوی سر در رستوران

قبل از هر چیزی ابتدا باید بدانیم تابلوی سر در رستوران چیست؟ و وجود آن چه اهمیتی دارد؟

برخی از افراد خوردن غذا در بیرون از خانه را نوعی تفریح می‌دانند.

برخی دیگر نیز به دلیل مشغله‌ها‌ی روزانه، وقت کافی برای تهیه غذای خانگی ندارند و ترجیح می‌دهند از غذاهای آماده استفاده کنند.

همان طور که می‌دانید تعداد فست‌فودها و رستوران‌ها در سطح شهر بسیار زیاد است و انتخاب بهترین میان ان‌ها کاری بسیار دشوار است.

اگر شما بتوانید بهترین تابلوی سر در رستوران را طراحی کنید قطعا در جذب مشتری موفق‌تر از بسیاری دیگر از رقبا خواهید بود

بد نیست بدانید طبق بررسی‌ها و نظر‌سنجی‌های انجام شده، وجود تابلو و طراحی سر در رستوران اغلب یکی از بهترین و موثرترین روش‌های جذب مشتری، به شمار می‌آید.

هر کسب کاری جهت مطرح شدن و معرفی خدمات خود به مشتریان نیازمند تبلیغات در رسته‌های مختلف است که یکی از مهمترین آن‌ها تبلیغات محیطی و طراحی تابلوی سر در رستوران تاثیر‌گذار و مرتبط با صنف خود می‌باشد.

 

طراحی تابلوی سر در رستوران

واقعیت این است که افراد امروزه بیش از گذشته به سلامت جسم خود اهمیت می‌دهند.

به همین دلیل نیز خیلی کم پیش می‌آید پا به مکان‌هایی بگذارند که هیچ شناخت قبلی از آن، ندارند، نام و برندشان را هیچگاه نشنیده‌اند و از کیفیت مواد غذایی طبخ شده در ان بی‌اطلاع‌اند.

هرمغازه‌ای با هر فعالیتی برای شناخته شدن و محبوبیت به یک تابلو سردر خوب نیاز دارد.

برای بسیاری از کسب و کارها در صنایع مختلف، طراحی تابلو ورودی نقش عمده‌ای در ترغیب مشتریان برای قدم گذاشتن به داخل دارد.

تابلو رستوران‌ها و کافه‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما هنگام طراحی سر در رستوران رستوران، ملاحظات منحصر به فردی وجود دارد. نکاتی که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

سبک قلم در تابلو

سبک قلم به کار رفته در طراحی سر در رستوران می‌تواند در مورد سبک غذاها و نوشیدنی‌هایی که ارائه می‌دهید چیزهای زیادی بگوید.

به عنوان مثال، یک فونت شکسته‌ی روان برای City Café می‌تواند خبر از سرو کیک‌های خونگی و قهوه بو داده شده محلی را به مشتر‌ی‌ها بدهد.

رنگ های گرم و یک فونت قدیمی می‌تواند  برای یک خانواده سنتی جالب باشد. یک علامت سیاه و سفید استیل با فونت‌های نرم و بدون زاویه‌ی تیز نیز می‌تواند از یک تجربه‌ی با کیفیت و مدرن خبر دهد.

نورپردازی درخشان

نورپردازی تابلوها به اندازه‌ی نورپردازی رستوران حائز اهمیت است.

نورپردازی در طراحی تابلو فست فود باید به گونه ای باشد که در تمام ساعات شبانه روز باعث تبلیغ کار شما شود.

به طور مثال در تابلو لاس وگاسی از لامپ های بزرگ و بدون فیلتر استفاده می‌شود، اما در تابلوهای چلنیوم از لامپ های ال ای دی و اس ام دی استفاده خواهد شد.

 

ایجاد جو و فضای منحصر‌به‌فرد

طراحی تابلوی سر در رستوران باید علاوه بر نشان دادن سبک غذاهای سرو شده در رستوران، به مشتری‌ها اطلاعاتی درباره جو و استایلی که می‌توانند در محیط شما تجربه کنند هم بدهد.

رستوران شما فضایی پر‌جنب و جوش و سرگرم کننده دارد یا دنج و صمیمی است؟ آیا بهتر است در رستوران شما قرارهای کاری برگزار کرد یا به دلیل فضای رمانتیکش برای قرار‌های عاشقانه مناسب است.

استفاده از رنگ‌های جذاب

بهترین رنگ برای رستوران و برای طراحی سر در رستوران و فست فود رنگ‌های گرم هستند. برخی از رنگ‌ها اشتها آورند و بکارگیری آن‌ها در تابلو نتیجه بی‌نظیری را به همراه خواهد داشت.

در هنگام طراحی تابلوی سر در رستوران بهترین کار این است که خودتان را به جای مشتری بگذارید و تلاش کنید تا تابلویی را طراحی کنید که با اغلب سلیقه‌ها همخوانی داشته باشد.

 

طراحی سر در رستوران

امروزه انواع تابلو سر در مغازه به سرعت از نظر ایده‌های نو و تکنولوژی در حال پیشرفت می‌باشد.

 

کنتراست رنگی

ایجاد کنتراست رنگی باعث می شود که تابلو جلوه ای دیگر پیدا کند. دو تابلو را در برابر چشمان خود تصور کنید. در طراحی تابلوی اول از رنگ سفید و سیاه استفاده شده و در تابلوی دوم از رنگ سفید و زرد.

کدام یک برای شما ایجاد جذابیت می کند؟

معنی کنتراست رنگ در طراحی تابلوی سر در رستوران این است، باعث جلب توجه و رونق هر چه بیشتر کسب و کار شما خواهد شد.

 

درج تصویر و لوگو

شما می‌توانید برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر در طراحی تابلوی سر در رستوران اقدام به چاپ برخی از غذاها یا المان‌هایی که اختصاصا برای رستوران هستند بر روی تابلو کنید.

 

تابلوی تمیز و نو

استانداردهای کمال‌گرایانه برای همه صنایع حیاتی است اما در مورد خدمات غذایی اهمیت بیشتری دارد.

مشتریان اگر گمان کنند که شما درباره‌ی نظافت و مرتب بودن رستوران خود حساسیتی ندارید، به سرعت قید رستوران شما را می‌زنند.

چگونگی طراحی و نظافت تابلو بالای درب رستوران و طراحی رستوران اولین نشانه‌هایی است  که بازدید کننده از طریق آن عملکرد شما در رستوران را قضاوت می‌کند.

 

محل نصب مناسب

اگر محل مناسبی را برای نصب تابلو در نظر بگیرید گام مهم دیگری در جذب مشتری برداشته اید. بهترین محل برای نصب تابلو دقیقا بر سردر مغازه است. زیرا هر چه تابلو به محل نزدیک‌ر باشد مشتری راحت تر شما را پیدا خواهد کرد.

 

تفاوت طراحی تابلوی سر در رستوران و فست فود

وجود یک تابلوی مدرن و باکیفیت علاوه بر اینکه می‌‌تواند راهنمای خوبی برای مخاطبان باشد؛ می‌تواند لوگو و نام تجاری کسب و کار را نیز در ذهن‌ها، ماندگار سازد.

رستوران‌ها دارای محیطی رسمی‌تر نسبت به فست فودها هستند. به همین دلیل نوع طراحی تابلوی رستوران باید چهارچوب مشخص‌تر و قواعد محکم‌تری نسبت به تابلوی فست فودها داشته باشد.

اما خلاقیت و نوآوری در طراحی تابلو فست فود بیشتر از رستوران می‌تواند خود را نشان دهد.

یکی دیگر از مهم‌ترین تفاوت‌های طراحی تابلوی سر در رستوران و فست فود در تفاوت رنگ‌ها است.

از آن جایی که رستوران محیطی رسمی‌تر دارد باید در انتخاب رنگ دقت بیشتری کرد، زیرا باید تابلو در عین زیبا بودن، لوکس هم باشد.

اما در طراحی تابلوی سر در فست فود‌ها معمولا از رنگ‌های گرم، پر جنب و جوش و البته جسورانه بیشتر استفاده می‌شود.

 

اصول طراحی تابلو سر در رستوران

تابلو سر در رستوران باید از جنس مواد با کیفیت باشد تا بتوان چندین سال از آن استفاده کرد.

 

کلام پایانی:

در جهان تبلیغات یک اصل مهم وجود دارد و آن هم استفاده از ابزارهای مختلف به منظور ایجاد زیبایی و جلب توجه مشتریان است. در نگاه اول طراحی سر در رستوران می‌تواند نظر مخاطبان را جذب و یا حتی دفع کند.

اگر به عنوان صاحب یک کسب و کار خوشمزه بتوانید در کنار طراحی سر در رستوران کیفیت غذاها را نیز بالا ببرید قطعا باعث رونق در کسب و کار خود خواهید شد و رقبا را از میدان به در می‌کنید.

۱۴۰۲/۹/۲۱ ،۰۹:۵۱:۴۲ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه