طرز تهیه کباب موهامورا مرحله به مرحله  

یک پیشنهاد خوشمزه و جدید برای وعده ناهار می­‌تواند، کباب موهامورا باشد. این کباب اصلیتی لبنانی دارد و با یک سس خوشمزه درست می‌­شود.

در واقع این غذا بسیار شبیه به کباب کفتا است اما به دلیل استفاده از سس موهامورا، طعم تازه و متفاوتی دارد. در ادامه این مطلب با طرز تهیه مرحله به مرحله این غذا آشنا می­شوید.

 

مواد لازم برای 5 الی 6 نفر

  • گوشت چرخ­‌کرده مخلوط گوسفند و گوساله : 500 گرم
  • پیاز رنده شده و آب گرفته: 2 عدد متوسط
  • سس موهامورا: نصف لیوان
  • دارچین:  1 قاشق چای­خوری
  • جعفری:  2 قاشق غذا­خوری
  • نمک و فلفل:  به مقدار لازم

مواد لازم برای سس موهامورا

مواد لازم کباب موهامورا

طرز تهیه سس موهامورا

برای تهیه این غذای لبنانی، ابتدا باید سس مخصوص را آماده کنیم. برای این کار، گردو­ها را داخل کاسه ریخته و روی آن آب سرد بریزید تا کمی خیس بخورد. حبه­‌های سیر را پوست بکنید و خرد کنید و در هاون با مقداری نمک بکوبید و حسابی له کنید.

فلفل­های پاپریکا یا دلمه‌­ای را وسط نصف کنید وسط آن­ها را تمیز کرده و روی سینی فر قرار دهید. اجازه دهید فلفل­ها در دمای فر کبابی شوند. این کار را می‌­توانید روی شعله گاز هم انجام دهید.

دقت داشته باشید که برای روش دوم، فلفل­‌ها را نصف نکنید و به صورت درسته آن­ها را روی شعله گاز کبابی کنید. بعد از کبابی شدن، پوست روی فلفل­‌ها را بکنید.

برای مرحله بعدی آماده سازی سس، پیاز را چهارقسمت کرده، سپس فلفل کبابی، سیر له شده با نمک، گردوی خیس خورده، زیره سبز آسیاب شده و رب انار را داخل غذا ساز ریخته و به خوبی مخلوط کنید.

بین کار درب غذاساز را باز کرده و مواد را زیر و رو کنید. در آخر روغن زیتون را اضافه کرده و چند ثانیه مجدد مواد را مخلوط کنید. در این مرحله سس موهامورا آماده است و از آن می­‌توانید در تهیه کباب موهامورا استفاده کنید.

 

طرز تهیه کباب موهامورا

پس از آماده سازی سس، به سراغ طرز تهیه کباب لبنانی می­رویم. برای این منظور گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز رنده شده بدون آب و ادویه و جعفری ساطوری شده خوب ورز دهید.

سس موهامورا را به گوشت اضافه کرده و مجدد مخلوط کنید. از مایه گوشت چانه­‌هایی به اندازه یک نارنگی برداشته و در دست به آن شکل لوله‌­ای دهید. این کار را تا تمام شدن مایه گوشت انجام دهید.

برای شکل مجلسی­‌تر میتوانید از سیخ چوبی نیز کمک گرفته و گوشت­‌ها را سیخ بزنید. کباب­‌های شکل گرفته را به مدت نیم تا یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا خود را بگیرد.

بعد از گذشت زمان لازم، کباب­ها را داخل تابه و با کمی روغن سرخ کنید. در انتها این کباب­‌ها را در کنار برنج می‌توانید سرو کنید. نوش جان.

برای دیدن سایر دستور­های غذایی جدید و متنوع، سایر مطالب سایت پانی را مطالعه کنید.

 

کباب موهامورا

 

نکات و مراحل پخت کباب موهامورا

  • برای تهیه سس موهامورا اگر از گردوی بیشتری استفاده کنید، سس شما غلیظ و چرب­‌تر خواهد بود. در این دستور می­‌توانید مقدار گردو را دو برابر کنید.
  • توجه داشته باشید که برای این غذا گوشت چربی کمی داشته باشد.
  • اگر سس اضافه آمد، داخل شیشه تمیز ریخته و با درب بسته در یخچال نگه­داری کنید و برای تهیه کباب موهامورا لبنانی در وعده‌­های بعدی استفاده کنید. البته بهتر است سریع‌­تر باقی­مانده سس را مصرف کنید.
  • به جای فلفل دلمه‌­ای قرمز و پاپریکا می­‌توانید از فلفل پیکیلو نیز استفاده کنید. این فلفل شیرین است و در آشپزی مخصوصا تهیه دلمه­‌ها کاربرد دارد.

 

۱۴۰۲/۵/۲۳ ،۱۲:۳۴:۱۱ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه