بهترین مارک دستگاه کباب ترکی

دستگاه کباب ترکی یا دستگاه دونر کباب، به منظور طرز تهیه انواع کباب ترکی استفاده می گردد. بهترین دستگاه کباب ترکی از جهات مختلفی قابل ارزیابی است. دستگاه دونر کباب از موتور، بدنه استیل، لگن، سیخ، و شعله تشکیل شده است که گوشت یا مرغ بر روی سیخ گردان قرار می گیرد و در اثر حرارتی که از شعله دریافت می کند پخته و آماده طبخ می شود.

به طور کلی می توان گفت دستگاه کباب ترکی جهت پخت یک نواخت گوشت و مرغ تمام استیل می باشد که در مدل های تک سیخ، دو سیخ، سه سیخ و چهار سیخ مبله، رومیزی، ایستاده و همچنین دو محوره، کابینت دار، برقی، گازی، دستگاه شاورما، فر کباب ترکی، در بازار ارائه گردیده است. دونر کباب، در مارک های متفاوتی همچون آرمان، اریا استیل و دیگر مارک ها ارایه می گردد. پس اگر قصد خرید دستگاه دونر کباب خوبی را دارید، حتما تا انتهای مقاله با پانی که خود یکی از بهترین فروشندگان رول کباب ترکی می باشد، همراه باشید.

بهترین دستگاه کباب ترکی

4 مدل متنوع دستگاه کباب ترکی

در اینجای مقاله بهترین راهنمای خرید دستگاه کباب ترکی به شما 4 مدل از دستگاه های کباب ترکی را معرفی خواهیم کرد. جهت طرز تهیه انواع کباب ترکی از دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌شود، که بهترین دستگاه های کباب ترکی عبارتند از:

1_ دستگاه کباب ترکی دو شعله

جالب است بدانید که سیستم داخلی کباب ترکی دو شعله، شامل دو بن ماری مجزا برای قرار دادن مخلفات دنر کباب است. در جهت پخت و پز یکنواخت کباب ترکی، از شعله های تابشی با کیفیت استفاده می شود. همچنین طرز تهیه کباب ترکی با دستگاه دو شعله یکی از راحت ترین روش های این کار می باشد.

 

2_ دستگاه کباب ترکی رومیزی گارد استیل

معمولا دستگاه کباب ترکی رومیزی به صورت تک سیخ و یا دو سیخ هستند اما عمدتا تک سیخ هستند. بعضی از آن ها سه شعله و برخی دیگر چهار شعله دارند. این دستگاه قیمت مناسب تری نسبت به انواع دیگر دستگاه کباب ترکی دارد. دستگاه دونر کباب رومیزی در جهت پخت و پز کباب ترکی در فضا و مکان کوچک می باشد. دراین وسیله پخت کباب ترکی رومیزی هیچگونه قفسه ای در زیر دستگاه وجود ندارد. در نتیجه می بایست بر روی میز یا یک سطح بلند قرار گرفته شوند.

دستگاه کباب ترکی رومیزی

مشخصات دستگاه کباب ترکی رومیزی – گارد استیل:

  • ابعاد دستگاه 60 در80 با ارتفاع 110 سانتی متر می باشد.
  • شعله های دستگاه: هفت شعله سرامیکی متحرک در دستگاه کباب ترکی رومیزی تعبیه شده است.
  •  سیخ استیل به قطر 18 میلی متر در دستگاه قرار داده شده .
  •  همچنین این دستگاه شامل موتوری با توان جابجایی 50 و 90 کیلوگرم و 2/5 دور در دقیقه، تک فاز 220 ولت می باشد که قدرت خاصی به آن بخشیده.
  • دارای ولوم مجزا برای هر قسمت: این ویژگی برای تنظیم بهتر دمای پخت می باشد.
  • قابلیت استفاده با گاز شهری و کپسولی و سینی تخلیه روغن مازاد که سبب خالی شدن روغن اضافه غذا می شود.
  • دارای ریل به جهت مهار فریم شعله ها و تعیین فاصله مناسب با سیخ و قابلیت چرخاندن سیخ در صورت عدم وجود برق از دیگر ویژگی های مهم این دستگاه دونر کباب می باشد.

دستگاه کباب ترکی

3. دستگاه کباب ترکی اصفهان پخت

این وسیله پخت می تواند در رستوران ها و آشپزخانه ها کار آمد و موثر واقع گردد. دستگاه کباب ترکی اصفهان پخت که به صورت اتوماتیک وارد بازار شده و کباب ترکی را یک دست و یکنواخت آماده طبخ می کند. یکی از مزیت های مهم این دستگاه، تولید کردن کباب زیاد در زمان کم می باشد. در نتیجه می توان مشتری های بیشتری را راه انداخت.

4. دستگاه کباب دونر ایستاده

دستگاه های دونر کباب دو سیخ یا چهار سیخ هستند. برخی از دستگاه های چهار سیخ ثابت و بعضی دیگر به صورت متحرک می باشند.

دستگاه کباب ترکی ایستاده

چهار نکته بسیار مهم جهت خرید دستگاه کباب ترکی

  • ورق دستگاه: ضخامت و کیفیت و نوع ورق را بررسی کنید. برخی از ورق ها ضد زنگ است و بعضی رطوبت را به خود جذب می کنند و زنگ می زند.
  • شعله های دستگاه: اینکه شعله ها سرامیکی ، ترک ، متحرک ، ثابت و یا آجر نسوز است را باید مد نظر داشته باشید .هم چنین این نکته حایز اهمیت است که شعله به صورتی باشد که دما را یکدست در تمام صفحه پخش کند.
  • مقاوم بودن دستگاه دونر کباب: به علت گرمای زیاد، باید دستگاه کباب ترکی مقاوم باشد و با کیفیت ساخته شود که آسیب نبیند.
  • برقی یا گازی بودن: اگر دستگاه کباب ترکی برقی باشد باید تمام سیم کشی های دستگاه و المنت ها چک شوند.

سخن آخر

در پایان می بایست گفت عمده تفاوت دستگاه های کباب ترکی بر اساس نوع شعله ، ظرفیت سیخ ، ارتفاع سیخ و موتور دستگاه شکل گرفته. ضمنا آپشن هایی همچون کابینت، شیشه، دودکش، صفحه گریل، سینی روغنگیر که به سفارش مشتری ساخته می شود موجب تفاوت در قیمت دستگاه دونر کباب می باشد. در زمان خرید این دستگاه ضروری است بیش از هر چیزی به نوع شعله قرار گرفته شده در دستگاه توجه و دقت کنید و کیفیت آن را بسنجید. امیدواریم که توانسته باشید نهایت استفاده را از این مقاله برده باشید. به شما پیشنهاد می کنیم جهت درک بهتر از طرز کار دستگاه کباب ترکی مقاله ای نیز در این باره بخوانید.

 

مقاله مرتبط: انواع کباب

۱۴۰۱/۴/۲۵ ،۱۲:۳۶:۵۲ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۲ نظر

در باره نویسنده :

۲ نظر

  1. علی مشهدی بهمن ۹, ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۲ ق.ظ - پاسخ دادن

    ممنون از مقاله خوبتون
    فقط شما اطلاعی از قیمت دستگاه شاورما یا فر کباب ترکی دارید؟

    • Hamin بهمن ۹, ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۳ ق.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز

      ممنون بابت نظر مثبتتان درباره مقاله بهترین مارک دستگاه کباب ترکی

      شما می توانید جهت خرید دستگاه کباب ترکی اتوماتیک و دستی به فروشگاه های معتبر آن در سراسر کشور مراجعه کنید. کارخانه ما فعالیتی در زمینه فروش دستگاه دونر کباب خانگی و رستورانی ندارد.

ثبت ديدگاه