کاربردی‌ترین وسایل آشپزخانه رستوران

خرید کاربردی‌ترین وسایل آشپزخانه رستوران اغلب چالش‌برانگیز‌ترین قسمت راه‌اندازی رستوران به شمار می‌آید. چرا که این تجهیزات معمولا قیمت بسیار بالایی دارند و هرینه‌ی گزافی را در ابتدای کار به صاحب کسب و کار تحمیل می‌کنند.
با این حال نباید فراموش کرد که اگر قصد راه اندازی و فعالیت در رستوران را دارید طبیعتا باید ابزار و وسایل مناسب آن را نیز تهیه کنید تا ایمنی، کارایی و بهداشت محیط رستوران حفظ شود. نادیده گرفتن این امر و کم کاری در این زمینه، منجر به نابودی کسب و کار خواهد شد.
در این مطلب با عنوان کاربردی‌ترین وسایل آشپزخانه رستوران قصد داریم کاربردی‌ترین تجهیزات رستوران
را به شما معرفی کنیم. پس اگر قصد راه‌اندازی یک رستوران صنعتی را دارید و یا مایلید تجهیزات رستوران خود را تعویض کنید پیشنهاد می‌کنم این مطلب را از دست ندهید.

 

کاربردی ترین وسایل اشپرخانه صنعتی

قبل از خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی با وسواس زیادی دستگاه را بررسی کنید و از عملکرد آن و شیوه تمیز کردن قطعات آن اطلاع حاصل کنید.

 

 

کاربردی‌ترین وسایل آشپزخانه رستوران

نظم و ترتیب اولین اصل در یک آشپزخانه است. قبل از خرید لوازم آشپزخانه ابتدا فضای مورد نظر را بررسی کرده و به صورت فرضی، جای لوازم ضروری را مشخص کنید.
پس از این کار، می‌توانید با دید باز اقدام به خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی کنید، این در حالی است که محل قرار گیری هر کدام را از قبل مشخص کرده‌اید.
اگر فضای آشپزخانه قناسی و یا شکل نامتعارفی داشته باشد، می‌توانید برخی از لوازم را به صورت سفارشی تهیه کنید تا مناسب با آشپزخانه شما طراحی شوند.
بعضی‌ها تصور می‌کنند، وسایل آشپزخانه خانگی را می‌توان به جای تجهیزات صنعتی به کار گرفت. این در حالی است که تجهیزات آشپزخانه صنعتی با وسایل آشپزخانه خانگی بسیار متفاوت است و آن‌ها به دلیل قدرت موتور و اندازه کوچک‌تر دستگاه نمی‌توانند کارایی دستگاه‌های صنعتی را داشته باشند.
وسایل آشپزخانه خانگی توان استفاده روزانه و ساعات کار زیاد را ندارند و مناسب آشپزخانه‌های صنعتی نیستند.
پس بهتر است به جای متوصل شدن به این مدل راهکار‌ها و متحمل شدن هزینه‌های گزاف تعمیرات، یک بار با چشم باز اقدام به بررسی کاربردی‌ترین تجهیزات رستوران کنید.

 

وسایل آشپزخانه رستوران

لوازمی که به سادگی تمیز نمی‌شوند و یا عملکرد ضعیفی دارند موجب اتلاف نیروی کار در آشپزخانه می‌شوند.

 

کاربردی‌ترین وسایل آشپزخانه رستوران

خرید وسایل آشپزخانه صنعتی کاری به شدت هیجان‌انگیز اما دشوار است. شما باید تمام وسایل و تجهیزات اشپزخانه از بهترین کفپوش آشپزخانه صنعتی گرفته تا تک تک اجزا و وسایل برقی را با نهایت دقت انتخاب و خریداری کنید.

خرید مناسب و باکیفیت کاربردی‌ترین وسایل آشپزخانه رستوران موجب صرفه جویی در مصرف انرژی شده و هزینه‌های آتی جهت تعمیرات و سرویس را کاهش می‌دهد.
یکی دیگر از وسایل کاربردی رستوران چاقوها هستند. برای اشنایی با انواع چاقوی صنعتی آشپزخانه می توانید روی ان کلیک کنید. در ادامه برخی از ضرور‌ترین و کاربردی‌ترین تجهیزات رستوران را به شما معرفی می‌کنیم.

اجاق‌ها:

اجاق از وسایل اصلی موجود در آشپزخانه است.
انتخاب اجاق گاز می‌تواند یک فرآیند طولانی باشد، به همین دلیل مهم است که بدانیم باید به دنبال چه چیزی هستیم.
یکی از راه‌های صرفه جویی در مصرف انرژی آشپزخانه‌های صنعتی استفاده از گازهای بزرگ چند شعله القایی است.
این تجهیزات می‌توانند با محدود کردن میزان گرما، انرژی بیشتری را برای ظرف طبخ غذا متمرکز کنند.
در آشپزخانه‌های صنعتی نباید از گازهای خانگی معمولی استفاده کنید این امر بسیار هزینه بر و غیر اقتصادی است.
قبل از خرید حتما مارک‌های مختلف‌، ضمانت نامه‌ها و توافق نامه‌های خدمات مختلفی را که شرکت تولید کننده برعهده دارد را بررسی کنید.
اگر قصد تاسیس رستوران کباب ترکی, را دارید، باید به سراغ دستگاه کباب ترکی بروید که انواع مختلف تک سیخ و دو سیخ و رومیزی آن در بازار عرضه می‌گردد.

 

تهویه:

آشپزخان‌های تجاری می‌توانند محیطی ناخوشایند و شلوغ برای کار باشند.
یک سیستم تهویه کنترل جریان هوا و کنترل دما در آشپزخانه تجاری می‌تواند این مشکل را حل کند و فضایی سالم و تمیز ایجاد کند.
توجه به چهار فاکتورمیزان جریان حجم هوا، فشار استاتیک، بازده انرژی و اندازه آشپزخانه می‌تواند در انتخاب یک تهویه مناسب موثر باشد.

 

پیشخوان‌ها و تخته‌های برش:

میزهای آماده ، پیشخوان ها و سطح برش برای آشپزخانه رستوران ضروری است. پرسنل آشپزخانه دائماً از آن‌ها برای انواع مختلف کارهای آماده سازی استفاده می‌کنند.
برای پیشخوان های شمارنده، فولاد ضد زنگ و برای تخته‌های برش‌، پلاستیک بهترین انتخاب است.

 

مهم ترین وسایل اشپزخانه رستوران

برخی ممکن است تصور کنند چون تجهیزات آشپزخانه صنعتی در دید مستقیم مشتری‌ها نیستند می‌توان از خرید آن‌ها صرف‌نظر کرد.

 

 

ماشین‌های ظرفشویی صنعتی:

یکی از کاربردی ترین تجهیزات رستوران ، ماشین ظرفشویی است. ماشین های ظرفشویی صنعتی دارای محفظه عایق گرما و حرارت هستند و می توانند میزان حرارت آب تنظیم شده را در وضعیت ثابت نگه دارند.
استفاده از نیروی انسانی نمی تواند جایگزین ماشین های ظرفشویی صنعتی در کترینگ‌ها شود.

فریزر و یخچال فریزر:

برای تازه نگه داشتن غذا در بیشترین زمان ممکن یخچال‌ها و فریزر‌ها از کاربردی‌ترین تجهیزات رستوران به شمار می‌آیند.
یخچال‌های صنعتی در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید و عرضه شده و باید با توجه به متراژ فضا و حجم کار، یخچال مناسب را انتخاب کرد.
یخچال و فریزر صنعتی مصرف انرژی بیشتری نسبت به مدل‌های خانگی دارند. با این حال برای آشپزخانه‌های صنعتی بسیار با‌صرفه بوده و ضامن حفظ کیفیت مواد غذایی خواهند بود.

 

گریل‌های سازگار با محیط زیست

گریل از تجهیزات پر‌مصرف و همیشه روشن رستوران‌هاست که انرژی بسیاری مصرف می‌کند.
گریل‌های جدید و به اصطلاح سازگار با محیط زیست، نسل جدید گریل های صنعتی هستند که جایگزین گریل های پر‌مصرف قدیمی شده‌اند. نسل
ویژگی انحصای گریل‌های سازگار با طبیعت در زمان بندی برای خاموشی توسط سنسور است.
استفاده از آخرین فناوری های روز دنیا در تولید لوازم و تجهیزات آشپزخانه صنعتی منجر به استفاده بهینه و صرفه جویی در مصرف انرژی شده و کاهش هزینه های مصرفی را به دنبال خواهد داشت.

 

سینک ظرفشویی

به طور کلی ، برای تأمین الزامات بهداشتی و ایمنی، حتما به سینک ظرفشویی نیاز خواهید داشت.
سینک ظرفشویی‌ها در اندازه های گوناگونی ارائه می‌شوند و می توانند به آشپزخانه تنوع دهند.

 

کاربردی ترین تجهیزات رستوران

مهم‌ترین و با‌ارزش‌ترین تبلیغ برای رستوران‌ها و بیرون‌برها، تبلیغ توسط مشتریان است که از کیفیت غذا تعریف می‌کنند.

 

کلام پایانی

خرید تمام وسایل ضروری برای آشپزخانه صنعتی اصلا کار راحتی نخواهد بود. برای برآورد تمام نیازهای تجهیزات رستوران لازم است یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید و انرژی زیادی را صرف کنید.
فراموش نکنید قبل از هرگونه خرید، ابتدا چیدمان کلی فضا را در نظر بگیرید و کالا‌ها را از وجه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهید. تا کاربردی‌ترین وسایل آشپزخانه رستوران را خریداری کنید.

۱۴۰۲/۹/۲۱ ،۰۸:۵۵:۵۷ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه