مراحل و روال اخذ مجوز تهیه غذای خانگی

تهیه غذای خانگی جزو آن دسته مشاغلی است که تقریبا همه‌ی آن‌هایی که دست پخت قابل قبولی دارند می‌توانند به راه‌اندازی آن فکر کنند. اما برای شروع کار و راه اندازی تهیه غذای خانگی، ابتدا باید به سراغ مجوز تهیه غذای خانگی بروید. در این مطلب مراحل و روال اخذ مجوز تهیه غذای خانگی را با هم بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

راه اندازی تهیه غذای خانگی راه‌اندازی آشپزخانه و تهیه غذای خانگی توسط هر فردی با هر موقعیت یا هر میزان سواد و تجربه کاری می‌تواند انجام گیرد.

 

تهیه غذای خانگی

اگر شما هم جزو کسانی هستید که دست پخت بسیار خوبی دارید قطعا راه اندازی کترینگ یا همان تهیه غذای خانگی می‌تواند فرصت عالی برای درآمدزایی شما به حساب آید. تهیه غذای خانگی معمولاً به بیزینس‌هایی اطلاق می‌شود که در زمینه تهیه غذا به صورت خانگی فعالیت نموده و دارای تعداد کارمند کمتر از ۱۰ نفر و سود متوسط نسبت به دیگر مشاغل هستند.

قیمت غذاها در تهیه غذای خانگی همچنین بسیار کمتر از یک رستوران است، به همین منظور باید مدیریت رستوران خانگی خود را به گونه‌ای انجام دهید تا با توجه به میزان هزینه خرج شده برای هر پُرس غذا، بتوان سود قابل قبولی بدست آورد. در ابتدای کار معمولا این کسب و کار سود زیادی نخواهد داشت اما به مرور زمان و جذب مشتری و البته حفظ کیفیت پخت از جانب شما می‌توان به سود قابل قبولی دست یافت.

از سوی دیگر کسب و کارهای تهیه غذای خانگی لازم است در کنار، داشتن آشپزی ماهر به مسائل بهداشتی و اخذ مجوز تهیه غذای خانگی نیز توجه کافی را داشته باشند، تا بعدا به خاطر عدم رعایت قانون دچار خسارت نشوند. از آن‌جا که شروع هر کاری به برنامه‌ریزی، تعیین چشم‌انداز، دانش، مهارت و تجربه نیاز دارد.
برای راه اندازی رستوان خانگی نیز باید همه جوانب را در نظر بگیرید، با اصول بهداشتی آشنایی کامل داشته باشید و بعد از دریافت مجوزهای لازم در این زمینه فعالیت خود را آغاز کنید.

برای راه اندازی تهیه غذای خانگی چه مراحلی را باید طی کنیم

 

مراحل و مجوز تهیه غذای خانگی

حرفه‌هایی مانند تهیه غذای خانگی، رستوران‌ها، کترینگ‌ها و به طور کلی هر کسب و کاری که با سلامتِ جسمِ افرادِ جامعه سر و کار داشته باشد در اخذ مجوز و پروانه کسب نسبت به مشاغلِ دیگر پیشتاز هستند.

متقاضی دریافت مجوز تهیه غذای خانگی، پس از ارائه مدارک مورد نیاز و بررسی آن‌ها، کارشناس اتحادیه جهت بازدید از محل کسب مراجعه می‌کند. کارشناس محل واحد صنفی را از لحاظ رعایت کامل موارد بهداشتی و ایمنی بررسی می‌کند و مشاهدات خود را به هیات مدیره اتحادیه اطلاع خواهد داد.

در صورت موافقت اتحادیه با شرایط واحد صنفی و بدون نقص بودن مدارک، به متقاضی اطلاع داده می‌شود تا هزینه‌های لازم پرداخت شوند. پس از این مرحله حدودا دو هفته کاری زمان می‌برد که مجوز تاسیس تهیه غذا صادر شود.

مراحل و روال گرفتن مجوز تهیه غذای خانگی

اخذ پروانه بهره‌برداری و جوازهای بهداشتی برای شروع این کسب و کار ضروری است.

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ مجوز تهیه غذای خانگی

  • ۲ کپی برابر اصل از تمامی مدارک شناسایی، هویتی و کارت پایان خدمت متقاضی.
  • ۱۲ قطعه عکس پرسنلی.
  • اصل و کپی سند مالکیت یا اجاره‌نامه رسمی واحد صنفی.
  • کپی برابر اصل از آخرین مدرک تحصیلی.
  • گواهی عدم اعتیاد و عدم سوپیشینه کیفری.
  • موافقت‌نامه از اداره اماکن عمومی و تکمیل فرم عضویت در اتحادیه

 

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی مراحل اخذ مجوزهای مورد نیاز برای شروع بیزینس تهیه غذای خانگی پرداختیم. امیدواریم که مورد توجهتان قرار گرفته باشد. اگر شما هم تجربه‌‌ای در این زمینه‌ دارید، خوشحال می‌شویم با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

 

۱۴۰۱/۸/۱۱ ،۰۷:۳۱:۴۲ +۰۰:۰۰مقالات آموزشی|۲ نظر

در باره نویسنده :

۲ نظر

  1. دامون مرداد ۳۰, ۱۴۰۲ در ۱۰:۱۶ ق.ظ - پاسخ دادن

    سلام
    ممنون از مطالبی که در سایت درج کردین
    منتهی به مقداری برای من گنگه که
    ۱. این مدارک باید کجا برده بشه؟
    ۲. در خصوص موافقت اماکن عمومی کاش توضیح می‌دادین.
    ۳.طبق فرمایش خودتون غذای خانگی رو هر شخصی می‌تونه راه اندازی کنه… واحد صنفی چیه داستانش؟
    ۴.من پیگیری کردم،به صنف چلو کباب … اطراف سهروردی منو ارجاع دادن .اونجا هم قاطعانه گفتن ما همچین مجوزی نمیدیم،نداریم.

  2. آوا مهر ۸, ۱۴۰۲ در ۱۲:۴۲ ب.ظ - پاسخ دادن

    کسی بخواد توی خونه خودش غذابپزه و مثلا توی اسنپ‌فود بفروشه بهش مجوز میدن؟ یاحتماباید اشپزخونه رستورانی داشته باشه که بیان بازدید و بهش مجوز بدن؟

ثبت ديدگاه