آموزش طرز تهیه کباب ترش گیلانی

کباب ترش گیلانی یا ترش کباب یکی از محبوب‌ترین غذاهای محلی استان گیلان است که با ترکیب ادویه‌ها و طعم‌‌دهنده های خوشمزه و سبزیجات تازه، مزه منحصر به فردی پیدا می‌کند.

و نسبت به سایر کباب‌ها، دارای طعم گیلانی خاصی است که علاوه‌بر طعم فوق العاده، از نظر تغذیه‌ای هم بسیار سالم است؛ به دلیل داشتن سبزیجات تازه و آبلیمو به آن ارزش ویتامینی بیشتری می‌دهد.

در این مقاله از پانی می‌خواهیم طرز تهیه کباب ترش گیلانی را در اختیار شما قرار دهیم، تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه کباب ترش گیلانی

کباب ترش گیلانی مانند انواع کباب عربی یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای کبابی است

برای طرز تهیه کباب ترش گیلانی، گوشت راسته گوساله به همراه سبزیجات تازه و ادویه‌ها آماده شده و بر روی آتش حسابی مغز پخت می‌شود.

این غذا به عنوان یک غذای اصیل و خانگی شناخته می‌شود که در کنار کته و سالاد فصل، سرو خواهد شد.

 

مواد لازم برای طرز تهیه کباب ترش گیلانی (برای 4 نفر)

 

مواد لازم برای کباب ترش گیلانی

مرحله اول

ابتدا گوشت گوساله را مانند کباب چنجه خرد کنید و داخل یک کاسه مناسب بریزید.

پوست گوجه فرنگی را گرفته و آن را رنده کنید و به ظرف گوشت ها اضافه کنید.

مرحله دوم

در ادامه پوست پیاز و سیر را بگیرید، آنها را شسته و رنده کنید. پیازها و سیر رنده شده را به کاسه اضافه کنید. در همین حین مغز گردو را آسیاب کرده و به کاسه حاوی مواد گوشت بیافزایید.

حالا چوقاق یا نعنا خشک را به همراه رب انار و فلفل سیاه اضافه می‌کنیم. پس از اضافه کردن مواد، آنها را با هم زیر و رو کنید تا به طور یکنواخت با هم مزه دار شوند؛ روی کاسه را سلفون بکشید و به مدت 24 ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت گوساله کاملا نرم و طعم دار شود.

مرحله سوم

پس از گذشت 24 ساعت کاسه را از یخچال خارج کنید و سپس به مقدار لازم نمک اضافه کرده و مخلوط کنید.

در این مرحله داخل منقل را به صورت یکدست زغال ریخته و در ادامه شروع به سیخ کشیدن گوشت کنید. پس از اینکه سیخ کشیدن گوشت به اتمام رسید، سیخ ها را به ترتیب روی منقل می‌چینیم.

مرحله چهارم

کباب ترش رشتی نیاز به باد زدن ندارد، چون باد زدن باعث سوختن روی کباب و خامی مغز آن می‌شود.

به همین دلیل برای پختن ترش کباب باید صبر و حوصله داشته باشید، بالای سر منقل بایستید و سیخ‌ها را به صورت مرتب بچرخانید تا همه کباب‌ها به صورت یکدست مغز پخت شوند.

 

کباب ترش گیلانی

مرحله آخر

کباب ترش را باید مراقب باشید زیاد خشک نشود و وقتی که هنوز کمی آبدار است از روی آتش بردارید.

در حین پخت کباب‌ها در صورت تمایل می‌توانید چند سیخ گوجه فرنگی و فلفل سبز سیخ بکشید و کبابی کنید.

مقداری زعفران دمکرده و کره آب شده را با برس بر روی کباب‌ها بمالید تا خوش‌رنگ و نرم شود.

در آخر کباب‌ها را در کنار گوجه فرنگی و فلفل کبابی در ظرف مورد نظر به همراه کته و مخلفاتی مانند ترشی، زیتون و سیر ترشی سرو کنید.

جمع بندی:
کباب ترش رشتی به دلیل داشتن یک طعم منحصر به فرد و عالی، جزو غذاهایی است که گردشگران و علاقه‌مندان به آشپزی محلی همیشه طرفدار آن هستند.

در این مقاله طرز تهیه کباب ترش گیلانی را در اختیار شما قرار دادیم این غذا یک تجربه‌ای بی‌نظیر از فرهنگ و ذائقه گیلانی را به ما ارائه می‌دهد و هر کسی که یکبار طعم عالی‌ این کباب ترش سنتی را بچشد، حتما به شگفتی‌های آن پی می‌برد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از طرز تهیه کباب لبنانی مقاله های قبلی را مطالعه کنید.

۱۴۰۲/۴/۱۵ ،۱۲:۲۵:۰۵ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه