بهترین کفپوش آشپزخانه صنعتی کدام است؟

کفپوش آشپزخانه صنعتی باید علاوه بر داشتن ظاهر زیبا، کارایی و کیفیت مناسبی نیز داشته باشد. در صورت انتخاب نامناسب کفپوش آشپزخانه صنعتی آسیب‌های بسیاری را به کسب و کار وارد خواهد شد که می‌تواند بار مالی قابل توجهی را نیز به آشپزخانه تحمیل کند.

از این رو لازم است صاحبان کسب و کارها با انواع کفپوش رستوران آشنا شوند تا کفپوشی مناسب و با بالاترین بازدهی را برای آشپزخانه خود انتخاب کنند. در این مطلب سعی کرده‌ایم هر آنچه‌ که لازم است درباره‌ی بهترین کفپوش آشپزخانه صنعتی بدانید گردآوری کرده‌ایم. تا انتها با پانی همراه باشید.

بهترین کفپوش آشپزخانه صنعتی

کفپوش صنعتی در معرض فشار، سایش، رطوبت، حرارت و مواد شیمیایی مختلفی قرار دارد.

 

انواع کفپوش مناسب آشپزخانه صنعتی

راه‌های زیادی برای پوشاندن کف آشپزخانه‌های صنعتی در سبک طراحی رستوران وجود دارد. اما بدون شک استفاده از کفپوش‌ها برای این منظور مزایای ویژه‌ای به همراه دارند که سبب محبوبیت این محصولات در بازار شده است.

آشپزخانه‌های صنعتی از جمله اماکنی هستند که رعایت اصول ایمنی و بهداشتی در آنجا، موضوعی بسیار مهم محسوب می‌شود. چرا که در این آشپزخانه‌ها روزانه تعداد بسیار زیادی مواد غذایی آماده شده و برای فروش وارد بازار می‌شوند و به مصرف افراد مختلفی می‌رسد.

چگونه کفپوش آشپزخانه صنعتی را انتخاب کنیم

اگر محیط آماده سازی مواد غذایی بهداشتی نباشد جان مصرف کنندگان به خطر می‌افتد. همین امر سبب شده تا نظافت کف‌ها بسیار مورد توجه واقع شود. کفپوش برای آشپزخانه رستوران انواع مختلفی دارند، برخی از معروف‌ترین آن‌ها شامل:

 

  • اپوکسی

کفپوش اپوکسی با رزین‌های اپوکسی، رنگ و مواد افزودنی برای بافت و مقاومت در برابر لغزش ساخته می‌شود. این کفپوش معمولاً برای بازسازی کف آشپزخانه قدیمی و ایجاد یک سطح جدید و کاملاً یکنواخت استفاده می‌شود.

 

  • کفپوش پلی یورتان

کفپوش‌های پلی یورتان به دلیل قیمت مناسب، مقاومت و پایداری خوب در اماکن صنعتی کاربرد زیادی دارند. این نوع کفپوش برای آشپزخانه رستوران صنعتی همچنین به دلیل مقاومت شیمیایی بالایی که دارد به راحتی خراب نمی‌شود و انتخابی مناسب برای فضای آشپزخانه است.

 

  • کاشی

کاشی یکی از رایج‌ترین انواع کفپوش آشپزخانه صنعتی تجاری است. این کفپوش بسیار بادوام، مقاوم در برابر لکه، مقرون به صرفه و تمیز کردن آن آسان است.

مناسبترین کفپوش آشپزخانه صنعتی

 

  • وینیل

وینیل یک ماده کفپوش آشپزخانه تجاری ارتجاعی و نازک است که خواص فیزیکی کف زیرینی که روی آن نصب می‌شود را به خود می‌گیرد. اگر روی مواد سختی مانند بتن نصب شود، کفپوشی بسیار بهداشتی که به راحتی تمیز می‌شود و در برابر آسیب مقاوم است بدست می‌آید.

 

ویژگی‌های کفپوش مناسب

گزینه‌های متنوعی برای انتخاب کفپوش آشپزخانه صنعتی یا رستوران وجود دارد که صاحبان این مشاغل با توجه به بودجه، نیازها و برآوردهایی که انجام می‍دهند یکی را انتخاب می‌کنند. اما به طور کلی این نوع کفپوش باید قابلیت‌های زیر را داشته باشد:

بررسی کفپوش های آشپزخانه صنعتی

 

  • جذاب و زیبا باشد

در برخی مواقع آشپزخانه توسط مشتریان دیده می‌شود، علاوه بر آن افرادی که برای بررسی استانداردهای چنین مکانی به این آشپزخانه قدم می‌گذارند باید در نگاه اول یک طراحی دکوراسیون رستوران مناسب و مطابق اصول و استانداردها ببیند.

 

  • یکپارچه و مقاوم باشد

یک کفپوش مناسب باید بتواند تحمل وزن سنگین تردد افراد و گاها دستگاه‌های سنگین را داشته باشد.

 

  • تمیزکردن آن آسان باشد و لکه و روغن روی آن باقی نماند

علاوه بر وزن دستگاه‌ها و تردد کارکنان آشپزخانه، دمای این فضا و چربی و بخاری که در هوا پخش می‌شود نیز می‌تواند به روی کفپوش تاثیرگذار باشد. بهترین کفپوش آشپزخانه صنعتی، باید کفپوشی با قابلیت شست و شو باشد تا بتوان روزانه آلودگی‌ها و چربی‌های ناشی از تهیه غذاهای مختلف را به راحتی از روی آن پاک کرد.

 

  • لیز نباشد

آشپزخانه صنعتی پر از رفت و آمد است بنابراین باید کفپوش برای آشپزخانه رستوران کاربردی باشد هم سرعت عمل آن‌ها را کاهش ندهد و منجر به زمین خوردن یا سر خوردن کارکنان نیز نشود. کفپوش‌های یکپارچه هیچ روزنه‌ای برای جمع شدن انواع آلودگی‌ و گرد و غبار در فضا ندارند.

انتخاب کفپوش آشپزخانه صنعتی

 

سخن پایانی

کفپوش صنعتی معمولا بر اساس ترجیحات شخصی و چگونگی طراحی رستوران انتخاب می‌شود، با این حال بدیهی است، که لازم باشد برای داشتن یک کسب و کار موفق به یک‌سری پارامتر‌ها در انتخاب کفپوش آشپزخانه صنعتی بیشتر توجه کنید.

در آشپزخانه‌های صنعتی‌ تردد‌های زیادی رخ می‌دهد و کفپوش اولین محل جمع شدن گرد و غبار، آلودگی، لکه و خط و خش باشد به همین علت قبل از خرید بهترین کفپوش آشپزخانه صنعتی، ابتدا باید همه‌ی جنبه‌ها را بررسی کنید.

اگر با خواندن این مطلب باز هم در این زمینه سوال یا ابهامی داشتید، می‌توانید برای ما در قسمت نظرات یادداشت بگذارید، تا کارشناسان مجرب ما در سریع‌ترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند.

۱۴۰۱/۸/۱۱ ،۰۷:۳۱:۴۶ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۱ دیدگاه

در باره نویسنده :

یک دیدگاه

  1. هوشنگ اژدری خرداد ۱۷, ۱۴۰۲ در ۱۱:۵۲ ق.ظ - پاسخ دادن

    با سلام و تشکر از مطالب مفید ارایه شده خواهشمند است بهترین مصالح پیشنهادی را برای کف آشپزخانه صنعتی اعلام بفرمایید . متشکرم

ثبت ديدگاه