طرز تهیه جوجه کباب شالتو

اگر از طعم تکراری جوجه کباب زعفرانی خسته شده­‌اید، این­بار کباب شالتو را امتحان کنید.

این کباب در واقع از برش­های نواری مرغ به همراه مواد میانی تشکیل شده است؛ که به صورت رول شده سرو می­شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با طرز تهیه کباب عربی شالتو آشنا شوید.

 

مواد اصلی لازم برای 4 نفر

مواد لازم برای تهیه کباب شالتو

مواد فیلینگ (داخلی)

_ پیاز تفت داده شده: 100 گرم

_ گردو خرد شده: 100 گرم

_ سیر له شده: 30 گرم

_ رب انار: 2 قاشق غذا خوری

_ قارچ: به مقدار لازم

مواد لازم برای سس

کره: 100 گرم

زعفران دم کرده: به مقدار لازم

آب لیمو ترش: به مقدار لازم

طرز تهیه کباب شالتو

برای تهیه جوجه کباب شالتو به فیله مرغ نیاز داریم. اگر از سینه مرغ استفاده می کنید، آن را به  صورت نوار­هایی که باریک نباشند، برش دهید.

از شب قبل گوشت مرغ را با زعفران مزه دار می­کنیم تا طعم و رنگ زعفران را به خود بگیرد. در مرحله بعدی، پیاز را خلالی خرد می­کنیم و به آن نمک و فلفل را اضافه می­کنیم.

در این مرحله پیاز خلالی را ماساژ می­دهیم تا به اصطلاح اشک پیاز دربیاید. پیاز خلالی شده و مقداری پوست لیمو (زست لیمو) را به مرغ اضافه کرده و کمی با دست ماساژ می­دهیم تا طعم‌­ها به خورد هم بروند. این ترکیب را به مدت سه ساعت در یخچال استراحت می­‌دهیم.

در این فاصله مواد میانی رول­‌ها را آماده می­‌کنیم. برای این کار یک پیاز را نگینی کرده و حرارت می­‌دهیم تا سبک شود. در ادامه به آن سیر له شده، فلفل دلمه‌­ای نگینی، قارچ خرد شده را اضافه کرده و تفت می‌­دهیم.

بعد از آن­که مواد کمی حرارت دیدند، گردو خرد شده را اضافه کرده و پس از تفتی مختصر، رب انار را به مواد داخل تابه اضافه می­‌کنیم. نمک و فلفل نیز به اندازه لازم ریخته و حرارت را خاموش می­‌کنیم. در این مرحله مواد میانی رول­‌ها آماده شد.

مقاله مرتبط: طرز تهیه جوجه ترش

طرز تهیه کباب شالتو

آماده سازی رول­‌های مرغ

پس از گذشت سه ساعت، گوشت مرغ کاملا مزه­‌دار شده است. آن­ها را از یخچال خارج کرده و تک به تک روی صفحه کار قرار می­‌دهیم. بهتر است برای آماده سازی کباب شالتو کمی نوار­های مرغ پهن شوند.

برای این کار می­‌توانید از بیفتک کوب یا سه انگشت دست خود استفاده کنید و کمی فیله یا نوار­های مرغ را عریض‌­تر و نازک­‌تر کنید. یک لایه نازک روی هر تکه مرغ گذاشته و با کمک قاشق آن را پهن

می­‌کنیم.

دقت داشته باشید که مواد میانی را زیاد نگذارید، چون هنگام رول کردن بیرون می­‌ریزد. سپس نوار­های مرغ را از بالا به سمت پایی جمع می­‌کنیم. این کار را برای تمامی نوار­ها و یا فیله‌­های مرغ طعم دار شده انجام می­‌دهیم.

پس از پایان رول کردن مرغ‌­ها، می­توانید آن­ها را سیخ زده و در تابه با کمی کره و روغن سرخ کرده یا روی زغال کباب کنید. این رول­‌ها را می­‌توان به صورت تک به تک نیز داخل تابه سرخ کرد و به عنوان فینگر فود استفاده نمود.

سس کباب شالتو

برای طرز تهیه سس عربی این غذا در یک تابه مقداری کره ریخته و بگذارید تا ذوب شود. قبل از جوشیدن کره حرارت را خاموش کرده و زعفران دم کرده و مقداری آب لیمو ترش تازه را به آن اضافه کنید.

اگر به طعم سیر علاقه دارید می­توانید کمی پود سیر به این سس اضافه کنید تا طعم سس سیر بگیرد. اضافه کردن سیر دلخواه است و در دستور اصلی وجود ندارد. پس از پخت کامل کباب­ها، آن ها را داخل ظرف سرو بچینید و از این سس خوشمزه روی آن بریزید و از تجربه طعم جدید و بی نظیر کباب شالتو لذت ببرید. نوش جان

برای آشنایی با سایر دستور­های غذایی جدید و حرفه­‌ای به سایت پانی سر بزنید.

۱۴۰۲/۱۰/۲۵ ،۱۵:۱۶:۴۶ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه