بهترین طرز تهیه کباب ترکی با گوشت چرخ کرده

انواع کباب ترکی یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین غذاهای کشور ترکیه هستند، این برج خوشمزه گوشت در میان ایرانیان هم بسیار پرطرفدار شده و همواره از خوردن آن در کنار دوستان یا خانواده لذت می‌برند. کباب ترکی یا دونر کباب یک غذای ساندویچی است که روش های پخت گوناگونی دارد، این غذا در دستگاه های مخصوصی که دارای یک میله مخصوص عمودی است، هم در تابه و هم در فر تهیه می‌شود، اگر تمایل به طبخ کباب ترکی دارید، می‌توانید این غذای خوشمزه را در منزل به بهترین نحو درست کنید. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه کباب ترکی با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش دهیم؛ برای یادگیری روش پخت این غذای ترکی با گوشت چرخ کرده با پانی بزرگترین فروشنده رول کباب ترکی همراه باشید.

 

طرز تهیه کباب ترکی با گوشت چرخ کرده

در ادامه ابتدا به شما مواد لازم جهت آماده کردن یک کباب ترکی با گوشت چرخ کرده خوشمزه را معرفی می کنیم و سپس طرز تهیه کباب ترکی با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش می‌دهیم.

 

کباب ترکی گوشت چرخ کرده

 

 

 

مواد لازم برای تهیه کباب ترکی با گوشت چرخ کرده

  • گوشت قرمز (چرخ کرده) 400 گرم
  • قارچ 1 بسته کوچک
  • فلفل دلمه‌ای 1 عدد
  • سیر 2 حبه
  • پیاز متوسط 2 عدد
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • کره به میزان دلخواه
  • پودر آویشن، نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

 

دستور پخت کباب ترکی با گوشت چرخ کرده

ابتدا گوشت چرخ کرده را داخل یک کاسه بریزید و کنار بگذارید. پیاز و سیر را پوست بگیرید، بشویید و حالا آنها را خرد کنید و به گوشت ها اضافه کنید. مقداری روغن مایع، پودر آویشن، نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه کرده و همه آنها را با هم مخلوط کنید. مواد را خوب با هم زیر و رو کنید تا گوشت با مواد به خوبی طعم دار شود. حالا روی ظرف را سلفون بکشید و حداقل 1 الی 2 ساعت داخل یخچال بگذارید.

پس از گذشت تایم تعیین شده برای تهیه ادامه کباب ترکی با گوشت چرخ کرده، باید کره را از یخچال خارج کرده و بگذارید کمی نرم شود، سپس قارچ و فلفل دلمه را بشویید و پس از اینکه آب آنها گرفته شد، به صورت خلالی خرد کنید، مابقی پیازها را هم پوست بگیرید، بشویید و خرد کنید.

حالا ظرف گوشت را از یخچال خارج کرده و یک تابه بزرگ بردارید و روی گاز قرار دهید. سپس کره را داخل تابه بگذارید و شعله را کم کنید تا کره آب شود. پس از آن می‌توانید گوشت و مواد لازم را داخل تابه بریزید تا گوشت و مواد به صورت کامل پخته شوند. به این نکته توجه داشته باشید که زیر شعله همواره باید کم باید و نباید شعله را زیاد کنید؛ چون تهیه کباب ترکی با شعله کم بهترین شرایط پخت برای آن خواهد بود.

 

کباب ترکی با گوشت چرخ کرده

 

 

در ادامه همانطور که گوشت در حال پخته شدن است، می‌توانید فلفل دلمه‌ای را اضافه کنید و بگذارید همراه با گوشت به مدت 5 دقیقه تفت داده شود، سپس قارچ و پیاز را اضافه کنید. حالا که تمامی مواد را داخل تابه قرار دادید، باید بگذارید تا کباب ترکی کامل مغز پخت شود. اگر تمایل داشتید، برای طعم دهی بهتر می‌توانید از مهم ترین ادویه های کباب ترکی مانند: پونه کوهی خشک، فلفل چیلی، دارچین، نعناع خشک، پاپریکا، زیره و فلفل سیاه هنگام طبخ کباب ترکی، به مقدار لازم استفاده کنید. دستور پخت این غذای ترکی با گوشت چرخ کرده به اتمام رسید. حالا می‌توانید کباب ترکی را ساندویچ کرده و همراه با سس و مخلفات نوش جان کنید.

 

طرز تهیه کباب ترکی با گوشت چرخ کرده در فر

در این بخش نیز قصد داریم تا مانند بالا ابتدا مواد لازم جهت طرز تهیه کباب ترکی با گوشت چرخ کرده در فر را بدهیم و سپس شما را با طرز تهیه کباب ترکی با گوشت چرخ کرده در فر را آشنا سازیم.

 

مواد لازم برای تهیه کباب ترکی با گوشت چرخ کرده در فر

  • گوشت چرخ کرده 500 گرم
  • قارچ 2 بسته بزرگ
  • فلفل دلمه‌ای 2 عدد
  • پیاز متوسط 2 عدد
  • گوجه فرنگی متوسط 5 عدد
  • نمک، فلفل و روغن به مقدار لازم

 

دستور پخت کباب ترکی با گوشت چرخ کرده در فر

برای پخت کباب ترکی باید یک ظرف بزرگ و پهن، مناسب برای فر انتخاب کنید. مقداری روغن کف آن بریزید، قارچ ها را هم شسته و خرد کنید و به ظرف اضافه کنید؛ حالا کمی نمک بریزید.

پیاز و فلفل دلمه‌ای (رنگی یا سبز) را بشویید و خرد کنید، حالا آنها را به قارچ ها اضافه کنید. سپس به گوشت های چرخ کرده، نمک و فلفل زده و آنها را به صورت تکه های کوچک بر روی مواد به صورت مساوی پهن کنید.

در لایه آخر گوجه فرنگی ها را هم خرد کرده و به مواد همراه با کمی روغن اضافه می‌کنید. همه این مواد را به صورت لایه‌ای در ظرف فر پهن کردید. حالا فر را با حرارت 180 درجه سانتیگراد به مدت 4 الی 5 دقیقه گرم کنید، سپس ظرف را داخل فر قرار دهید. حدود 1 ساعت و نیم زمان لازم است تا غذا کامل پخته شود. حین پخت می‌توانید مواد را با یکدیگر زیرو رو و مخلوط کنید تا همه قسمت های آن به طور یکسان پخته شوند.

 

طرز تهیه کباب ترکی با گوشت چرخ کرده

 

 

 

جمع بندی

در این مقاله طرز تهیه این غذای خوشمزه کباب ترکی با گوشت چرخ کرده در تابه و فر را به شما آموزش دادیم. می‌توانید هر کدام از آنها یا هر دو روش را بپذید و امتحان کنید تا از طعم بی‌نظیر این غذای خوشمزه و متنوع همراه با کلی مخلفات لذت ببرید. در مقالات بعدی با ما با کلی دستورهای پخت و غذاهای مختلف آشنا شوید و طعم های جدید را امتحان کنید و لذت ببرید.

 

۱۴۰۲/۹/۲۱ ،۰۹:۱۰:۵۶ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|بدون دیدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه