طرز تهیه فلافل عراقی برای 4 نفر

بدون شک فلافل یکی از غذاهای محبوب در خاورمیانه است. این غذای لذیذ دستور پخت‌های مختلفی دارد اما عرب زبان‌ها کمی متفاوت‌تر درست می‌کنند. برای مثال طرز تهیه فلافل عراقی با طرز تهیه فلافل ترکی تفاوت‌های زیادی دارد. ماده اصلی‌ای که ماهیت این غذا حساب می‌شود نخود است.

فلافل‌ها را می‌توانید از فست‌فودی‌ها یا به صورت نیمه آماده از فروشگاه‌ها تهیه کنید. اما برای تجربه یک طعم متفاوت و بی‌نظیر بهتر است آن را در منزل آماده کنید.

در این مطلب پانی شما را به صرف یک فلافل عراقی بسیار خوشمزه دعوت می‌کند.

 

"</p

طرز تهیه فلافل عراقی

در ادامه مواد لازم برای پخت یک فلافل به‌ یاد‌ماندنی را مشاهده خواهید کرد:

مواد لازم
نخود 300 گرم
باقلای بدون پوست 1 لیوان
پیاز 2 عدد متوسط
سیر 4 حبه
سیب‌زمینی (دلخواه) 1 عدد
گشنیز 2 قاشق مربا خوری
آرد سوخاری 1 قاشق مربا خوری
زیره، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر پیاز به مقدار لازم
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

مراحل پخت فلافل عراقی

ابتدا باید مواد اصلی آن را آماده کنید. برای گرفتن نفخ نخود بهتر است آن را از یک روز قبل خیس کرده و چند بار آب آن را عوض کنید. همچنین باقلا را هم از 12 ساعت قبل خیس کنید. در زمان استفاده، نخود و باقلا را آبکشی کرده و اجازه دهید تا آب اضافه آن خارج شود.

حالا برای مخلوط کردن مواد به چرخ‌گوشت یا غذاساز نیاز دارید. مواد (نخود، باقلا، پیاز، سیر و سیب‌زمینی) را درون دستگاه بریزید. پس از روشن کردن دستگاه باید صبر کنید تا مواد باهم میکس شده و خمیری یکدست مشاهده کنید. استفاده از چرخ‌گوشت خمیر یکدست‌تری از مواد را می‌دهد.

 

حالا خمیر بدست آمده را درون ظرفی ریخته، ادویه‌ها و باقی مواد بجز روغن را به آن اضافه و مخلوط کنید.

پس از یکی شدن تمامی مواد یک تابه عمیق را روی شعله گذاشته و داخل آن را روغن بریزید. بجای تابه از شیرجوش هم می‌توانید استفاده کنید. برای خوب سرخ شدن و طلایی شدن فلافل، باید مقدار قابل توجهی روغن استفاده کنید تا گلوله‌های آماده شده در آن شناور شوند.

تا داغ شدن روغن از مایه آماده شده بردارید و با کمک دست آن را گرد کنید یا از قالب‌های آماده مخصوص این کار کمک بگیرید. از داغ بودن روغن مطمئن شوید و توپک‌های درست شده را داخل روغن بریزید. با استفاده از قاشق حسابی توپک‌ها را هم بزنید تا کاملا سرخ شوند.

حالا یک دستمال کاغذی روی ظرف موردنظر قرار دهید تا روغن اضافه فلافل‌ها را بگیرد. بعد از اینکه مواد کامل سرخ شدند، بهتر است برای خارج کردن آن‌ها از یک کفگیر سوراخ‌دار کمک بگیرید تا روغن آن گرفته شود.

در آخر می‌توانید این غذای لذیذ را با یک سس مخصوص، خیارشور، گوجه و سیب‌زمینی سرخ کرده سرو کنید. اگر به‌دنبال یک سس خاص برای این فلافل عراقی بی‌نظیر هستید پیشنهاد ما این است که از طرز تهیه سس عربی غافل نشوید.

 

 فلافل عراقی

بیشتر بخوانبد: طرز تهیه فلافل اهوازی

 

نکات لازم در طرز تهیه فلافل عراقی

• مواد باید تا حدی مخلوط شوند که امکان فرم‌دهی داشته باشند.
• سیب‌زمینی برای جلوگیری از وا رفتن مواد در طرز تهیه‌ی فلافل عراقی استفاده می‌شود. اگر دوست ندارید می‌توانید آن را حذف کنید و آرد سوخاری را کمی بیشتر بریزید.
• برای نرم‌تر شدن مایه می‌توانید کمی آب داخل دستگاه روی مواد بریزید.
• استفاده از جوش شیرین و بیکینگ پودر هم توپک‌های پف‌دارتر و تردتری را به شما می‌دهد.

 

در این مقاله از پانی با طرز تهیه فلافل عراقی ومراحل پخت آن آشنا شدید. این غذای بسیار خوشمزه را درست کنید و از طعم آن لذت ببرید. چنانچه سوالی دارید در قسمت نظرات بنویسید تا شما را راهنمایی کنیم.

۱۴۰۲/۱۲/۲۷ ،۰۷:۲۵:۵۷ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه