ادویه پاسترامی چیست و چطور تهیه میشود ؟

در دنیای امروز ادویه‌های ترکیبی مختلفی برای پخت غذاها وجود دارد. این مواد ترکیبی باعث می‌شود هر وعده غذایی با یک طعم خارق‌العاده تجربه شود. کاربرد انواع ادویه در پخت و پز متفاوت است و در تمامی موارد از آن‌ها استفاده نمی‌شود.

ادویه پاسترامی یکی از بی‌نظیرترین‌ها است که با استفاده از آن طعمی خاص را تجربه خواهید کرد. اگر دوست دارید یک طعم ویژه را تجربه کنید پانی به شما طرز تهیه ادویه پاسترامی را پیشنهاد می‌کند. برای آشنایی با کاربرد ادویه پاستارمی و نحوه درست کردن آن این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

 

ادویه پارستامی چیست

 

ادویه پاسترامی چیست؟

پاسترامی یک ترکیب جذاب از چند ادویه خوشبو و خوش‌طعم است. از این ترکیب برای طعم‌دار کردن بسیاری از غذاها استفاده می‌شود. مقدار هر موادی که در این ادویه وجود دارد مشخص است، اما شما با توجه به سلیقه غذایی خود می‌توانید مقدار هر کدام را تغییر دهید.

بخاطر ماندگاری طولانی مدت این طعم‌دهنده می‌شود در حجم بیشتر آن را درست کرد. فقط باید توجه کنید که آن را در جای خشک و تاریک بگذارید. این ادویه را می‌توانید تا 3 الی 6 ماه نگه‌داری کنید.

 

مواد اولیه ادویه پاسترامی

ادویه پاسترامی را با ترکیب و مقادیری که در این قسمت وجود دارد می‌توانید درست کنید.

 

ادویه پارستامی

 

در برخی از دستورالعمل‌ها موادی که در ادامه معرفی می‌شوند هم به ترکیبات بالا اضافه خواهند شد. شما هم با توجه به ذائقه خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

• چوب دارچین: 2 عدد
• جوز هندی: 1 عدد
• فلفل قرمز: 2 قاشق غذاخوری
•  دانه‌های رازیانه
• دانه‌های خردل قهوه ای

 

ترکیب ادویه‌های گفته شده یک چاشنی به یاد ماندنی را برای انواع غذا به همراه می‌آورد. مقادیر گفته شده در این جدول را می‌توانید با توجه به میزان استفاده و نیاز خود تغییر دهید. بعد از تهیه مواد اولیه نوبت به یادگیری طرز تهیه ادویه پارستامی می‌رسد. در ادامه با نحوه آماده کردن آن آشنا می‌شوید.

 

"</p

طرز تهیه ادویه پاسترامی

بذر گشنیز و دانه‌های خردل زرد را درون یک تابه خشک روی حرارت متوسط به مدت 3 دقیقه قرار دهید تا تفت بخورند. با این کار عطر آن‌ها را استشمام خواهید کرد. سپس دانه‌های تفت خورده را درون ظرفی دیگر ریخته و اجازه دهید تا سرد شوند.

حالا آن‌ها را با هاون یا دستگاه آسیاب، خرد کنید. توجه کنید که مواد باید بافتی شبیه به شن نسبتا درشت داشته باشند. در این مرحله مواد دیگر را به دانه‌ها اضافه کنید و آن‌ها را باهم مخلوط نمایید.
با طرز تهیه ادویه پاسترامی آشنا شدید و می‌توانید آن را در غذاهای خود بریزید و از طعم بی‌نظیرش لذت ببرید.

این نکته بسیار مهم را فراموش نکنید: باید اجازه دهید تا بذرها کاملا سرد شوند سپس با مواد دیگر مخلوط کنید. اگر زمانی که داغ هستند آن‌ها ترکیب کنید ادویه به دست آمده به شکل گوله گوله درآمده و حالت خمیری به خود می‌گیرد.

 

کاربرد ادویه پاستارمی

ادویه پاستارمی یک ترکیب همه فن‌حریف است. از آن می‌توان در اکثر غذاها استفاده کرد و یک طعم به یاد ماندنی را به ارمغان آورد. بهتر است دقیق‌تر اشاره کنیم که این ادویه را می‌شود در چه غذاهایی استفاده کرد.
اصلی‌ترین کاربرد ادویه پاستارمی در طعم‌دار کردن گوشت گاو است. حتی برای تهیه سوسیس کالباس خانگی هم از این ادویه استفاده می‌شود. این ترکیب با انواع ماهی و میگو، استیک، همبرگر، مرغ طعمی متفاوت را به همراه دارد. همچنین در تهیه سس‌ها هم می‌توانید این ادویه خاص را استفاده کنید.

 

افرادی که گیاه‌خوار هستند هم برای طعم دادن سیب‌زمینی، قارچ، هویچ، ذرت و… می‌توانند پارستامی بریزند.
مقدار مصرفی برای هر کیلوگرم گوشت 30 گرم ادویه است. برای تهیه سوسیس و کالباس نیمی از ادویه‌های آن را حذف کرده و پاسترامی بریزید.

 

جمع بندی
ادویه یکی از پرکاربردترین چاشنی ها برای هر نوع خورش، برنج، خوراک و کبابی است. به جای خریدن ادویه های حاضری می توانید این ادویه های پرمصرف را در خانه تان درست کنید.

در این آموزش از پانی طرز تهیه ادویه پاسترامی را با شما به اشتراک گذاشتیم، ممنون که تا انتها این مقاله با ما همراه بودید.

۱۴۰۲/۳/۱ ،۱۲:۵۳:۴۷ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه