راهنمای خرید دستگاه کباب ترکی

همان‌طور که میدانیم کباب ترکی یکی از محبوب‌ترین غذاهای فست فودی و رستورانی است که در سال‌های اخیر در کشور خودمان نیز طرفداران ویژه و زیادی پیداکرده است. زادگاه این غذا همان‌طور که از اسمش پیداست کشور ترکیه است. البته هدسستند افرادی که زادگاه اصلی دونر کباب را آلمان می‌دانند. دونر در لغت به معنی چرخان و چرخنده است که به خاطر طرز پختی که این نوع از انواع کباب دارد به آن دونرکباب نیز می‌گویند. پانی که اصلی ترین وظیفه اش پخش عمده کباب ترکی می باشد، در این مقاله قصد دارد به شما بهترین راهنمای خرید دستگاه کباب ترکی را معرفی کند. پس با ما همراه باشید.

همین طرز پخت باعث شده است که برای تهیه این غذا در حجم زیاد نیاز به امکانات خاصی باشد. یکی از اصلی‌ترین لوازم موردنیاز برای طبخ دونر کباب دستگاه کباب ترکی اتوماتیک و یا ساده می‌باشد. (راهنمای خرید دستگاه کباب ترکی اتوماتیک)

 

دستگاه کباب ترکی

 

دستگاه ‌های کباب ‌ترکی انواع مختلفی دارند که در این راهنمای خرید دستگاه کباب ترکی قصد داریم به‌ صورت مختصر به بعضی از آن‌ها اشاره کنیم.

 

اگر دستگاه کباب‌ ترکی را هم‌اکنون دارید می‌توانید رول‌های کباب ترکی پانی که در حجم‌ها و وزن‌های مختلفی برای فست فود ها و رستوران آماده‌شده است را امتحان کنید. برای این منظور با شماره 09122983153 تماس حاصل فرمائید.

 

در بالا بیان شد که مدل‌های مختلف و متنوعی از دستگاه ‌های دونر کباب وجود دارد که شما با توجه به نیازتان می‌توانید آن‌ها را بررسی کرده و جهت خرید دستگاه کباب ترکی اقدام نمایید. اما به‌صورت کلی می‌توان مدل‌های مختلف دستگاه کباب ترکی‌ها به چند دسته تقسیم کرد که این دسته‌بندی‌ها معمولاً بر اساس تعداد محورها یا همان سیخ‌ها و ظرفیت هر سیخ است.

 

مقاله مرتبط: بهترین مارک دستگاه کباب ترکی

 

 

مدل‌های مختلف دستگاه‌ های کباب ترکی

با این توضیح به‌عنوان ‌مثال می‌توان از مدل‌های زیر نام برد:

  • دستگاه‌ های تک سیخ با حجم کمتر از 60 کیلوگرم
  • دستگاه‌ های تک سیخ با حجم بیشتر از 60 کیلوگرم
  • دستگاه‌ های دو سیخ (در ظرفیت‌های گوناگون)
  • دستگاه‌ های سه سیخ (در ظرفیت‌های گوناگون)
  • دستگاه ‌های چهار سیخ (در ظرفیت‌های گوناگون)

معمولاً فست فودها و رستوران‌ها با توجه به نیاز و مصرف روزانه‌شان از مدل‌های مختلف این دستگاه‌ ها استفاده می‌کنند. مثلاً فست فود هایی که در یک ساعت مشخص تعداد زیای مشتری دارند نمی‌توانند از دستگاه‌ های تک سیخ با ظرفیت پایین استفاده کنند و باید سراغ دستگاه ‌هایی با ظرفیت بیشتر بروند. از دستگاه ‌هایی که دو سیخ یا بیشتر دارند نیز برای مواقعی که هم می‌خواهیم کباب ترکی مرغ آماده داشته باشیم و هم دونر گوشت باید استفاده کنیم.

 

 دستگاه سه سیخ

 

خب طبیعی است که ابعاد دستگاه ‌ها یا فرهای کباب ترکی نیز با توجه به تعداد سیخ‌ها و محورهای آن نیز تغییر کند و هرچه این محورها بیشتر شود ابعاد دستگاه نیز بیشتر می‌شود. این دستگاه‌ ها از دو نوع ایستاده و رومیزی ساخته‌شده‌اند که فست فودهایی که از فضای زیادی برخوردار نیستند بهتر است از مدل رومیزی آن که حجم و فضای کمتری هم اشغال می‌کند استفاده کنند. البته ناگفته نماند که معمولاً دستگاه‌ های رومیزی ظرفیت‌های پایین‌تری نیز دارند.

دستگاه ‌هایی که بزرگ‌تر هستند معمولاً از چرخش اتوماتیک نیز بهره‌مند هستند که در این مواقع از یک الکتروموتور در دستگاه به‌منظور چرخش محورها و سیخ‌ها استفاده می‌شود. نکته حائز اهمیت در استفاده از دستگاه‌ های اتوماتیک بی‌صدا (یا کم‌صدا) بودن گیربکس‌ها یا همان الکتروموتورها است چون در صورت وجود صدای زیاد هم موجب آزار مشتریان شده و هم اپراتور دستگاه را اذیت می‌کند.

 

دستگاه کباب ترکی کابین دار یا مبله

دلیل نام‌گذاری این مدل دستگاه‌ های کباب ترکی به کابین دار یا مبله وجود یک محفظه یا کابین در پایین دستگاه است که همانند میز بوده و فست فودها و رستوران‌ها در این میز ممکن است بن‌ماری هم قرار دهند تا در آن‌ها انواع مخلفات را برای درست کردن ساندویچ‌های مختلف و متنوع و همچنین انواع کباب ترکی های پرسی را برای مشتریان عزیز فراهم آورد.

 

شعله‌های دستگاه دونر کباب

معمولاً دستگاه ‌های کباب ترکی از دو نوع شعله کباب ترکی تابشی و ترک استفاده می‌کنند. شعله‌های ترک اغلب کوچک‌تر بوده ولی در ارتفاع‌های بیشتری (کشیده‌تر) تولید می‌شوند درحالی‌که شعله‌های تابشی بزرگ‌تر ولی پهن‌تر هستند. البته جنس آن‌ها نیز تفاوت‌هایی دارد؛ به‌عنوان‌مثال بدنه شعله‌های تابشی از سنگ بوده ولی شعله‌های ترک معمولاً از جنس استیل هستند. در بعضی از مدل‌های دستگاه ‌های دونر کباب امکان جابجا کردن شعله‌ها وجود دارد که همین امر باعث می‌شود که شما بتوانید فاصله شعله تا گوشت را طبق نظر و سلیقه خودتان تعیین کنید و مقادیر مختلفی از پخته شدن گوشت را داشته باشد که این موضوع در جای خود یک مزیت می‌باشد. اکثر دستگاه‌ ها هم با گاز شهری و هم با گاز کپسولی کار می‌کنند.

 

دستگاه دو سیخ

 

 

توجه به ظاهر دستگاه کباب ترکی

ازآنجایی‌که معمولاً دستگاه‌ های کباب ترکی برای جذب مشتریان به داخل فست فود یا رستوران جلوی درب و در معرض دید مردم قرار می‌گیرند، توجه به ظاهر دستگاه نیز اهمیت پیدا می‌کند. بعضی از شرکت‌ها سلیقه به خرج داده و مدل‌هایی از دستگاه‌ های دونر کباب را تولید کرده‌اند که در ساخت آن‌ها از نورهای مخفی (معمولاً لامپ‌های LED) برای زیباتر شدن فضا استفاده کرده‌اند.

 

قیمت دستگاه ‌های کباب ترکی

یکی از اصلی ترین بخش های راهنمای خرید دستگاه کباب ترکی، بحث هزینه خرید آن می باشد. با توجه به توضیحاتی که در بالا داده شد دستگاه ‌های کباب ترکی انواع مختلفی دارند که در هر مدل ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی ممکن است وجود داشته باشد. چون قیمت دستگاه‌ های کباب ترکی کم نیست، نکته‌ای که حائز اهمیت می‌شود این است که شما یک تحلیل درستی از وضعیت مشتریان خود داشته و با نیم‌نگاهی به آینده بهترین و بهینه‌ترین دستگاه را برای خودتان انتخاب کنید.

قیمت‌ های این دستگاه‌ ها با توجه به ویژگی‌هایی که هرکدام دارند متفاوت است و از تقریباً از حدود 3 میلیون تومان شروع‌شده و بعضاً تا نزدیک 20 میلیون تومان نیز می‌رسند. البته با توجه به نوسانات قیمتی شدیدی که در پاییز سال 97 اتفاق افتاده است قیمت‌ها به‌صورت لحظه‌ای در حال تغییر هستند. پس بهتر است جهت اطمینان دقیق از قیمت این دستگاه‌ ها با شرکت تولیدکننده تماس گرفته و تنها به قیمتی که در سایت زده‌شده است اکتفا نکنید چراکه خیلی از این قیمت‌ها به‌صورت دیربه‌دیر آپدیت و به‌روزرسانی می‌شوند.

 

خرید دستگاه کباب ترکی دست دوم

البته با توجه به قیمت بالای این دستگاه شما می‌توانید از دستگاه‌ های کباب ترکی دست‌دوم نیز استفاده کنید. در بین دستگاه ‌های دست دوم نیز می‌توانید گزینه خوب، سالم و موردنیازتان را پیداکرده و خریداری نمایید. به‌این‌ترتیب با هزینه کمتری صاحب دستگاه دونر کباب شده و آماده طبخ یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای فست فودی و رستورانی خواهید شد. برای این منظور سایت‌ها و اپلیکیشن های فروش لوازم دست‌دوم مانند دیوار و شیپور را به شما توصیه می‌کنیم.

پس از خرید دستگاه کباب ترکی، شما می‌توانید از رول‌های آماده کباب ترکی که توسط شرکت‌های مختلفی ازجمله شرکت فرآورده‌های گوشتی پانی استفاده کنید.

 

مقاله مرتبط: طرز کار دستگاه کباب ترکی

۱۴۰۱/۴/۲۵ ،۱۲:۲۴:۵۸ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۲ نظر

در باره نویسنده :

۲ نظر

  1. ناشناس اسفند ۸, ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۵ ق.ظ - پاسخ دادن

    اطلاعی از قیمت دستگاه کباب ترکی دسته دوم دارید؟

    • Hamin اسفند ۸, ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۷ ق.ظ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز

      برای خرید دستگاه کباب ترکی خانگی یا همان دستگاه دونر کباب خانگی دسته دوم می توانید به سایت های دیگر مراجعه کنید.

ثبت ديدگاه